Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg oppdaget en liten kul på hånda mi i dag. Den er nede ved håndleddet, akkurat over den kulen som skal være der. Den ligger på selve benet der.

Den er hard, ikke flyttbar. Den er vond å ta på, og jeg er litt blå. Det minner om en kul du får når du slår deg, og i og med at den er litt blå og vondt kan det jo tyde på det å. Men kan man få kuler av slag på en plass som dette? Eller bør jeg være bekymret?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde du sett min kul på håndleddet hadde du garantert blitt redd...... eller kvalm:( Hvis du ikke har slått deg og den er en midlertidig hevelse vil jeg tippe at det er en ganglion. Du kan google å lese mere om det på nettet. Helt ufarlig, men kan gjøre vondt.... i perioder. I korte trekk har du en svakhet i leddet og veske har sivet ut ved belastning.

Skrevet

Har lest litt om det. Men min kul er mye mindre enn de jeg ser på bilder. Den vises egentlig ikke hvis man ikke kjenner på den, og den er helt hard, kjennes ikke ut som om det er veske i den. Og den er ikke bevegelig.

Skrevet

Ja, faktisk ikke en uvanlig plass å få kul.

En lege sa til meg at om kulen er øm, kan du ta det med ro:) Slike vonde ting er sjelden alvorlig. Jeg har en kulefamilie og har vært til mangfoldige leger. Det der høres ikke farlig ut overhodet. Om det derimot blir verre bør du jo sjekke om det kan være en infeksjon.

Slapp av du, og sov godt i natt.

Klem.

Skrevet

Kan det likevel være en sånn g...? Husker ikke hva det heter, hehe.

Skrevet

Min mor sier også alltid at vonde kuler sjelden er farlige. Så det gjorde godt å høre at en lege også sa det. Takk for svaret ditt!

God natt til deg å:)

Skrevet

Ja det kan alikevel være en ganglion:) Som regel starter de bittesmå og blir større etter hvert. Min er også relativt hard, men på str med et stooooort kirsebær.

Skrevet

Ok, takk for beroligende svar!:)

Skrevet

Tre av mine fire barn har kuler alle slags steder. En av dem har faktisk vært utredet for kreft to ganger pga det. Jeg er lettere hysterisk for kuler, men noe har jeg fått med meg, og sånn i første omgang tror jeg ikke jeg hadde sjenket det du beskriver mange tanker.

På underarmen min har jeg en voksende kul på ca 10 cm, den er visst ikke farlig den heller :S

Men skjønner deg godt, det er ekkelt.

Klem

Skrevet

Har to venninner som har hatt kuler akkurat samme sted, og operert. Det er en veeldig vanlig plass å få "fettkul"på, og ikke farlig.

Var med hun ene når hun opererte den bort. Startet med en så liten kul at den kun syntes nå hun bøyde håndleddet, så ble den større etterhvert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...