Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når skal man forvente at babyen reagerer på stemmen din...snu seg etter lyden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det burde du merke med en gang.... de nykker til skarpe lyder hvis de blir skremt og slikt...

de har hørselstest for nyfødte på sykehuset, såjeg hadde nok gjort det om jeg misstenkte at ungen ikke hørte.

Skrevet

eller tenkte du kanskje på at de følger lyden liksom?

min gutt gjorde det da han var 3 mnd ca. da kunne han høre meg å se min vei liksom :)

Skrevet

De skal reagere, men det tar litt tid før de snur hodet tter lyden. Det kommer også ann på hvor lyden kommer fra, noen steder er vanskeligere enn andre.

Å snu seg etter en lyd er langt mer enn hørsel:)

Men reagerer ungen på lyd?

Skrevet

Han skvetter til innimellom... Men alarmen gikk her i huset og det er en veldig høy forferdelig lyd. Da reagerte han ikke engang.

Så er usikker på om han skvetter til pga lyder eller om han bare skvetter for noe han drømmer el lignende...

Jeg kan vel høre på helsestasjonen ang test av hørselen..

Takk for svar :)

Skrevet

Det er masse Daniel ikke reagerte på, og det var også mye han reagerte på.

Jeg er selv hørselshemmet, så jeg ble bekymret, men tenkte likevel siden han reagerte så reagerte han i det minste.

Da han var 1år ble det tatt en hørselstest og den var fin.

Han hører godt - heldigvis:)

Men, prøv å knipse på siden av ørene, lage noen lyder. En rangle eller noe.

Selv om han ikke reagerte på brannalarmen er ikke det ensbetydende med at han ikke hører! :)

Skrevet

Du kan jo sjekke ut selv om han reagerer. Men han bør være våken og rolig. Feks ta en liten bjelle eller lignende og hold ved siden av hodet (helst ikke over, det er verre) Du ser om han reagerer, ikke ved å snu seg, men at han reagerer med oppmerksomhet eller noe.

De hørselstestene de tar på hs er i stor grad for det beste en synstest, du klarer det sannsynligvis bedre hjemme.

tok de ikke oae på barsel? De gjør ikke det overalt enda, men mange steder. Den gir en god indikasjon på hørsel. Jeg har en sønn som ikek hørte bra nok, han hadde ingen utslag på den.

Skrevet

Tusen takk for tips...jeg skal prøve å teste hørselen hans selv.

Det er nok forhåpentligvis bare meg som er litt overbekymret her. 9år siden jeg hadde en nyfødt i huset sist, og blir tydeligvis reddere jo eldre jeg blir.

Var ikke med til legen på barsel men ifølge min mann sjekket de ikke hørselen da.

Ha en fin kveld jenter:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...