Gå til innhold

Er han veldig liten lissom eller???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tidligere skrevet her at minsten på 2,5 år er litt liten for alderen. Både HS og fastlegen har reagert og har dermed sjekket han for cøliaki selv om det ikke var så mange grunner til å gjøre det. Han hadde ikke cøliaki nei. Men likevel så mente dem det var bekymringsverdig at han ikke hadde vokst stort på ca ett år. Kurven har flatet ut.

Gutten var 83 cm og veide 11 kg for et par mnd. siden.

For noen uker siden måtte jeg til legen med han pga. at han var syk (forkjøla, hosta og hadde feber. Tenkte å få noe for hosten lissom). Fastlegen hadde ferie og hun legen vi fikk da spør med en gang om han har astma og bruker medisiner (hadde ikke hørt han hoste). Jeg skjønte jo hva hun tenkte og svarte som sant var at han ikke hadde det. Flere ganger under besøket vårt kommenterte hun at han er liten..

Men gutten spiser lite og er høyt og lavt hele tiden. Han er ikke slapp eller noe, så i mine øyne er det ikke noe galt med han. Men man tenker jo sitt når til og med "fremmede" leger reagerer på str. hans.

Hva hadde dere tenkt og gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jenta mi er 3 år og er 86 cm og 12 kg.. hun er 3 mnd prematur.. blir egentlig 3 år i august no.. jeg tenker ikke over at hun er lita.. hun følger sin egen kurve og der er viktig..

jeg har ikke villa gjort noe spesielt jeg.. dem vokser i nukk og napp.. så lenge ungen er fornøyd så er det bra..

Skrevet

Han er betrakelig mindre enn mine gutter (min yngste er 1,5 år og både lengre og tyngre), men om det er noe å bekymre seg over vet jeg ikke...

Er dere små i familien da? Sånt er jo ofte arvelig.

Skrevet

Hvordan er dere foreldre da?? Er dere ganske lave og spinkle i benbygningen selv kanskje??

Vi har motsatt "problem" med mini.. Han var metern og 16 kg akkurat 2 år gammel.. Og hs synes han var ganske så stor.. Men han fulgte kurven så det var greit.. Vært stor hele tiden han..

Men hvis kurven hennes går nedover iløpet av et år så er det vel bare bra at de følger med.. =)

Skrevet

Ene jenta mi var 85 cm og 11,4 kg da hun var 2 år og 4 mnd. Nå er hun 2 år og 10 mnd og veier ca.11 kg og jeg ser hun har strekt seg men jeg har ikke målt henne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...