Evab Skrevet 12. juli 2008 #1 Skrevet 12. juli 2008 ...Og jeg som gledet meg til å "få kroppen min tilbake" etter å ha vært høygravid. Jeg var i myyyye bedre form som høygravid enn nå 4 måneder etter fødsel... Jeg har så vanvittig vondt i ledd. Jeg er stiv som en stokk, særlig når jeg har sovet/ sittet stille en stund. Jeg var ikke slik rett etter fødsel, men har hatt vondt den siste måneden. Jeg må nevne at jeg går til fysioterapeut ang. bekkenløsning. Men det skulle da ikke påvirke leddene i hendene mine? Noen som har opplevd noe lignende?
Gjest Skrevet 12. juli 2008 #2 Skrevet 12. juli 2008 Jeg har også vondt i en del ledd når jeg har sittet stille en stund, og spesielt hvis jeg må opp om natten. Er værst i ankelleddene så jeg ser ut som en gammel kjærring når jeg reiser meg opp og går. Går seg til når jeg har beveget meg litt. Og merker det mest om kvelden egentlig. Min mor har reumatisme, så jeg er litt redd det kan være det, har vært hos legen og tatt prøver, men er ikke alltid de kan finne ut av sånt på ett tidlig stadie. Er også stiv i fingrene, som jeg også hadde på slutten av gravidteten. (4 mnd siden fødsel her også)
Evab Skrevet 12. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 12. juli 2008 Huff! Har vurdert om det kan være leddgikt jeg også. Håper ikke det? Hva sa legen når prøvene var negative? Vet du om det er vanlig? Hadde ei på trening som sa at hun også var stiv som en stokk...
Gjest Skrevet 12. juli 2008 #4 Skrevet 12. juli 2008 Har egentlig ikke snakket med legen etter jeg tok prøver, tok en del blodprøver også var jeg på røntgen. Men har ikke hørt noe, så da regner jeg ikke med de så noe. Men kan flere år før man kan se noe på prøver når det gjelder leddgikt... Mamma er veldig hardt rammet, så skrekken er at jeg blir som henne etterhvert. Vet ikke om det vanlig, men kjenner mange andre som har født i løpet av det siste halve året og ingen av de har noe sånt......
Evab Skrevet 12. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 12. juli 2008 Mormor var også hardt rammet. Jeg får bare krysse fingre for oss. Noen andre som har hatt problemer med stivhet og vondt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå