Gå til innhold

Gravid med en annen mann....?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei!

Lurer på om jeg kan få noen syspunkter på det og bli gravid med en annen enn den man er samboer med? Vi kan ikke få barn sammen, så jeg lurte på om noen har "valgt" og bli gravid med en annen, med mannen sitt samtykke vel og merke.. Det å være urivillig barnløs er sårbart.

Ønsker konstruktive svar!

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! :)

Jeg har ikke erfaring rundt det da, men hva med å skrive et innlegg på "Donor egg/sæd debatten"? Der får du sikkert svar fra noen som har erfaring.

Skrevet

Jeg har aldri vært i den situasjonen, men svarer alikevel i håpet om at det er ok:)

Jeg tror at selv etter prøverør og eventuelt andre metoder så ville jeg nok ikke valgt å få barn med en annen mann. Mulige konflikter er jo endeløse og selv om mannen er enig der og da så har man ingen garantier for reaksjoner senere. Da ville jeg heller satset på adopsjon.

Skrevet

Nå kan vel adopsjon være rimelig tidkrevende og vanskelig. Hvis det er snakk om sperm fra en ukjent mann (finnes det sædbanker i Norge?), så ville jeg nok sikkert sjekket ut det. Kan jo være at selvom den ene ikke får "sin del" i barnet at de har lyst til å ha den andres gener med?

Men hvis det var snakk om å få med seg noen kjente med i planene er jeg nok enig med Leder'n i at det ville blitt for komplisert.

Skrevet

kan dere ikke reise til danmark på kjærlighetstur og bruke en donor der? det koster ikke så mye 4-5000 etter det jeg har hørt. og da blir det litt mere ordentlig, og litt mere deres barn

Skrevet

Takk for flotte svar :)

Er så fint å kunne lufte litt forskjellige ting, det hjelper med synspunkter :)

Det finnes sædbank i Nortge, men fordi Norge har gjort om lovningen så får man ikke være anonymgiver lengere, og det betyr i praksis at det er færre som vil være giver. Vi har vært inne for samtale om dette, men fordi jeg har en tett eggleder så får vi ikke. Nettopp fordi de har så få og bruker det kun på de som man aldri finner noen feil på.

Når det gjelder den andre mannen så er det en jeg "kjenner" men har ikke omgang med han sånn i vanlige omstendigheter. Han ligner veldig på han jeg er samboer med både mht høyde, vekt og øyefarge. ( det er dette man kan bla velge når mn bruker donor) Jeg ville jo aldri fortalt det til han at jeg hadde blitt gravid med han. Men jeg forstår at det kanskje kan bli vaskelig for han jeg er sammen med. Vi ønsker oss så veldig barn sammen, og prøverør har vi vært igjennom, fantastisk for de som holder det ut, men himmel og hav for et helvete det er for enkelte! Spes når man aldri er garantert at det hjelper heller..

Det ska ikke være så lett..

Jeg tar gjerne i mot flere synspunkter :)

Skrevet

Noen flere som vil dele tanker evt erfaringer rundt dette?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...