Gå til innhold

Besøk etter fødselen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer litt på deres mening.

Svigerfamilien min bor ikke her. De er bosatt på en annen kant av landet. Da jeg fikk min førstefødte kom familien ( på 3) på besøk til oss. Onsdag kom jeg fra sykehuset, mandag var de her. Åtte dager etter fødselen.

Jeg var sliten, det var vondt å sitte (vi har lita stue og hadde bare en treseter og en lenestol) og jeg følte jeg aldri fikk holde babyen min for den alltid var på rundgang.

Nå er jeg i uke 36 straks, og er veldig sliten. Storebror har nettopp blitt to år og er ganske aktiv, og graviditeten begynner å ta på. Vi har hatt første pulje med ferie besøk nå, og nå kommer pulje to.

Fødselen nærmer seg og jeg har begynt å gruve for at det skal ry inn med overnattingsbesøk etter fødselen.

Hva er deres følelser/ meninger angående dette??

Jeg synes alle tantene er så uinteressante ovenfor oss ellers. Ingen interesse. Besøk max en gang i året og aldri tlf om hvordan det går. Jeg synes de er så lite engasjerte at jeg ikke ønsker de som faddere til og med. Alderen er mellom 16 og 22 år.

Hva ville dere gjort med dette??

Jeg skjønner jo at de er nysgjerrige, og at de gjerne vil se babyen, men jeg syntes det var forferdelig sist, og gruer for det...

Vi har ingen gjesterom, bror og halvbror har hvert sitt rom, også er det vårt eget...

Jeg er litt frustrert... jeg kjenner hvor sliten jeg blir av besøk nå før fødselen. Med vond rygg/ bekken og behovet for å ligge å hvile med pute mellom føttene på kveldstid ( som går med besøk).

Er det jeg som er sutrete og sær eller er det flere som ville følt det slik??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg angrer på at jeg ikke satte ned foten med første. Lar meg IKKE overkjøre med nr 2.

Kommer til å ta hensyn til meg selv denne gangen, være litt ego :-)

Jeg var smådeppa, og turte ikke si noe fordi jeg var redd for å såre. Og det ble spilt på samvittigheten, så jeg grein uten at noen så det og gruet meg til hvert besøk.

Er ikke vant til slikt med min egen familie, vi er ikke så pågående. Men nå har jeg lært, og jeg vil heller ha en myk og rolig start sammen med babyen og den eldste :-)

Skrevet

Skjønner deg veldig godt at det kan bli utrolig slitsomt! Du får bare si det som det er at du ikke orker langt besøk på grunn av at du er sliten og ikke helt i form....

Skrevet

Jeg synes det er helt utrolig at voksne mennesker ikke kan tenke selv, så hvis de er så jævla evneveike og ikke eier anstendighet så får du vel gi det til dem med teskje... Skjønner ikke dilemmaet egentlig, jeg kjenner ingen som er så sosialt tilbakestående som den familien du beskriver!

Skrevet

Ville garantert følt det likedan! Du må nesten bare si det som det er, utrolig hvor greit det kan være til tider:) Er ikke sikkert svigerfamilien skjønner det av seg selv, men de har sikkert ikke egentlig lyst å være til belastning for dere? Finnes det ikke overnattingssteder i nærheten? Da hadde jeg ihvertfall sagt noe sånt som at det er kjempehyggelig at slekta vil komme og hilse på, men at det blir for trangt hos dere. Og så anbefale en campingplass, hotell e.l. Vær direkte, og si det som det er! Skyld på hormonene hvis noen skulle ta det ille opp (noe jeg ikke kan forstå at de skulle gjøre). Så tar du vare på deg selv samtidig, og det er en god, styrkende følelse! Lykke til!

Skrevet

Jeg skal klare å holde ut før fødselen nå. De blir sikkert ikke så mange dager. Og jeg ønsker at min gutt skal bli litt kjent med den andre sida av slekta også...

Etter fødselen blir det verre...

Kanskje jeg kunne foreslå at de overnatta en annen plass enn hos oss hvis de kom alle....?? Vi blir jo gående og sittende oppå hverandre også.

Min familie er heller ikke slik. De kan stikke innom hver dag... det var greit... for de dro etter 30 min liksom... men å bo sammen med en gjeng...

Hva tenker dere på når dere velger faddere og gudmor/far da?? Jeg har litt problem der jeg...

Hilsen meg som starta debatten;)

Skrevet

Jeg var streng på dette med besøk sist, min svigermor kom på besøk ca 1 uke etter fødselen men la seg inn på hotell fordi jeg ikke orka ha folk sovendes på stua om jeg måtte opp med babyen på natta o.l, og ikke følte jeg for og kle noe særlig på meg heller fordi det sov noen på stua.

Min mor fikk sove hos oss for det ble liksom noe annet i mine øyne.

Men hun kom ikke før 2,5 uke ca etter fødselen.

Denne gangen kommer svigermor opp rundt 24 juli og jeg har termin 17 men jeg kan jo fort gå til rundt 24, så hun sa seineste i dag at hun kunne gjerne bo på hotell og det var ikke noe problem.

For jeg har sagt i fra om at jeg ikke orker overnattings gjester om det blir veldig tett på fødselen, da vil jeg være hjemme og konsentrere meg om de to ungene jeg har og ikke tenke på at vi har gjester.

Nå har vi et ekstra soverom da så slipper folk på stua men jeg bare orker ikke ha ekstra folk i huset så tett på fødselen.

Jeg var trøtt og sliten etter sist fødsel og sleit med kraftig bekkenløsning i flere mnder etter fødselen så er glad jeg slapp ha huset fult av folk rett etterpå.

Skrevet

si at det var koselig med besøk sist, men at du ble litt sjokkert over hvor sliten du ble av det, så siden du har enda en fra før nå, så setter du stor pris på om det venter litt eller iallefall ligger en annen plass, eller hva problemstillingen egentlig var..

Jeg hadde det på samme måte, dødsliten, så jeg fikk smaboer til å si fra til sin familie og jeg til min. Orka ikke søstra mi en gang jeg.. (den første uka) var helt gåen..

Skrevet

Jeg ville ikke tatt imot besøk så nærme fødselen. Hadde sagt det akkurat som det var at jeg var kjempe sliten og ikke orket andre enn meg selv, barna og mannen. Men at jeg håpet de ville se innom når jeg hadde kommet meg litt.

Når det gjelder faddere hadde jeg (hvis jeg skulle døpe) tatt med alle som ville. Rett og slett fordi jeg ikke bryr meg så mye om hvem som er fadder og at jeg ville gledet flest mulig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...