Gå til innhold

Noen her som ikke vet kjønn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir litt irritert når folk spør ørten ganger hva slags kjønn det er, når de vet vi ikke skal vite det. De kunne ikke se det på ultralyden i uke 18, så da valgte vi å ikke tenke mer på det, selv om vi skal på en ultralyd om 2-3 uker til. (Dette for å skjekke morkake-plasseringa.) Føler oss helt unormale når folk graver og spør slik.. Vet at de fleste velger å vite kjønn, men vi synes det er ekstra spennende å vente til fødselen;) Det er trossalt bare 2 mnd. igjen til termin når vi har vært på denne siste ultralyden, hvorfor i allverden skulle vi ødelegge spenninga vi har hatt i 7 mnd. om hva det blir da? Åh.. Noen forstår bare ikke. Noen andre som får litt negative reaksjoner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har kun fått positive reaksjoner på at vi ikke ville vite kjønn. Synes det er litt av spenninga vi, da! :-) Men gud som vi gler oss til å finne ut nå!! ;-D

Skrevet

Hei!

Vi vet heller ikke kjønn. Det er mange som spør, men de fleste syntes som oss at det er spennende å ikke vite. Blir ikke irritert av at folk spør. Det er jo et ganske naturlig spørsmål når man har spurt om hvordan det går og når terminen er og sånn. :)

Må si at siden dette er førstemann for oss så holder jeg meg også på denne måten meg litt i skinnet med ikke å gå bananas i rosa eller lyseblå.. :)

Men jada, innrømmer det: Gleder meg veldig til å finne ut hvilket kjønn og hvem dette B-menneske er som kommer i september! :)

Skrevet

med nr 1 var jeg fast bestmt på å ikke vite det.

nr to spurte jeg på ordinære UL og fikk ikke vite det, men hadde vekstkontroller i 3.trimester så fikk vite det da.

Nå vet vi hva det er. Fikk vite det sånn halvveis det er gutt, men med sikkerhet når jeg var på UL sist.

Så jeg har prøvd begge deler.

Syntes det var spennende å ikke vite også. Glad jeg har prøvd det også :)

Men jeg opplevde ikke at folk maset på hva det ble den gangen. Sa jeg jeg ikke ville vite så var det greit likssom.

Jeg får heller spørsmålet nå om jeg vet hva det er? Å det vet jeg jo :)

Men ikke mange spør direkte hva kjønn det er.

Så behold spenninga dere :) Som du sa er det bare 2 mnd igjenn :)

Skrevet

Vi vet det heller ikke, men har ikke fått så voldsomt med reaksjoner på det. Min mor tilbød å betale for 3D-UL, slik at hun kunne få vite det, og lovet dyrt og hellig at hun ikke skulle røpe noe. Snakk om å være desperat, men hun taklet det fint når vi takket høflig nei. Forrige gang visste vi kjønnet og forklarer til folk at denne gangen klarer vi å tøyle nysgjerrigheten. Klarer vi det, så kan de klare det også.

Skrevet

Har ett par venninner som ikke viste kjønnet på sine barn før de ble født og jeg må si jeg synes det er flott med de som klarer å vente!! :) Så stående applaus til de som ikke vil vite!! :)

Dette er vårt første barn, og siden det er masse ting vi skulle kjøpe og ordne så ville vi vite det denne gangen. Om vi en gang skal ha flere barn så vil jeg heller vente da, for da har vi det vi trenger og kan spe på med eventuelle rosa eller blå klesplagg!! :) Gleder meg noe sinnsvakt til å treffe gutten vår og nå er det jo bare 54 dager igjen!! :) Så får vi se, kan jo hende de tok feil på UL og ut kommer en liten jente i stedet!! :P

Skrevet

Jeg har termin med førstemann om 10 dager, og jeg vet ikke hvilket kjønn det er. Vi ville GJERNE vite, men det vistes ikke på ordinær ul, og jeg synes ikke at den informasjonen er verdt 1000,- på privat ul.

Så nå venter vi i spenning...

Vi har ikke mottatt noen direkte negative kommentarer ang at vi ikke vet kjønnet, men flere har sagt at de ikke ville taklet uvissheten selv.

Enkelte sier til og med at "det er jo bare å late som at du har blødd, så får du ekstra ultralyd!" Nei takk, så snikete er jeg ikke!

Heldigvis sier de fleste at de tror det må være spennende for oss å ikke vite, og så er det jo veldig artig for den øvrige slekta å vurdere magen og gjette på hva det blir da... :-)

Hittil tror alle at det blir jente, bortsett fra alle som heter Elin; de tror det blir gutt. =)

Men neste gang skal vi uten tvil vite kjønnet, for det er ikke særlig gøy å handle grønne og hvite klær, når det finnes så utrolig mange fine kjønnsrelaterte plagg!

Skrevet

Vi vet ikke kjønnet, og har fått omtrent bare positive tilbakemeldinger på dette. Ser at den eldre generasjonen synes det er litt stas fordi det var "sånn det var i gamle dager" hehe....

Eneste ulempen er f.eks. for bestemor som har lyst å strikke klær, og har gått tom for nøytrale farger, hehe :)

Merker også at det blir litt billigere når man ikke vet, da klarer jeg bedre å styre meg selv om det er salg her og der :D

Skrevet

Vi vet heller ikke kjønn. Av alle ungene mine ville vi bare vite med nr.4, slik at vi hadde prøvd det også. Har dessuten fått jente-gutt-jente-gutt, så det spiller ingen rolle hva det blir.

Uten tvil mye mere spennende å vente til fødselen, så vi gleder oss kjempemasse til i slutten av september!!!

Ingen negative reaksjoner på vårt valg.

:)

Skrevet

Vi har også valgt å ikke vite kjønn. De kunne se det på UL i uke 18. Men vi hadde bestemt oss på forhånd for at vi ikke ville vite. Det er mange som ikke forstår åssen vi kan klare å ikke vite noe. Men jeg synes ikke det er så vanskelig jeg. De fleste synes det er imponerende at vi velger å ikke vite.... Om alt går bra, så har man 1 ultralyd - og da altså 1 sjanse til å få vite. Og jeg angrer ikke på at vi ikke fikk vite. Det er kjempe spennende å vente til fødselen. Dessuten har jeg hørt at det gir en ekstra guts til fødselen. Man gir litt ekstra for man er spent på å se hva slags kjønn det blir. Det er delte meninger om hva slags kjønn det blir i våre famlier. Så det er mange diskusjoner.... hehe. . .

Det er ikke noe problem å handle det man trenger. Dette er 1. barnet, så vi har kjøpt alt det vi trenger. Men jeg hadde uansett kjøpt alle store ting i nøytrale farger slik at jeg kan bruke det om igjen til nestemann. Og fordelen er jo at det begrenser shoppinga veldig. Det er ikke like gøy å handle nøytralt. Og det er jo en del tid å handle på når h*n kommer ut også.... Dessuten får man som regel veldig mye i gave den første tiden....

Men nå er jeg super spent! Gleder meg masse!!!!

Skrevet

Vi ville heller ikke vite hva det blir til tross for at de så det på ultralyden. Synes det er spennende å spekulere vi. Og at øvrig familie og venner spekulerer. Vi får jo tidsnok vite det. Kan forøvrig nevne at vi ønsket å vite det med nr 2, men at de da tok feil!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...