Gjest Skrevet 12. juli 2008 #1 Skrevet 12. juli 2008 Mini på snart 13 mnd har begynt å klare å komme seg opp i sofaen selv. dette hadde ikke vært noe problem hadde han bare hatt litt vett i skolten, noe han desverre er totalt blakket for store deler av tiden ;-) F.eks kan han finne på å krabbe litt rundt, for så å sette seg opp på kanten med ryggen ut mot kanten, så vis han da mister balansen litt deiser han bakover på hode ut av sifaen. eller han reiser seg opp og går mot kanten og samme scenario som over vil da utspille seg. Så langt har sånt vært unngått siden en alltid har sittet med ham og vi har løftet ham opp, men i går fikk han seg da altså oppi selv. Dersom det er meningen hans å komme seg ned er han flink og legger seg på magen og slenger bena først utfor kanten, men dette gjelder da alle de gangene han nok ikke mener å treffe gulvet igjen med det første. Når begynner de å få kontroll på dette? Jeg husker ikke fra de to eldste her...
Scorpiogi Skrevet 12. juli 2008 #2 Skrevet 12. juli 2008 huff, slitsom tid dette..... tror faktisk av og til de må få noen knall slik at de lærer selv.. under oppsyn selvsagt... men de som får lov å prøve mer blir tryggere fortere. f.eks i trapper... men det er vel nå framover de må lære seg dette tror jeg..
Gjest Skrevet 12. juli 2008 #3 Skrevet 12. juli 2008 Min eldste klatret aldri før han var klar, mens yngste har vært opp overalt fra han begynte å bevege seg... Han var oppe i sofaen vår da han var ca 11 mnd. Falt noen ganger, men lærte fort.
Gjest Skrevet 12. juli 2008 #4 Skrevet 12. juli 2008 Hmm ja, han må vel bare få falle noen ganger, men jeg synes det er så langt ned :-/ Greit nok med fall fra egen høyde,men fra sofaen? Jaja, må vel slutte å være så hønemor, hehe... Har jo en mellomstegutt fra før som har slått seg enormt mye opp gjennom siden han ikke eide frykt før han nærmet seg 3 år og fortsatt har lite av den følelsen. Følte ofte at hans innstilling til ting var "Jaja, jeg falt de første 10 gangene og slo meg veldig, men hei, vi prøver en gang til, da går det kanskje bedre!" Han lærte aldri! ;-) Får polstre gulvet litt med et teppe i det minste da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå