Gå til innhold

Fast føde! Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har sikkert vært tusen innlegg om dette før, men har liksom ikke helt fått det med meg fordet. Tussa vår er 4 og 1/2 mnd og vi gir erstatning. Nå tenkte vi og så smått introdusere fast føde. Hvordan gjøre dette, så overgangen blir så skånsom som mulig? Noen som har noen tips og råd?

Mange takk ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det jeg gjorde var å starte med små smaksprøver. Men for å ikke gi stakkaren kvelningsfornemmelser så dyppet jeg baksiden av skjeen i grøten slik at en liten dæsj festet seg der. Og så strøk jeg dette av på tungen hennes. Første gangen fikk hun et rart uttrykk i ansiktet - hehe.

Men det var nok ikke så ille for hun gapte villig nok da jeg introduserte neste smaksprøve på samme måte.

Den første gangen holdt det med de to smakspørvene på tungen. Neste dag ble det litt mer og så ble det gradvis en eller to skjeer osv. Det tok ikke lange tiden før hun klarte en liten posjon om dagen.

Skrevet

tusen takk! vil jo ikke at ho skal bli helt overveldet heller.. også tenker jeg jo på den lille magen som bare er vant med melk..

Skrevet

dytt? ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...