Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

er 22+1, jobber i hjemmetjenesten, går inn og ut av bil x antall ganger pr vakt. jobber kun 50%- prøver å huske på å ha beina samlet når jeg går inn og ut av bilen. plutselig så gjør det velding vondt i v.hofte/rumpe og nedover beinet. kjent det flere ganger i løpet av ei vakt, har hatt fri, men ved raske vridninger eller om jeg har beinet "feil", (langt fra det andre) "skjærer" det i.. frykter dette er tegn på bl-plager...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, jobber også i hjemmetjenesten. Jeg husker sjeldent på å ha beina samlet når jeg går inn og ut av bilen, er som regel veldig travelt. Har merket den siste uka at jeg har veldig vondt i hoftene og i halebeinet. Vet ikke om dette er noe tegn på bekkenløsning, får ikke håpe det.

Vet ikke om det du beskriver er bekkenløsning, men virker nesten som det. Mange sier hvertfall de kjenner det nedover beina, nesten som noen "stråler".

Hvor lenge tror du at du klarer å arbeide? Jeg har jobbet som vikar i 1 år 80 - 100%... Merker det begynner å bli tungt å løfte\dusje\gå på rengjøring.. Men håper på å holde ut så lenge som mulig da.

Skrevet

Det er bekkenløsning.

Jeg anbefaler deg å få henvisning til fysioterapaut. så du kan få begynt å trene opp bekkenet ditt så kanskje du ikke blir så mye værre.

Jeg ventet for lenge sist med å skaffe meg en henvisning og plagene ble store og de ga seg ikke etter fødselen heller så jeg sliter enda med bekkenplager.

Nå er jeg jo gravid på nytt og begynte å trene alerede i uke 6.

Skrevet

Jeg har det slik i perioder og så går det over. BL er en naturlig del kroppen gjør for å forberede seg mot fødselen, men smerter skal man ikke bare akseptere som naturlig.

Det er ikke sikkert du blir lammet resten av svangerskapet, men ta en sjekk. Jeg kan være skikkelig ille 2-3 dager og så går det noen uker til neste gang. Merkelige greier.

Men ikke press deg. Det gjorde jeg på slutten sist og hadde plager i 16mnd etter fødselen.

Skrevet

Dette høres ut som bekkenløsning. Jeg har begynt å merke det samme selv, smerter i korsryggen spesielt om kvelden og natta, og om dagen har jeg et trykk nede i høyre hofta. Akkurat som om noe presser beinet utover. Jeg nevnte dette for min fysioterapaut og han kunne med en gang bekrefte at dette hørtes ut som bekkenløsning.

Jeg hører også om de som presser seg altfor mye og får problemer i lang tid også etter fødsel. Så sjekk det og ta det med ro!

Skrevet

Enig i at det høres ut som bekkenløsning, og at du bør få deg time hos fysioterapeut.

Et tips når du går mye inn og ut av bil (jobber selv i hjemtjenesten) er å sitte på glatt underlag, slik at det blir lettere å gli rundt når du skal ut. Kontakt bedriftshelsetjenesten, jeg fikk hjelpemiddel derfra til å ha i bilen. Det finnes en som er spesielt laget for bil, men den funka dårlig for meg. Det som funka best for meg er en som heter Ross Move master som egentlig er til å forflytte pas. i seng med (bruker da to matter) Jeg legger en enkel matte dobbelt i setet og det funker veldig bra. Alternativt kan du sitte på en bærepose, men det er mye mer klamt.

Men viktig å ta hensyn til smertene, for å unngå problemer i etterkant.

Skrevet

Jente i magen: vet ikke helt .. jeg må job prøve å jobbe så lenge som mulig så jeg får en grei slump foreldrepenger:). har kun hver 3.helg fast. studerer, men skal jobbe så mye som mulig fram til permisjon. Men er nå 50% sykmeldt pga at jeg ikke har hatt noe overskudd ut over jobb + kvalme. Skal til lege og jordmor over helga, får høre med de. men jeg vil ikke risikere å slite med bekkenløsningsplager i lange tider pga at jeg jobba for lenge.. veeeldig slitsomt å gå opp trapper også..

Skrevet

Det trenger faktisk ikke være så jævlig at en trenger å oppsøke fysioterapaut,og om du har en så jævla tung jobb heter det noe som vi kaller SYKEMELDING. Vet ikke om du har hørt om det, men da trenger du faktisk ikke å jobbe.

LAME

Skrevet

Metalpunkin: hormonell og hissig ellr?

Skrevet

LITT hormonell om dagen, er vi? :)))

Jo, bekkenløsning skal tas på alvor fra dag 1, skaff deg en henvisning til en fysioterapeut som kan bekkenproblemer (ikke alle kan). Det kan gjøre underverk. Sykemelding alene gjør deg ikke bedre :)

Selvfølgelig skal du lytte til kroppen og er det ille, skal man sykemelde seg men mange ganger er fysioterapi og øvelsene til utrolig god hjelp. Stablet meg på bena i sist svangerskap, så jeg jobbet til siste slutt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...