Gå til innhold

Sambo har nå innrømmet at han er......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nesten følelsesløs.Vi har krangla om det ganske lenge nå.Vi har vert i så mange vanskelige situasjoner der han har opptredt helt kald mot meg.De siste 2 åra har vi begge vert innlagt på sykehus alvorlige tilstander .+jeg har født+ barseltid.Jeg har blitt skremt av hvor lite empati han har.Før har jeg bare tenkt at han er uerfaren eller og umoden.Pludselig nå har han innrømmet at han ikke føler noe særlig når andre har detvondt og vanskelig.Han vil nå ha hjelp til dette!Jeg skal støtte han så godt jeg kan men tenk at jeg har hatt rett hele tiden!!! Tenk at jeg faktisk er sammen og har barn sammen med en som har for lite føleleser!!!

Skremmende:=( Han sier han egentlig har vist det i 10 år men benektet det!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjærligheten jobber man for å holde i live.

Men han tror kanskje følelsene kommer rekendes på ei fjøl?

Empati for andre som har det vondt, er en viktig følelse. Så hvis han føler selv at det er et problem, så er han på riktig vei.

Kanskje han kan melde seg på et eller annet arbeid som er rettet mot de samfunnet ser ned på? Gatearbeid? U-hjelpsarbeid?Røde Kors trenger alltid nye medlemmer.

Mulig noe skjedde med han som liten, og at det satte en stopper for følelseslivet hans?

Skrevet

Gjett om jeg vet hvordan du har det!!! Jeg håper at han klarer å få kontakt med følelsene sine, men jeg tror det skal mye til. Han må virkelig jobbe hardt.

Jeg gikk fra x-en pga det samme i april.. Han har vært hos psykolog to ganger etter bruddet, men tror ikke han fullt ut innser at han har et problem desverre... Jeg håper, men begynner å miste troa..

Skrevet

Hvordan--når merka du det?

HI

Skrevet

Har lest mye om psykoser og er ganske sikker på at det er derfor han er følelsesløs.

hi

Skrevet

Min mann er manisk depressiv. Iallefall tror jeg det må være noe sånt som feiler han. Har han følelser, er det for sin egen del. Men så kan han være fin lenge, helt til neste episode kommer.

Skrevet

Ja min har også følelser når det gjelder han selv....han gjør gjerne ting for meg for at han selv kan slappe av eller slippe mas f.eks.

Han gjør ting eller sier ting pga han bør ikke pga han føler.Han har også en tendens til å si ting som ikke passer seg.Han er også veldig intens når det gjelder oppmerksomhet mot meg.Men det er sånn type oppmerksomhet som gjør meg sliten.Han holder mye rundt meg og ser meg dypt inn i øynene hver dag mange ganger til dagen.Sier han elsker meg over alt på jord osv.Ganske intenst!!Etter 5 år!

Når vi krangler holder han meg fast og hvisker i øre mitt at han elsker meg osv....jeg blir jo helt rabiat!Får helt angst av han av og til.Sex sex sex...du er så sexy.Kansje noen syns det er koselig å høre det!

Jeg er drittlei! Men skjer det noe med meg har han ingen som helst følelse.

hi

Skrevet

Jeg merket det ganske tidlig i forholdet egentlig, men man blir flink til å skyve det unna... Jeg merket det på alle områder. Ikke noe flink til å vise meg oppmerksomhet, selvopptatt, negativ, og generelt følelseskald. Og det ble bare verre og verre.

Jeg har lurt på om det kan være depresjoner hos han også.. Det er utrolig vanskelig å leve med sånne personer. Jeg har tatt på meg alt for mye skyld for at han var som han var (Har en tendens til å gjøre det ennå)

Men uansett, jeg håper din mann klarer å gjøre noe med det. Det virker jo som han har erkjent ovenfor seg selv at han har et problem, og det er det første steget på veien.

Skrevet

Psykose er faktisk en veldig alvorlig psykisk lidelse, uansett hva den er betinget i. Om du har lest om psykoser, skal du være klar over at mennesker som er psykotiske, er strengt behandlingstrengende og trenger hjelp av profesjonelle for å utrede og behandle tilstanden.

