Gå til innhold

Human etisk vielse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi vurderer hvordan vi skal gifte oss neste vår/sommer. Jeg vet samboer nok egentlig ville hatt borgerlig/human etisk vielse... Er det noen som kan fortelle litt om hvordan det foregår? har sett at minst en av partene må være medlem av humanetisk forbund; hvor mye koster slikt medlemskap? engangssum?

Må man stå for lokale/sted selv eller har de evt et sted man kan vies? (er i bergensområdet) Ønsker utendørs vielse, men som dere vet så er Bergen Bergen selv om sommeren;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Les om humanistisk vigsel på www.human.no

Dere kan legge opp seremonien selv innenfor visse rammer.

Medlemskap koster 325,- for et år. Gratis opptil 24 år.

Seremonien koster 3700,-

Skrevet

Man står veldig fritt til å velge selv hvordan man vil ha det etter det jeg har forstått. Vi skal gifte oss med human etisk forbund neste sommer. Jeg anbefaler å ringe de og høre om de har noen gode tips angående sted. Man må finne vielsessted selv ja, men de kan helt sikkert hjelpe. Regner med at dere ikke er de som er først ut i Bergen. Leste for noen år siden om noen som giftet seg med human etisk forbund på fløyen. Så det aller meste er mulig, det må bare være en verdig seremoni. Vi fikk gode tips fra fylkeskontoret der vi skal gifte oss, så som sagt, ring de og hør hva de sier. Vi skal også ha utendørs, men vi har sjekket mulighetene for å ha det inne dersom det skulle øse ned, eventuelt få laget til noe med fest telt eller lignende ute.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...