Gå til innhold

Oi,

Mild, Marcus & Mille

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sambo + sønnen min reiser i morgen til Frankrike med min mor og søster. De er allerede der nede.

Jeg skulle skrive ut reisebevisene nå, og da ser jeg at hun har bestilt billettene i feil navn! Sambo har byttet etternavn til mitt, det heter også sønnen min. Men i billettene står jo hans gamle etternavn :/ What to do? Marcus skulle egentlig ha nødpass når han reiser nå, men er det egentlig nødvendig - med tanke på schengen? Og kan eventuelt sambo reise med sitt gamle pass (og gamle navn)? Det har ikke gått ut på dato..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge navn i reisedokument og pass samsvarer går det fint, men har han to pass? Det skal vel knapt være mulig.

Ungen må nok ha pass for å fly.

Skrevet

Det kan by på problemer med fly,ja...men du får krysse fingrene

Skrevet

Det kan by på problemer, ja.. Da jeg giftet meg, byttet jeg etternavn og bestilte reise i mitt nye navn, men hadde passet i mitt gamle. Det gikk ikke, så jeg måtte ha nødpass bare for den turen...

Skrevet

ålreit ;D

neei, han "mistet" det gamle passet sitt.. fikk nytt, og fant igjen det gamle.. :P

Skrevet

Kan bli problemer - fikk i hvert fall beskjed om dette selv da jeg enret navn. Ungen må selvfølgelig ha pass.

Skrevet

dersom han har samme navn i pass som i reisedokumenter bør det vel gå?

er vel bare dersom han har nytt navn i dokumentene og gammelt navn i pass eller omvendt at det blir trøbbel??

ang guttungen, så må vel han ha åass også?

er bare pass som er gyldig legitimasjon?

Skrevet

Jeg har et permanent resident card her i USA. Det varer i 11 år, og har min ekses etternavn. Så jeg reiser alltid med min nye vielsesattest, for å bevise at jo,det er meg.

Men passet mitt er jo det nye,hvor jeg har mitt nyeste etternavn i.

Han kan ta med begge passene,da. Og vise fram det som hans gamle etternavn er i. Og satse på det beste.

Men barnet ditt må jo også ha foto ID.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...