Gå til innhold

Hadde du hatt din 5 mnd gamle baby i barne hage..???

Anbefalte innlegg

Skrevet

... Når far har flyttet over sin permisjon til neste år, og mor visste at hun skulle jobbe noen uker dette året???

Skammer meg neste over at hun, ( på hennes vegne!) i det hele tatt har spurt om de tar inn så små barn i barnehagen.. Virket nesten som om hun hadde tenkt å ha henne der bare de 4 ukene hun skulle jobbe....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må man så må man, men hadde ikke vert et alternativ for meg. Hadde planlagt alle andre muligheter før det.

Skrevet

Aldersgrensen på barn i barnehage er 6mndr, så nei 5mndr hadde jeg ikke hatt i barnehage :)

Skrevet

Overhodet ikke.

Skrevet

Nei, men nå ville jeg ikke hatt en ett-åring heller i barnehagen. Noen må, andre må ikke.

Gjest Nydelige Christina+spire!
Skrevet

Nei!

Skrevet

Sykt!

Skrevet

Nei,hadde aldri vært aktuelt..

Skrevet

Ville ikke gjort det selv.

Men, har hatt et barn i en bhg jeg jobbet i som var 5 mnd. Og det gikk kjempefint!!!!

Skrevet

I dette tilfellet VET jeg at far har flyttet over noen uker til neste sommer(?)... Og mor HAR VISST at hun skulle jobbe noen uker på sensommeren....

Normalt sett skal hun begynne i jobb til desember.. MEGET dårlig planlegging....

Er det 6 mnd aldersgrene for å få lov å plassere baby i barnehage??? Det har jeg faktisk ikke hørt!

Skrevet

må man så må man, men det hadde vært med SVÆRT tungt hjerte...:S

Skrevet

Da min ti år gamle gutt var 3 mnd gml, var det med meget tungt hjerte at jeg hadde han hos dagmamma. Der var han 3 mnd,inntil jeg fikk kveldsvakter, og kunne ha han der bare 2-3 timer pr dag.

Det er den vondeste avgjørelsen jeg noensinne har tatt.

Men jeg måtte.

Her i USA finnes ingen barnetrygd. Jeg hadde ikke penger uten at jeg tjente dem. Så hva er alternativet, da??

Det er ikke noen lett avgjørelse å ta for ei mor........det kan jeg skrive under på.

Skrevet

Jeg tror virkelig ikke barnet tar skade av dette, er nok verre for mor å gå fra ungen. Jeg hadde ikke klart det, klarte ikke å gå fra henne noen timer en gang når hun var så liten:-)

De får sikkert en kjempefin sommer sammen neste år og da er jo ungen stor nok til å ha glede av lang ferie med far og mor.

Skrevet

Jeg har jobbet i bhg i 9 år, og har ALDRI hørt om noen 6 mnd grense for barn i bhg.

Skrevet

Nei! Det synes jeg er altfor tidlig! Da ville jeg ha prøvd å få en dagmamma for de ukene i steden for. Dessuten så tar vel ikke bhg inn så smått?? Her i den kommunale der jeg jobber må de være 1 år, minimum 11 mnd.

Skrevet

Tør jeg minne om at det kun er Skandinavia som har så gode velferdsordninger at vi alle, uansett lønn eller livssituasjon, kan være hjemme ganske mange mnd m barna.

Skal ikke lenger enn til Nederland før det kun er 4 mnd betalt permisjon, dårlig bhgdekning og masse private dagmammmer.

Har mange venner i andre deler av verden som er nødt for å sende barna til bhg ol ved 3-4 mnd alder, m mer eller mindre tungt hjerte, men der er det mer vanlig...

Skrevet

Tenkte mest på dette spesifikke tilfellet...Det de egentelig har (betalt) permisjon tilgode.. i velferds Norge!! Og pappan har permisjon tilgode!!

Syns faktisk dagmamma er et MYE bedre alternativ,, I barnehagen blir baby`n EN blant mange andre. Hadde kanskje ikke levert barnet mitt til en dagmamma med MANGE barn...på samme alder. Saken blir noe annet om du må ut i jobb igjen, fordi du ikke hadde optjent barselspenger/gikk på skole e.l..

Skrevet

Hadde aldri gjort det om det ikke var helt nødvendig økonomisk. Og det var det i vårt tilfelle den gangen.

Hentet han den 3.dagen,og a hadde babyen albuen utav ledd. Pga at et større barn hadde dradd han i armen, iflg dagmammaen...

Grusomt trist for meg som mamma. Hadde skikkelig vondt inni meg lenge pga alt det der,og angrer den dag i dag at jeg ikke pakka snippveska og tok med meg ungene til Norge.

Skrevet

En så liten baby vil ikke bli en i mengden på en smbarns avdeling. En så liten baby vil antageligvis få masse oppmerksomhet hele dagen. Den vil bli bært antageligvis mye, den kan jo ikke ligge på golvet uten tilsyn. Så sånn sett ville jeg vært mye mer trygg på en bhg enn en dagmamma.

MEn i og med at faren har permisjon tilgode synes jeg det er en merkelig prioritering av far og mor.

Men hvordan klarer de å få bhg plass i en mnd?

Skrevet

Jeg hadde bare 12 ukers permisjon i jobben min, etter at minsten ble født. Og fordi jeg var sengeliggende 2 uker FLR fødsel, mista jeg derfor to uker...så da han var ti uker gml, var det på`n igjen med nattjobbing.

Heldigvis var pappan hjemme, så jeg slapp ha dagmamma denne gangen.

Norske mammaer bør kanskje tenke litt mer på hvor gode ordninger dere har,og vær takknmelige for at det er sånn.

Nei,jeg forstår ikke at man ikke tar imot ordningen når man har den.

Men jeg forstår ikke alle i hele verden ;o)

Skrevet

Varierer fra barnehage til barnehage. Noen har 6mnd grense, andre 1 år. Mange barnehager opererer med 0-6år; ergo kan en søke inn babyen fra noen måneder gammel. Har ei venninne som hadde småen i barnehage noen timer pr uke fra han var syv uker gammel... Gikk helt fint:0)

...men selv ville jeg ungått det, ja....

Skrevet

De har SPURT om plass... Barnehagen har ledig plass.. Styrer var vel egentelig negativ til det!!

Skrevet

Ok, skjønner faktisk at styrer er negativ, for en baby vil egentlig kreve den fulle oppmerkosmheten til en voksen hele tiden. Dermed blir det mindre voksentid på de andre barna. Håper foreldrene tar til fornuft og prioriterer annerledes jeg da. Hvis det er viktig med lang ferie for barnefar nestesommer burde han ta ulønna perm (synes jeg da..!)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...