Gå til innhold

Quinny freestyle... Noen erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei

Noen som har erfaringer med Quinny Freestyle? Syns den virker veldig enkel å trille (er jo 3-hjuling), og den har visst fått Best i test på TV2 hjelper deg m.m... Er noen billige på finn.no (se bl.a. finnkode 14104753). Og så går den an å ha Maxi Cosi bilstolen på understellet..noen som har efaringer med det? Virker jo greit å slippe å vekke gullet når hun har sovnet i bilen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi har den vogna og er strålende fornøyd, Byttet fra simo kombivogn, og aldri angret. Mange her inne har lagt den for hat, så må rekne med mye pepper ang den vogna. Men av de jeg har pratet med som også har den er vi alle fornøyde. Litt lita kurv under, men det blir en vanesak. Super både i skogen og byen :-)

Skrevet

Jeg er desverre en av de som ikke har noe godt inntrykk av Quinny (annet enn at den er fin å se på). Tidligere jobbet jeg i barnehage hvor flere av disse vognene veltet så dette er nok grunnen til min innstilling..

Men en ting har jeg iallefall notert meg: det er en av få 3 hjulinger hvor man kan ha barnet sittende mot seg i starten i sportsdelen (dette kan man ikke med spesielt mange andre). Men dette begrenser seg etterhvert likevel da dette medfører større sjanse for velting tenker jeg (tyngdekraft taler mot stor vekt på det ene hjulet forran noe som sikkert er grunn til at få vogner er slik).

Min største grunn til å ikke velge denne er at jeg syns bag og sportsdel er veldig liten til de store norske barna (en 2åring ser ut som en kjempe i sportsdelen).

Men ellers er det jo faktisk en smakssak hvilken vogn man foretrekker. og det er sikkert mange som er uenige i mitt vognvalg også;) hehe.. men storkoser meg med en OTH og en Emmaljunga Duo Edge(tung klumpete men genial som sovevogn på danskebåten fikk vi erfare nå)

Skrevet

En av di fornøyde her:) Har bare brukt den fra gutten va ca 8 mnd til 2 år da. Måtte ha større hardbag nu til nr 2 sidn vi hadde lånt sist så har innvistert i en simo duo. Bor i Finnmark så må kunne bruke den leeeennngeee:)

Vi hadde ingen problem med velting og ingen probem med plass til våres store 2 åring. Slutta da å sove om dagen når han va 2 så har ikke brukt den mye etter d.

Skrevet

Du kan også sjekke på barnevognguiden.no. Mye god innformasjon der:)

Skrevet

Jeg hadde egentlig bestemt meg for å kjøpe den i dette sv.skapet,syntes den så bra ut.men da jeg fikk advarsel på barnebutikken mot den,da ombestemte jeg meg.når DE sier det,som faktisk skal selge produktet,da lurer jeg litt.de sa den hadde veldig lett for å tippe over. og hadde fått mange klager på denne vogna.så vi kjøpte oss easywalker istedet, og sparte oss faktisk tusen kroner i sammen slengen på det valget:)

Skrevet

Jeg har brukt den. Og bilstolen... Kjempe genialt!

Pos:

- Du kan ha den begge retninger...

- Vogna er VELDIG lett

- Super å trille og ha med seg.

- Kan ha bilstolen på, så slipper du å vekke babyen fra bilstolen om den sover.

Neg:

- Liten kurv under om det spiller noen rolle...

- Den tipper "lett" pga tyngdekraften når du har beina til barnet fremme der det er 1 hjul. For da blir all tyngden på andre siden liksom.

- Bag og sportsdelen er liten, men det rammet ikke meg som fikk liten gutt.. Han ble født i juni og lå i den til Desember. Da ville han sitte, så det var jo greit.

Skrevet

Hmm... Var det veltinga butikken advarte mot da?

Mange ulike meninger her.... Men jeg synes ikke den på finn.no var noe dyr, så jeg vurderer å ta sjansen uansett... Kan jo kjøpe en annen om jeg blir misfornøgd... :-)

Skrevet

Ja det var veltinga...de sa ikke noe annet negativt om vognen..

Skrevet

Alle vogner kan belte da, og i tester kommer quinny veldig bra ut, så man skal være obs på velting uansett vogn.

Vi har brukt vogna kjempemye på skogs og fjellturer, med en aktiv 2 åring oppi, og aldri velta.

Anbefaler den om du liker den godt, så kan du nyte den selv om mange mener noe annet.

Ser mange bruker argumentet at de jobber i bhg, det gjør jeg også... Og aldri vært noe problem med den vogna. Takk gud for småe og lette vogner!

Sliter jo ut rygg og helse på disse svære beistene av noen vogner på en liten soveplass i en bhg ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...