Gå til innhold

Vannfoedsel!

BarniHodet og enihverarmkrok

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fant denne videoen, og maatte bare dele den med dere her inne. Her ser vi en vannfoedsel i en gjennomsiktig tank, og det sees veldig godt hvordan det er for barnet aa komme ut her. Det ser utrolig mye bedre ut for babyen, som en mye mykere overgang, og det er en ganske fin video.

Enjoy! Jeg haaper paa vannfoedsel jeg, ja, naar det blir min tur (en vakker dag...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fødte selv i vann og anbefaler det på det sterkeste!!!

Var en fantastisk opplevelse:) Og prinsessa vår fikk 9 i score på apgar og var kvikk og rask fra første stund. Nå storkoser hun seg i badekar og vann roer henne med en gang (vet jo ikke hvordan dette er med barn gødt på andre måter, siden hun er vår førstefødte).

Skrevet

Vurderer å prøve å føde i vann ;) Innbiller meg at man revner mindre da også, stemmer dette? Erfaringer?

Skrevet

kom ikke inn på linken jeg..

har kjempelyst å føde i vann selv jeg..men mye pga av jeg føler meg tryggere i vann..å varmen fra vannet demper smertene litt

Skrevet

Jeg hadde vann og akupunktur som eneste smertelindring og fikk masse hjelp av det. De fikk meg nesten ikke opp av vannet under fødselen, jeg var helt "avhengig" hehe....

Vann skal absolutt gjøre at man revner mindre. Men hos meg kom det ingen pressrier så jeg måtte presse på egen vilje så revnet en del likevel (ellers ville jo kroppen ha tilpasset dette i puljer.. jeg presset hele babyen ut på en vanlig ri;) Men takket være vannet revnet jeg ikke så mye som jeg ellers ville ha gjort sa jordmødrene..

Anbefaler absolutt å prøve vannfødsel!!

Skrevet

men er d ikke sånn at d er noen kriterier for når en kan å ikke kan være i vann?

Skrevet

Ja, det er noen kriterier som gjør at man ikke får føde i vann. Hvilke husker jeg desverre ikke:s Men hør med jordmor/sykehuset. Og skriv i ønskebrevet ditt dersom du ønsker vanfødsel, så vet jordmor det når du kommer inn (vet ikke om alle sykehus har dette tilbudet heller, så det er jo også kjekt å finne ut av)

Lykke til!!

Skrevet

jeg vet de har badekar hos oss heldigis..skal skrive brev å si d:)

blir spennende..hadde vært kjekt siden dette er siste mann:)

Skrevet

Jeg kunne veldig gjerne tenke meg å føde i vann denne gangen, men til tross for at den ene fødestuen har badekar får vi ikke lov til å føde i vann i Bodø... Legene setter visst en stopper for det. Skjer det så skjer det, men det er ikke noe en får planlegge og de gjør det dem kan for å unngå det..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...