Misti Skrevet 11. juli 2008 #1 Skrevet 11. juli 2008 Jeg holder på og dø. Det var svigermor, hennes mann og hans sønn. Søstra til sambo hennes mann og 2 av deres barn. Svigermor bor på vestlandet og vi østlandet og hun ser lille gutt på 2 år ca 3 ganger i året noen få dager av gangen. Søstra hans bor et kvarter unna og hu ser vi også lite til. Hadde håpa at det skulle bli en fin ferie og hadde rette instilling. Guttungen takla ikke varmen og det fuktige klimaet bra. Når vi kom dit bare skrek han, den natta fikk han hete slag og jeg panikk. Slutta og spise, drakk lite vann, noen tørre bleier om dagen og mye skrik å sutring. Fikk den verste øyekataren ever. Dette var vanselig å takle alene om man ikke har en svigermor som gjør ting værre. Altså, hun prøvde tvinge sambo til å la han skrike seg i søvn, men der grep jeg inn. Han lar seg manipulere av henne og blir en annen person sammen med hu, legger til siden alt vi er enige om. Når han ikke er der så kommer hu med spydige å ekle komentarer til meg, seg surt på meg. Hadde kjøpt mat jeg viste lille ville få i seg litt av, hun spise opp å lovet å dra på butikken med meg siden jeg ikke viste hvor det var. Da jeg spurte om vi skulle dra så sa hun bare, kan ikke han spise brød da? Jeg spurte om noen ville være med inn til en byu like ved, men fikk nei, og det er jo greit. 10 min etter så sier hun til de andre, skal vi dra til byn? HAllo hva er greie? ER det jeg som er dum eller er ikke svigermor no grei. Orker ikke være sammen med de jeg, men hva kan jeg si? hvert andre år betaler de ferie. Å hva med jul. dext hjelper ikke å snakke med sambo.
Gjest Skrevet 11. juli 2008 #3 Skrevet 11. juli 2008 slutt å irritere deg, bit tenna sammen og vær blid og positiv - det hjelper selv om det er vasnkelig. so what om hun ville til byen etter at hun hadde sagt hun ikke ville - snu det til noe positivt og tenk at hun faktisk ville ta igjen om kommentarene er ufine vær blid selv om hun tar din mat; gå på butikken selv; og vær takknemlig for at hun tross alt spanderer feroe på dere. Så får heller du og kællen din stikke av litt på egenhånd med barnet
Gjest Skrevet 11. juli 2008 #4 Skrevet 11. juli 2008 Denne kampen MÅ du ta m sambo - eller være tøff nok til å konfrontere svigermor direkte selv. Din familie, ditt barn også - sett grenser. Alt å vinne, ingenting å tape. Tjener ihvertfall ikke noe på å gå og iriitere deg år etter år,
2smågull Skrevet 11. juli 2008 #5 Skrevet 11. juli 2008 hørtes ikke helt god ut hu nei. jeg hadde eksplodert på samboern min ihvertfall. og aldri mer dratt på ferie med dem.. ihvertfall ikke bodd i samme hytte o.l. Man vet best som mor. og syke barn lar man da ikke skrike til de sovner.
Misti Skrevet 11. juli 2008 Forfatter #6 Skrevet 11. juli 2008 De ville ikke ha meg med til byen, det er poenget. Vi hadde just kommet og ante ikke hvor noe var, han ble syk å det var det eneste jeg fikk i han, var ikke det at hu spise den, men det at da burde hu hjulpet meg så jeg kunne få handla mer. det var langt til butikk. Jeg er bare blird og positiv, det er sånn jeg er, klarer ikke og komme med frekke komentarer tilbake. uff er vanskelig det med svigermor.
Gjest Skrevet 11. juli 2008 #7 Skrevet 11. juli 2008 hæ? ville ike ha deg med? Om kjerringa virkelig er så tett, er saken en annen...tenkte kankje det lå misforståelser og usikkerhet her, jeg takk nei neste gang hun ber dere med...
Misti Skrevet 11. juli 2008 Forfatter #8 Skrevet 11. juli 2008 han fikk heteslag første natta, kasta opp og ble div, måtte kjøle han ned. hu ble bare iritert på det. pluss vi spurte om vi kunne byte sovrom med de, vi hadde sol hele dagen på rommet mens de ingensol, men det ville hu ikke for hu trengte sove, det endte da med heteslag og mye greier hver natt. Men hva er poenget med å behandle meg som dritt? jeg er ikke stygg mot de. Det sårer meg. jeg prøver å prøve. Vil jo ikke såre sambo heller da, han vil jo gjerne være litt sammen med de.
Gjest Skrevet 11. juli 2008 #9 Skrevet 11. juli 2008 Du må uansett sette dine egne grenser for hvordan du synes det er greitt å bli behandlet - både i forhold til sambo og svigermor. Det ansvaret hviler kun på deg - selv om det er utrolig kjipt. Ser ingen grunn til å la seg bli overkjørt.
Gjest mphs Skrevet 11. juli 2008 #10 Skrevet 11. juli 2008 Etter noe slikt ville jeg ordnet med egen overnatting om vi skulle ha dratt på ferie med slike igjen. Syns det er uhørt at de skal oppføre seg slik mot dere og barnebarnet sitt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå