Hilde-29har nå 2søte små Skrevet 12. juli 2008 #1 Skrevet 12. juli 2008 Skrev et innlegg for noen dager siden om 2 åringen vår som ikke vil legge seg om kvelden,heller ikke dupp.alle som svarte meg mente det kanskje var på tide å kutte ut duppen.det har vi prøvd,noen dager har det gått greit uten,og andre dager har hun sovnet enten på gulvet,eller foran barnetv.problemet er der fortsatt,hun løper opp av senga straks hun er blitt lagt ned.sambo er ved henne til hun sovner,en dag tok det kun 30 min,andre gangen 2 timer..varierer..han rekker ikke å legge henne før hun kjapt er ute av sengen igjen. det verste nå er at hun våkner opptil flere ganger om natta.ukjent årsak.kanskje redd for lyder hun kanskje hører?er hvertfall blitt livredd alle slags lyder generelt om dagen i det siste.reagerer på det meste.akkurat som om hun er blitt skremt av noe.jeg blir snart gal av dette opplegget om natten. inatt f.eks våknet hun første gang i to tiden,da sto jeg opp for å se for hun sto å hylet i gangen,vi hadde satt opp grind foran trappa igår kveld så hun ikke skulle gå ned i stua slik som de forrige nettene,eller falle ned i søvne. hun var helt krakylsk og sinna og slo og kløp meg.ville bare nede.så kom sambo som fikk henne med seg ned for å prøve å gi noe drikke.og etterhvert fikk han lagt henne ned igjen. to timer senere våknet hun igjen å sto å hylet i gangen foran grinda.hentet en banan og vann itilfelle hun var sulten eller tørst.spiste bananen. dette er jo bare så slitsomt å ha det slik hver bidige natt,både sambo som tar seg mest av henne for tiden nå da jeg går høygravid.skulle ønske vi kunne fått henne til å legge seg med engang vi legger henne og at hun sover gjennom natten før den nyfødte kommer inn i bildet også.ellers vet jeg ikke hvordan dette skal gå altså.hjeeeelp!!!!!
Hilde-29har nå 2søte små Skrevet 12. juli 2008 Forfatter #2 Skrevet 12. juli 2008 Ingen som har noen råd?
Twintipp og himmelblå Skrevet 12. juli 2008 #3 Skrevet 12. juli 2008 Bare forsøk å være konsekvent. Geleid henne inn på rommet, uten å gi henne oppmerksomhet, verken positiv eller negativ. Ikke tilby mat eller annet om natten, en på 2 år trenger ikke dette. Hun kan ha en tutekopp f.eks med vann ved sengen, men ikke gi henne noe oppmerksomhet på dette. Stå i døren og gå inn med henne hver gang hun kommer ut, legg henne ned og si at nå er det natta. Gjør det om og om igjen. Til slutt vil hun gi etter kampen. Dette forutsetter selvfølgelig at det ikke er noe medisinsk inne i bildet, og at det ikke er mareritt hun har etc. Lykke til, god klem.
Hilde-29har nå 2søte små Skrevet 12. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 12. juli 2008 sliter ikveld også...hun har holdt det gående i to timer nå..må liksom være med henne til hun sovner..å det har hun visst ingen planer om...
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 12. juli 2008 #5 Skrevet 12. juli 2008 Huff... tror nesten jeg hadde satt en seng til henne inn på rommet vårt for en periode, for det der kan jo drive selv de mest perfekte foreldre til vanvidd....
Pittamitta Skrevet 12. juli 2008 #6 Skrevet 12. juli 2008 Det som fukket her var at ungen faktisk fikk nærhet og trygghet.hun lå sammen med meg.(slet med tennene også da)..Jeg tenkte skrekk og gru at dette blir en vane,men etter en stund så gikk det helt ok i egen seng... Tror man må gjøre det som er best for alle.Ikke alltid være så "pedagogisk" rett.
Hilde-29har nå 2søte små Skrevet 12. juli 2008 Forfatter #7 Skrevet 12. juli 2008 Det går ikke an å ha henne i senga med oss heller,det har vi prøvd,hun faller ALDRI i ro da...ligger bare å sparker,reiser seg å hopper osv.hun har aldri vært sånn at hun kan ligge sammen med oss å kose. nå sitter vi liksom inne på rommet hennes å må lese bok eller synge til henne.men det holder ikke med en bok eller en sang.pågår jo i timesvis.tidligere ikveld var det jeg som skulle legge henne,bestemte meg for å være hard da,noe sambo aldri får seg til å være, så vi gikk opp ,spurte henne:skal sofie være flink ikveld å vise mamma og pappa hvor flink hun kan være til å legge seg å sove?jaaa sa hun å ble veldig villig til å gå opp på rommet sitt.la seg i sengen,jeg tok fram en bok å både leste og sang.etter det prøvde hun seg flere ganger med å lese flere bøker.men jeg sa nei,nå skal sofie sove.god natt og kos.da jeg er på vei ut rommet bynner hun å hyle som alltid å løpe etter.i en halvtime bar det inn å ut av rommet og sengen.tilslutt gav jeg opp.hun ble med ned på stua å satt seg i fanget på sambo å koste der i en halvtime.så gikk de opp.han er fortsatt oppe på rommet hennes enda, gått 1 1/2 time nå.....blir aldri fred:(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå