Gå til innhold

Dere som laget kirke program selv når dere giftet dere....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan laget dere det?? Words?

Og hva slags papir brukte dere? A4 størrelse som dere brettet??

Vi skal ha mange gjester i bryllupet, og det kommer sikkert en del ekstra for å bare se i kirken. Blir ganske så dyrt hvis eg kjøper dem ferdigtrykte...

Og noen gode forslag hvordan eg setter det opp??

All min kreativitet er borte vekk....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi brukte A4-ark som vi brettet. For oss ble det to ark fordi vi ville ha med teksten i tekstlesingene (så det i et annet bryllup og syntes det var så fint at det stod i programmet). Brukte en litt fin skrifttype, og fikk med alle delene, musikkstykker med komponist, navn på de som leste, presten etc... Hvis du hører med prest eller organist i kirka hvor du skal gifte deg får du sikkert noen gamle eksemplarer... Det bruker å ligge haugevis på orgelgalleriet i diverse kirker :o). Det går an å ta bilde av dere eller kirka i svart-hvitt, så slipper dere fargekopiering... Vi brukte bare vanlig hvitt kopipapir, fordi vi også fikk mange gjester... Pyntet litt med å binde en fin tråd rundt ryggen (mye billigere enn sløyfebånd, og det fins mye fint med glitter i på garnbutikkene :) )

Lykke til med bryllupsforberedelsene :)

Skrevet

Lagde det i word, mener jeg ja... Eller kanskje illustrator, men det er for så vidt det samme. Printet på begge sider på et farget ark (kjøpt på binders - stor pakke koster ikke så mye der). Det er to formater som er åpenbare da, enten på høyden eller på bredden. Lag et word dokument med to spalter og prøv deg frem. ;) Lykke til!

Skrevet

Takk for svar begge to, er vl bare å prøve seg fram. Men hva skriver man egentlig i kirkeprogrammet??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...