Gå til innhold

Eh... HJELP!!!?? Hva er dette?? :(


Anbefalte innlegg

Skrevet

Åkei... Nå skal jeg prøve å være flink til å beskrive(for engangs skyld) :P

 

Dette begynte på lørdagen,jeg var kvalm og sov hele dagen.

Men på søndagen så fikk jeg plutselig vanvittig vondt nederst i magen og i korsryggen. Jeg trudde dette var kynnere, men samtidig så kjentes det ut som jeg måtte på do. Så for sikkerhetsskyld så gikk jeg på do.. Og der fikk jeg gjort fra meg litt,det hjalp. Men jeg måtte puste meg mellom dette. For jeg hadde så utrolig sterke smerter i korsryggen :/ Måtte lene meg inntil veggen hele veien inn til do, for jeg klarte ikke å gå ordentlig bort til do.

 

Jeg har hatt dette hver eneste dag nå.. Jeg var hos legen på onsdag og spurte han hva dette kunne være, men så heldig som jeg har vært i svangerskapet så har jeg bare hatt turnusleger(er skikkelig misfornøyd med det)!! Han bladde i den store blå legeboka, men fant ingenting om dette. For jeg tenkte at det kanskje var normalt, men det trudde han ikke. Så jeg fikk en time igjen til neste uke da, og da sa han at hvis jeg ikke har blitt noe bedre så må han gjøre noe for det. Hva er det han kan gjøre for det?

 

Men det jeg egentlig lurer på er om noen andre har hatt det sånn? Fått vondt nederst i magen og i korsryggen? Hva kan dette være?

I går lurte jeg på om jeg skulle ringe føden, men tenk om det bare er vanlig diare :/ Men jeg synes det er så rart at jeg får vondt i korsryggen, det er sånn SKIKKELIG vondt lissom.. Må virkelig puste meg gjennom dette..

 

HJEEEEELP JEEEEEENTEEEEER!!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres litt ut som begynnene rier spør du meg..ikke vær redd å ringe føden. De kan helt sikker svare på sp.målet ditt. Følg med om det er regelmessige smerter som kommer med et mellomrom :)

 

Good luck

Skrevet

Ja, rier er rett og slett smerter der nede og det kjennes ut som om man må bæsje. Ring føden :)

Skrevet

Jammen jeg får bæsja litt.. Og det hjelper en liten stund, men så kommer det tilbake igjen.. Men de er ikke regelmessige eller noe.. Burde jeg ringe alikevel?

Skrevet

For meg høres det ut som rier,eg har 9 dager igjen(termin 21 juli)...og eg e plagget med en del kvalme,mage + ryggsmerter for tiden...Løper på toalette hele tiden også,og ja det føles bedere etter ett toalett besøk eller 4 :o)...Smertene begynner i korsryggen og jobber seg opp mot halve ryggen,av og til føles det som en sviende følese som også går nedover magen og på innsiden av låret.Samt du føler ett press i endetarmen og skritte ..Det eg gjør for å lindre ubehaget/smerten er å ta ett bad/dusj pga varmen gjør godt for ryggen...Du er nok i startfasen av fødselen,visst disse smertene begynner å bli regelmessig si med 5-6 min mellomrom...er det tegn på at fødselen er i gang,då kan det være lurt å ringe føden...

Skrevet

Ja, det føles bedre etter et toalettbesøk eller 4... :P helt sant det :P hehe.. jeg har prøvd å legge en varmepute på ryggen når jeg har vondt, men det hjelper ingenting.. for jeg trudde først det var bekkenløsninga som hadde begynt igjen, men jeg merket fort at jeg ikke fikk gjort noe mot disse smertene.. pluss at de smertene i korsryggen går oppover og nedover igjen og sånn holder det på en stund..

 

jeg kjenner veldig nedpress for tiden og.. det har kanskje en sammenheng med disse riene??

Skrevet

Men siden disse smertene blir svakere etter at jeg har vært på do, burde jeg prøve å holde meg? Eller er det lurt/viktig å få det ut??

 

Gjest Mamsen t 2,5 jenter *fødeklar*
Skrevet

Jeg ville ringt føden og snakket med noen som vet.

Dersom du har hatt turnuslege som blar i den store blå boken, så tror jeg nok de vil ta seg tid til å høre hva du har å si dersom du ringer føden...

 

Lykke til!

Skrevet

Hmm.. Jah, jeg burde vel kanskje ringe og høre for å være på den sikre siden.. Men jeg vet aldri hva jeg skal si og så går jeg bare rundt meg selv og kommer ikke frem til hva jeg egentlig lurer på :P hehe..

Jeg får prøve å finne ut en måte å si dette på og så ringe til føden.. hehe

Skrevet

ring føden ja, så får du svar fra noen som kan dette uansett...

trang til å gå på do er jo noe de fleste sier når fødselen er i den spede begynnelse....

Skrevet

Herregud så skummelt.. Ja jeg skal ringe til føden :D

Jeg har jo bare 13 dager igjen, men jeg har alltid sagt til meg selv at jeg kommer til å gå over tiden.. Så jeg har lissom hatt god tid :P hehe.

Blir spennende å høre hva de på føden sier da :D

 

Tusen takk for svar jenter <3

Skrevet

Hadde ringt føden og forklart de det du skrev her. Og sagt du går kun til turnusleger og de kan jo ingenting. Høre om de har en forklaring.

 

Men for meg hørest det ut som rier, men de er sikkert ikke effektive. Så de setter ikke helt igang fødselen enda.

 

Men ring føden du å spørre.

Skrevet

Ja, da har jeg fått surra meg til å ringe til føden..

Fikk beskjed om at jeg modnes og at jeg er velkommen inn til sykehuset om kanskje ikke så lenge..

Så her er kroppen min i full gang med å bli klar til fødsel :D

Åh.. JEG GLEDER MEG SÅÅÅ MYE :D :D :D

Skrevet

Så gøy!!

Du er vel dratt nå!

Lykke til!!

Jeg vil og!! :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...