blir gal Skrevet 12. juli 2008 #1 Skrevet 12. juli 2008 Jeg har hatt våte truser noen ganger nå.blir klissvåte noen.så jeg ringte til slutt føden for å spørre i går.jeg kvier meg litt for å ringe ditt.gjort det tre ganger tidligere også.jeg var velkommen inn til sjekk da.fordi jeg ville gjerne selv.når jeg kom dit da,så så jordmora liksom så rart på meg.ho virka litt sur.fordi jeg komm jo ikke i bleie eller hadde hådklær mellom beina.hadde jo ikke lekket noe da.følte meg helt dum.ho sa at men lekker ikke bare litt vann.da kjenner man det.det skal renne hele tiden.men,jeg har hørt så mye forskjellig fra lege og jormødre osv.så jeg blir usikker.grein når jeg kom hjem i går:-(.jeg er ikke proff på allt dette som skjer. unskyld skrifta!!! :-)
Trulte76 Skrevet 12. juli 2008 #2 Skrevet 12. juli 2008 jeg også har hørt man kan leke litt og litt. At det trenger ikke nødvendigvis renne hele tiden. Synes hun var veldig uhøffelig.
sorlandet Skrevet 12. juli 2008 #3 Skrevet 12. juli 2008 Stakkkars deg. Det burde de jo ha opplyst deg om da du ringte. Man kan da lekke forstervann litt og litt uten at det renner konstant. Det har ihvertfall jeg og hørt... skjønner ikke hvorfor ikke folk kan være litt snillere med oss hormonelle, slitne gravide som bare ønsker å gjøre det trygt for våre søte små i magen
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 12. juli 2008 #4 Skrevet 12. juli 2008 Jeg skjønner godt at du blir lei deg jeg. Jormødre og føden har masse makt, og de er liksom spesialister som skal støtte og hjelpe oss.. Selv var jeg uheldig et par ganger med slike svar (om andre ting) i løpet av svangerskapet og tok det til slutt opp med jordmor og fikk masse positiv tilbakemelding og støtte der;) så det er en god ide. man SKAL ringe føden om man er usikker, husk dette! Min kusine hadde samme opplevelse som deg. Lekasje av vann over flere dager (faktisk over en uke) og fikk KJEMPEKJEFT da hun endelig tok det opp med jordmor på kontroll og ble sendt rett på føden og satt igang med en gang. hun hadde nemlig nesten ikke fostervann igjen og det var fare for barnet siden hun ikke hadde tatt kontakt og sjekket ut dette. Håper dette gir deg tro på din egen dømmekraft slik at du heller får ting sjekket og har tryggheten med at barnet har det bra enn å tenke på sure jordmødre som har en dårlig dag! Du gjorde alt rett og passer på barnet og helsa di, fortsett med det;)
Gjest stockholms tjej_høygravid=) Skrevet 12. juli 2008 #5 Skrevet 12. juli 2008 ja jeg vet akkurat hvordan du føler deg...de er veldigt flinke til å få deg og føle deg dum....Jeg ringte føden selv om de samme problemet og jeg sa at jeg var ikke sikker om de var det heller men de ville ha in meg med en gang...før kl 23.00 så jag spurte om jeg kundekomma dagen etter men de vill ha meg in direkt sa de. Så når jeg kom in så tog en jordmor godt i mot meg men når legen kom så sa hon til meg: Du kunde jo godt ventet til i morgen(kl va 01.30 da) Jeg ble så sint. og sa at de var de på føden som ville ha meg in her jeg hadde kunnat vente til i morgen, tror du jeg har lyst å sitter her mitt i natten på gøy eller. hon var så frekk... så skjønner godt at du blev lei deg...de er derfor jeg helst ikke vil ringe føden...men sånn sak de jo ikke være.
blir gal Skrevet 12. juli 2008 Forfatter #6 Skrevet 12. juli 2008 Ja,man skal jo ringe om man er usikker.Ho sa det skjer nesten aldri at men lekker bare litt.Det skulle liksom renne hele tiden.Men,jeg har hørt litt forskjellig da.
Gjest stockholms tjej_høygravid=) Skrevet 12. juli 2008 #7 Skrevet 12. juli 2008 beklager=) de ska stå... sånn ska de jo ikke være.
blir gal Skrevet 12. juli 2008 Forfatter #8 Skrevet 12. juli 2008 Det var heldigvis den siste gangen jeg skal ringe sånn.nå er det straks termin.og da skjer det vell på ordentlig:-)får vi håpe. Jeg har vært skikkelig sliten av å gå og tenke på at det kan være no galt.og liker ikke å ringe å mase.så når jeg er flink og ringer,så blir det galt også:-(
Gjest stockholms tjej_høygravid=) Skrevet 12. juli 2008 #9 Skrevet 12. juli 2008 ja de er noe dritt kjerringer som jobber av og til dessverre... Flax for oss at de jobber veldigt mangen snille og=)
blir gal Skrevet 12. juli 2008 Forfatter #10 Skrevet 12. juli 2008 jada:-)det er sikkert mange snille også.virker som mannfolk legene der borte er det i hvertfall.:-)
Randi86*Salt og Pepper' Skrevet 12. juli 2008 #11 Skrevet 12. juli 2008 Fy f... for ei megge.. Jeg var inne til sjekk rundt uke 34 tror jeg det var pga mistanke om vannavgang. Jeg sa også at jeg var usikker, men at detplutselig bare begynnte og renne nedover beina på meg.. Jeg sa flere ganger at jeg var usikker påom det kunne være fostervann men jordmora på føden sa ta med deg helsekortet ditt og kom du så tar vi en sjekk for og være 100% sikker, velkommen skal du være også la hun på.. Når jeg kom ned ble jeg tatt i mot av en jordmor student som spurte om jeg hadde bind på meg, svarte at nei jeg følte ikke behov for det så hadde kun et truse innlegg. Ja men det var helt greit men de ville gjerne sjekke truseinnlegget for og se om det var kommet noe mere i det eventuelt. Ble sålagt med CTG for og sjekke bevegelsene til fosteret o.l og det var helt fint, så kom en lege inn han tok en GU og tok innvendig UL og sa at jeg ikke var moden og ting så fint ut så ingen fare.. Og han sa også at det var bedre vi tok en ekstra sjekk en og gå med lekasje for det kunne være farlig, og at om man hadde mistanke så ringte vi og snakket med føden også tok de avgjørelsen om vi skulle komme inn eller ei.. Jeg har vært til mangen kontroller på føden og har heldigvis blitt tatt kjempe godt vare på hver gang av både jordmødre og leger.. Er så kjipt at enkelte folk skal være så ufordraglige, og når man går gravid så bekymrer man seg for mye fra før av om alt er bra, kjenner jeg nok liv osv.. Så da trenger man absolutt ikke ei ufordragelig jordmor i tillegg...
jente Skrevet 12. juli 2008 #12 Skrevet 12. juli 2008 Ikke ta deg nær av dette.. Det er ingen jordmødre som er like, og hun hadde sikkert en dårlig dag,., Det er riktig av deg og få det sjekket opp,, Så vær stolt av deg selv, og tenk heller at hun ikke skal få ødelegge dagen din,, Jeg er 3, gangs fødende og jeg har følt de siste dagene at det er kommer et litt rødgul aktig vann i bindet mitt,, Det kommer av og til og jeg er rett og slett ikke sikker på om det er fostervann som lekker eller ei,, Det er ikke enkelt,, Husker med første mann, da gikk vannet og jordmor tok binde og lukket på det og sa, dette er forstervann,, Da måtte jeg smile,,,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå