Gå til innhold

Hvor ofte ammer dere - og hvor gamle er babyen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått beskjed på helsestasjonen å amme bare hver 3. time. Det fungerte en periode, men nå virker hun sulten etter bare 1,5 time til 2 timer, og synes det er fælt å "nekte" henne pupp når hun ligger der og gråter...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ammer når hun er sulten, noen ganger går det to timer mellom andre ganger fire. Som oftest hver 2,5-3 timer.

Skrevet

jeg ammer hver 3 time prøver å få det over på hver 4 etter hvert.

Min gutt er 4 mnd.

Skrevet

ammer når han er sulten;o)

kan jo hende babyen din har en økeperiode, og da må du amme oftere for å øke mengden...

stort sett går det 2,5-3 timer i mellom her, han er 2 1/2 mnd.

Skrevet

Althea har vært ei sulten jente. Først når hun ble 4 mnd gikk det an å prøve seg på 3 timer mellom måltidene, og det bare på dagen. På kveldene vil hun ha hyppigere. Ofte har vi ammet ca annenhver time.

Følg signalene til babyen din, og gi henne mat hvis hun vil ha det etter to timer, mener nå jeg. Det har i alle fall fungert veldig fint for oss:)

Nå er vi over på ca 3 timer mellom måltidene, noen ganger mer. Hun er straks 6 mnd. Så det trenger jo ikke være så hyppig for alltid!

Lykke til!

Skrevet

Når ho er sulten eller uroleg. Mellom 1,5 og 3t frå amming til amming. 8 mnd.

Skrevet

Min er seks mnd og jeg ammer hver tredje time på dagen, av og til hver fjerde. Om natten går det lengre tid mellom ammingene. Jeg synes ikke man skal nekte en sulten baby mat, med mindre du vet at det kun er snakk om sugebehov. I så fall vil jo smokk hjelpe..?

Skrevet

Ca hver 2. time, men den siste uken har det gått 3 timer mellom måltidene noen ganger.

På natta går det mellom 3-5 timer den første perioden (altså spiser rundt 22 og våkner ikke før 02-03 for mat igjen), men hver 2. time etter dette igjen.

Han er 3 mnd.

Skrevet

Gutt snart 6 mndr.pupper ca hver1-1,5 time når han er våken.. Kan sove opptil 3 timer i strekk på natta. Fullammes.

Skrevet

Hvorfor prøver du å få det over på 4 timer mellom?

Trodde 3 timer var det vanlige, og at de mest sannsynlig er sulten hver 3. time?

Selv spiser jeg hver 3. time, og det blir ikke så mange måltid per dag egentlig.

Skrevet

Jeg fikk beskjed av jordmor på sykehuset at så lenge babyen fikk det den ville ha på dagen,så var det mer sannsynlig at den sov fortere natten gjennom. Jeg var veldig opphengt i 3 timer med første mann, og har ikke brydd meg om det nå. Her er det alt fra 3 timer på dagtid til hver time på kvelden. Hun legger seg god og mett tydeligvis og har de siste nettene sovet mellom 6-8 timer i strekk om natta.

Da er det verdt å puppe litt oftere på dagtid spør du meg:-). Hun er forresten 7 uker gammel.

Skrevet

Han får når han vil ha om det går en time eller fem har ikke så mye å si. Min er 6 mnd. Får 3-4 måltider med fast mat, men må ha pupp etterpå.

Skrevet

Får bare vann fra 2000 til 0300/0500.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...