Anonym bruker Skrevet 11. juli 2008 #1 Skrevet 11. juli 2008 Er det noen her som har hatt en spontanabort ved 7 uker eller mer? Jeg var hos legen igår da jeg ønsket en abort, men på ultralyd så han at fosteret ikke har utviklet seg normalt og at det var rundt 4-5 uker. Tok derfor blodprøver og skulle tilbake neste uke for nye slik at de kunne være sikre. Synes det hele er så snedig, med tanke på at jeg har hatt økende graviditetssymptomer. Siste uken nå har jeg vært kvalm, og brystene har vært kjempeømme i mange uker nå. Hvordan kan det ha seg hvis fosteret ikke var i live? For de så ingen hjerteaktivitet heller. Nå er det ingen tvil lenger da, for akkurat nå begynte jeg å blø. Har aldri hatt en spontan før så jeg lurer på hva jeg kan forvente? Jeg blør bare litt brunlig enda, men det er ingen tvil om at det er blod.
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2008 #2 Skrevet 11. juli 2008 Jeg hadde sa i uke7, jeg blødde bare litt kraftigere enn en vanlig mens i noen dager, ikke vondt! Symptomene du hadde var nok bare hjernen som spilte deg et puss siden du trodde du var gravid.
Gjest Skrevet 11. juli 2008 #3 Skrevet 11. juli 2008 hatt en sa engang rundt 7 uker,...det starta og stoppa med småblødninger.....deretter starta det for fullt etter noen dager.....og tro meg man merker en så tidlig abort så det holder.....en god del blod og smerter....nå skulle jeg egentlig til utskrapning fordi det gikk alt for sent i følge legen, men jeg var rett og slett for feig, så jeg lot det gå sin gang....mener jeg blødde i ca tre uker totalt....så jeg regner med den sa`n jeg hadde egentlig var litt verre enn en gjennomsnittlig sa rundt 7 uker.....det er jo som du sier oftest snakk om et foster som allerede har vært dødt i et par uker....og så må man trekke i fra to uker til....sånn sett er det snakk om et foster på tre uker i faktisk forstand....
mamma til 2 små:=) Skrevet 11. juli 2008 #4 Skrevet 11. juli 2008 Med meg begynte det med litt rosa på papiret...lyse rosa.Ikke brunt.Så etter et par dager bare datt blodet ut sammen med store klumper og smårier.Jeg bløddee noe sykt mye i ca 3 dager.Jeg var helt utslått! Men det var min erfaring...har snakka med mange som opplever det som mens. Jeg var i uke 7-8
Gjest Skrevet 11. juli 2008 #5 Skrevet 11. juli 2008 grunnen til at symptomene på graviditet er sterke og økende er at det gule legmet produserer svangerskapshormoner....samt at jeg betviler at morkaken går til grunne med engang fosteret/embryoet er dødt....således fortsetter "graviditeten" en stund etter at det ikke er noen liv igjen....nedbrytningsstoffene fra et så lite foster er neppe så store at mammakroppen blir "hysterisk" heller....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå