Gå til innhold

Sydenferie er ikke for gravide...blæ

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fy fader...akkurat hjemme fra Hellas. To uker ferie rett i dass. Klarte ikke å spise noe, klarte ikke å ligge på stranden, sovna over alt og hatet varmen....spøy og var kvalm kontinuelig og sånn var det ikke før jeg dro!

Nå klarer jeg kun å få i meg litt knekkebrød og melk....

Men jeg er glad også for jeg er 10 uker på vei og så langt har jeg aldri kommet før!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Så alle symptomer er velkommne.....men bare så lenge jeg holder meg hjemme!!

Flere med kvalme hele dagen??

Trodde liksom at kvalmen var på kvelden eller morgnen og ikke hele dagen....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kvalm ja!!!!!

Har ikke prøvd med sydenferie, men har hatt fint ver her siste vekene, og det er reine terroren. ligg inne på sofaen og er kvalm. Er kvalm når eg står opp, heile formiddagen, søv to timer midt på dag, vokner etter luren og er kvalm, er det resten av dagen. Til og med dersom eg vokner midt på natten er eg kvalm.

Spyr av nesten all matlukt, spesielt ille med lukt av rå fisk eller kjøtt. Skifter bleie på guten min på 16 mnd med 1-2 spypauser iløpet av bleieskiftet.......og i tillegg har eg spotting nesten kvar dag og bjyndende bekkenløsning. Men krysser fingrane for at alt skal gå bra og at vi i starten av februar kan helse på gull nr 2 :)

Skrevet

kvalm 24/7.

Går til akupunktur da, og det hjelper, så noen dager er levelige.

Men når det er sol og varmt er det værre enn noen gang.

Etter forrige svangerskap, hadde jeg lovet meg selv å aldri være gravid på sommeren mer, men det gikk ikke helt etter planen, ting gikk 2 mnd raskere enn planlagt.

Men skal nok klare meg denne gangen også, bare synd det går utover datteren min på 20 mnd også, mamma fungerer jo ikke helt som hun skal selv om jeg prøver så godt jeg kan.

Sliter også med enkelte lukter, værst er hvitløk, og det er jo noe så og si alle spiser for tiden, så kan ikke bevege meg ut nesten.

elsker hvitløk til vanlig.

Skrevet

Så kjedelig å være kvalm på ferie!

Men så flott at alt fremdeles er bra med spirene=)

Skrevet

Ja de klorer seg fast ser det ut til!!! Er i min 11. uke og det har jeg aldri vært før så det føles helt undelig!! 10+1!!!!!!!

Men kvalmen biter seg fast hele dagen og jeg må ha med gullerøtter på besøk til folk for orker ikke tanken på at de ike har noe frecht å pputte i munn...sydenturen var jo en fiasko matmessig...det ble litt loff hver dag og spying om jeg var for lenge ute i varmen...

Skrevet

wæææ ikke si sånt da....jeg skal til kreta med min mann om 11 dager...uuhhh,,,,,

men jeg er 13uker på vei,og ikke noe veldig kvalm,bare små uggen...men tror det blir digg forde,for vi har barnefri fra våres tre barn,så deilig blir det vell uansett..

var det bra i hellas? hvor i hellas var det?

Skrevet

Var i Parga, Hellas er bra det men maten er ikke noe særlig når man er kvalm!! Dessuten påvirket varmen meg svært negativt....men om du er i fin form så er det sikert ikke noe problem så godt tur til deg!!!

Skrevet

Hei.

Helt enig med deg. Kom hjem fra Rhodos i går, og har vært der i to uker. Har ikke tålt varmen i det hele tatt, jeg som vanligvis elsker varme. Har pustet meg gjennom frokost buffeen for å ikke spy. Men har heldigvis ikke spydd. Magen har est og alle ser hvor stor jeg er, men de vet ingen ting. Ihvertfall ingen som har spurt. Skjønner egentlig ikke hvorfor. Er 8 uker på vei og kan snart ikke skjule det!

Er glad for å være hjemme i regnet!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...