Hva får deg til å tro at han lider av en psykose? Og i så fall:

Hvorfor klager du på et slikt forum over at mannen din, med dine ord, er psykotisk, uten at du skaffer ham hjelp? Du tror vel ikke at dette går over helt av seg selv?

Skrevet

Hvis man ikke har utviklet empati når man er barn, så er det svært vanskelig å gjøre det når man er voksen. Han kan lære å oppføre seg, men det blir kun en fasade.

Menesker uten empati er de aller farligste menneskene å omgås..

Skrevet

anonym 08:38

man kan ikke tvinge noen til å få hjelp, det må de få selv. og HÌ skriver jo lengere oppe at hun ønsker han skal få hjelp. her inne skal man kunne lufte sine frustrasjoner, sitt sinne, og meninger...

og tviler på at hun går rundt å tror de vil gå over av seg selv.. men hva skal hun gjøre? få han tvangsinnlakt?

litt skummelt ville jeg sakt, hvis han er så intens.. har vell hørt for mange historier om slike intense menn... kvinner som har gått fra slike typer menn.. og enten blitt banka opp, eller drept.. intens blandet med ingen empati..

håper han er seriøs om å skaffe hjelp, og klarer å fullføre, bar edet at han nå innrømmer det, er jo første skritt..

Skrevet

Høres ut som en som har psykopatiske tendenser.. trenger ikke å være "gal" av den grunn.. de greier ikke empati og sier gjerne det de tror folk vil høre og det som er normalt.

Be han snakke med fastlegen sin du:)

Skrevet

Han har til tider hatt forfølgelsesangst...men det er som regel etter han har drukket eller f.eks på sykehuset.Da trodde han alle var imot han og ville skade han.Jeg har selv fått høy dose med morfin uten at jeg har trodd på komplott mot meg osv.Han havna på sykehuset pga han ble skadet i selve psykosen.

I hverdagen er han utrolig fjern.Det er også et teng på psykose.Det har jeg sagt fra vi ble sammen første gang for 10 år siden.Ble slutt etter 2-3 år så ble vi sammen igjen for 3,5 år siden igjen.

Han er også selvopptatt.Veldig glemsk...

Den ene dagen eller timen har han en sterk mening og uttaler meningene sine...en annen ag eller få timer senere nekter han på alt.Da har han glemt alt eller har ihvertfall en helt forandret mening,

Ellers så lever vi hver vår verden!

Han er intens ja men jeg er ikke redd han.Han ville aldri ha skada meg men han er liksom i perioder litt besatt av meg føler jeg.Som om det er pga han eventuelle sykdom.

Jeg sagt det til han i i 9-10 mnd nå at han trenger hjelp.Jeg har hatt det helt for jævlig i perioder.Snakka med fastlegen min,tips,og en psykriatisk sykepleier om dette.Han har ikke innsett det før nå og derfor har jeg ikke hatt mulighet til å hjelpe han.

Dette vet ingen noe om....ALLE syns han er så snill og godhjerta.Mange syns jeg er heldig som har en så støding fin mann.

INGEN kjenner han!!

Ikke forelderene ein gang.

hi

Skrevet

aaaaaahhhhhh...trodde du skulle skrive homofil eller no jeg nå..........=(

Skrevet

Han har gitt meg forbud om å snakke om dette med vennina mi om dette så derfor for dere gjennomgå.....jeg forventer ikke noe her egentlig men utrolig godt å få det ut.Selv om jeg er utrolig dårlig til å skrive hehe....!!!

Skrevet

Han vet ikke hva han ber deg om tror jeg.Du har jo behov til å snakke med noen du også.

Skrevet

HI,

Har du skrevet om denne fyren her inne før? Jeg husker jeg leste om en som trodde han var inne i et dataspill i fylla, og hoppa ned fra verandaen. Da han ble lagt inn på sykehuset var dataspillet det første han spurte om. En stund skrev han også innlegg her inne, og viste at han absolutt ikke forsto hvor alvorlig dette var.

Er dette samme mannen? Jeg fikk inntrykk av at hun som skrev om ham skulle gjøre det slutt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...