melkekua™ Skrevet 12. juli 2008 #1 Skrevet 12. juli 2008 ) Og hva slags dyr har dere og hva dyrker dere? Her har mannen forpakta bort alt, han er allergisk mot det meste. Han har et ønske om å begynne med gris eller mais/bær, så vi får se hva tiden bringer med seg.
melkekua™ Skrevet 12. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 12. juli 2008 Har dere dyr? Eller har dere bare dyrket mark?
Gjest Odin ♥ Tiril_min♥ Skrevet 12. juli 2008 #4 Skrevet 12. juli 2008 Mannen min er odelsgutt til en "gård"..men de driver bare med skogbruk og tømmer da (heldigvis hehe) for e e veldig allergisk! Kan si at vi bor på sunnmøre, men han kommer fra kongsvinger..så vi får se hva som skjer den dagen han skal ta over..
unnl Skrevet 12. juli 2008 #5 Skrevet 12. juli 2008 Foreldrene mine som har gården. De har lagt ned gårdsdriften og forpaktet bort jorda. Så nå er det kornproduksjon der. Hadde sauer før...
melkekua™ Skrevet 12. juli 2008 Forfatter #6 Skrevet 12. juli 2008 Skogbruk og tømmer hadde passa perfekt til min mann ;o) hehe.
Mormor Tralle Tone Troll Skrevet 12. juli 2008 #7 Skrevet 12. juli 2008 Jepp. Mannen er odelsgutt og vi driver med sauer og noen få ammekyr. Har rundt 200 sau på vinteren og 3 voksne kyr + kalvene og fjorårskalvene, også brutus da, storoksen på 4 år og ca 1100 kg. Han er VAKKER!!! Og verdens snilleste!
MammaTilTre*augustbaby* Skrevet 12. juli 2008 #8 Skrevet 12. juli 2008 nei, men er odelsjente. Har bare frukt her...epler og plommer. ..men er VELDIG usikker på om eg vil ta over gården....
Gjest Skrevet 12. juli 2008 #9 Skrevet 12. juli 2008 Jepp min er. Har bare slakte kyr da, for han jobber heltid ved siden av, så det blir for mye arbeid med melkekyr. ( faren hadde det)
3stk Skrevet 12. juli 2008 #10 Skrevet 12. juli 2008 Ja,har melkekyr og siden vi også har gardsturisme her så er det noen høner ,kaniner og griser.
melkekua™ Skrevet 12. juli 2008 Forfatter #11 Skrevet 12. juli 2008 Hadde jeg vært odelsjente ville jeg gjerne drevet med frukt (epler, plommer, moreller osv). Kan jeg spørre om hvorfor du er så usikker?
___ Skrevet 12. juli 2008 #13 Skrevet 12. juli 2008 Mannen min er ikke odelsgutt, men jeg var odelsjente. Nå er det vel eldstejenta mi som har den tittelen ettersom jeg har kjøpt gården. Jeg driver bare med grønsaker. Ute har jeg issalat, blomkål, spisskål, purre , selleri og stangselleri. I tilleg har jeg tomater i drivhus.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 12. juli 2008 #14 Skrevet 12. juli 2008 Samboern min var, eller han hadde overtatt da foreldrene ikke klare mer. Han solgte for 4 år siden. Han hadde kuer, men fjøsen var for liten/han hadde for få kuer til å være lønnsomt. Nå er det en sauefjøs.
Jenta25 Skrevet 12. juli 2008 #17 Skrevet 12. juli 2008 Min er det, har litt korn og noe frukt, men frukta skal vi slutte med for det er utrolig mye håndarbeid med frukt, og lite igjen netto. Hvis man ikke driver kjempestort, er det dårlig butikk å være bonde. Vi skal bare drive slik at vi kan vedlikeholde gården med det vi får inn. Har ingen interesse i år slite ræva av oss med gården i tillegg til fulltidsjobber.
melkekua™ Skrevet 12. juli 2008 Forfatter #18 Skrevet 12. juli 2008 Ja, det var det mannen også fant ut at det ikke lønte seg å drive gården. For å kunne drive den må man ha så mye mark for at det skal være verdt noe. Derfor mannen forpakta bort jorda til nabogården.
kompemor Skrevet 12. juli 2008 #19 Skrevet 12. juli 2008 Jeg er gift med verdenshærligste odelsgutt. Han har odel på en gård på møre med masse fallrettigheter og igangsatt utbygging av kraftverk. Så vi gleder oss nesten til å overta etter hans foreldre. Da skal vi slutte og jobbe og bare håve inne penger:-). Bare synd det er en gudsforlatt plass med boplikt:-(
MammaTilTre*augustbaby* Skrevet 12. juli 2008 #20 Skrevet 12. juli 2008 Ser at pappa jobber og sliter på gården uten å få så mye igjen for det. Han har en jobb i tillegg for å få det til å gå rundt... Og så liker eg ikke det at en aldri vet hvor mye en tjener hvert år og er heller ikke så glad i plassen han bor på... Men mannen min vil at vi skal gjøre det, så vi får se hva som skjer...er heldigvis en stund til pappa må gi seg....
Spente med nr 3 i vente... Skrevet 12. juli 2008 #21 Skrevet 12. juli 2008 broren min er odelsgut.. pappa driver med melkekyr og mener det er verden beste arbeidsplass.. han driver med akkurat det han vil... emn så er han en handymann som bygger det han vil bygge... så overtar vi så overtar vi en totalt renovert gard med mye skog, hyttetomter og 4-5 hytter til utleie... da skal jeg være hjemme, sambo jobbe med det ahn jobber med, DA skal jeg sitte på stølen om sommeren... he he
Kanutten & småen + Lucia Skrevet 12. juli 2008 #22 Skrevet 12. juli 2008 Min er faktisk nestemann i rekka på familiegård(Ikke foreldre som driver den i dag). Driver med kjøttproduksjon på en "øde øy"... Men han kommer nok ikke til å overta noen gang. Håper jeg iallefall..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå