Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 11. juli 2008 #1 Skrevet 11. juli 2008 Jeg lurer på om jeg skal eller ikke. Har litt lyst, bl.a. for å være helt sikker på kjønnet (JM sa hun var sikker og viste oss kjønnsleppene, men har jo hørt så mange historier om at de tar feil...) Men jeg tror ikke mannen min er så interessert i å være med. Han synes liksom ikke det er så spennende å se, han vil bare vite at alt er som det skal. (Dette er nr. 2). Skal deree ta 3D UL? Og hvorfor?
Gjest Skrevet 11. juli 2008 #2 Skrevet 11. juli 2008 Ja, vi skal ta 3d-ul Av samme grunn som deg, for å få bekreftet kjønnet. Meeen, akkurat det med å få "se" babyen før den er født...vet ikke jeg. Nesten så jeg syns det er litt skummelt!! Hehe, men det blir nok morsomt Mannen din kommer sikkert til å være interessert når det først er der
Lemonia Skrevet 11. juli 2008 #3 Skrevet 11. juli 2008 Nei, jeg skal ikke ta 3D UL. Rett og slett fordi jeg ikke føler behov for det, og fordi jeg (og jeg er kanskje den eneste som synes det) synes 3D UL-bilder egentlig ikke er fine i det hele tatt, og ikke noe jeg vil ha. Tror ikke du trenger bekymre deg for om jordmor har sett feil kjønn i allefall. Hvis dere vil ha 3D UL så hvorfor ikke, men jeg skjønner mannen din også. Det er ikke alle som synes det er så veldig spennende. :-)
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 11. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 11. juli 2008 Har liksom ikke behov for det, og som Lemonia, synes jeg ikke alltid bildene ser så fine ut. Med Tigergutt fikk vi ekstra UL (vanlig) på Rikshospitalet fordi vi var med i et forskningsprosjekt, så da vurderte jeg det ikke i det hele tatt. Nå er jeg mer usikker...
husmus &2 Skrevet 11. juli 2008 #5 Skrevet 11. juli 2008 Jeg skal ikke ta det. Jeg har lyst på en ultralyd til, men 3D synes jeg er freaky.
Lillelinn84ogEmilio Skrevet 11. juli 2008 #6 Skrevet 11. juli 2008 Jeg har bestilt time til 3d og gleder m som en unge,man for liksom ta en liten titt i fremtiden og hilse på den lille babyen. Selvfølgelig var kjønnet mye av grunnen til at jeg hadde lyst på 3d men de gir jo en medisinsk vurdering av barnet også,også syntes jeg 2d ul bildene er så dårlge ,men det er jo opp til hver og en å bestemme dette,for meg var det ingen tvil i hvertfall:))
PAVEEL Skrevet 12. juli 2008 #7 Skrevet 12. juli 2008 jepp, jeg skal, og gleeeeeder meg!!!!! skal dit kun for fornøyelsens skyld. få se babyse, få sett kjønnet seff:-) og generellt bare bruke den nye teknologien:-)
Ønskebaby08*12 Skrevet 12. juli 2008 #8 Skrevet 12. juli 2008 Vi har vært på 3D ultralyd. Vet ikke helt hvorfor, men mest for moroskyld. Det var strengt tatt ikke nødvendig, dyrt var det også...(1200 kr) Vi har vært på to vanlige UL på KK i forkant, og visste at alt var bra med babyen, og vi visste kjønnet, altså som sagt mest for moroskyld. Samtidig så tenkte vi at det vil bli artig å ha det som et minne. Dette er vårt første barn, og hvem vet om det blir fler. Ihvertfall, det viste seg igrunn det at det var bortkastet penger. Ikke misforstå, det var helt herlig å se jenta på en litt annen måte enn vanlig UL, men hun var i bevegelse hele tiden, og gjemte ansiket bak navlestrengen, så vi fikk ingen gode bilder eller videosnutter av henne. Tydelig at hun ikke likte seg, sparket i den dingsen man bruker på magen, og slo vilt rundt seg med armene :-) Akkurat det var litt morsomt å se på.
shari_z Skrevet 12. juli 2008 #9 Skrevet 12. juli 2008 Jepp! Vi var faktisk på 3D UL i går. Jeg bestilte det mest for min manns skyld. Tenkte det var en måte for ham å bli involvert. Hver gang jeg roper på ham å komme og kjenne babyen spark, så slutter den å sparke. Han ser at magen vokser, han vet det kommer et barn til (dette blir nr3), men sier likevel at det er vanskelig å forestille det hele. Jeg synes det var helt fantastisk. Babyen var ikke veldig samarbeidsvillig, så ikke alle bildene er like fine. Videoen er ganske ok. Mannen min likte det veldig godt og er så stolt nå. Ringte meg fra jobben for en liten stund siden og spurte om ikke jeg kunne sende ham noen av bildene så han kunne vise de andre på jobben babyen. :-) Synes det var koselig jeg. Jeg skulle gjerne tatt 3D hver eneste dag - så spennende synes jeg det var. Før vi dro dit var jeg ikke sikker om jeg kom til å se på skjermen. Liker spenningen av å ikke vite hvordan den ser ut, om det er gutt eller jente. Men jeg så på og koste meg veldig. Jeg vil ikke vite kjønnet, så det vet vi ikke (mannen har lyst å vite, men her er det jeg som bestemmer - han kan ikke holde en hemmelighet! Tok det i Tønsberg på Kvinnedoktoren (Meg og Magen), og alt er bra med babyen - ingen avvik. Var veldig fornøyd med alt, og hadde gjort det igjen hvis det blir et barn til.
AO3 Skrevet 12. juli 2008 #10 Skrevet 12. juli 2008 Vi skal ikke. For det første hadde det blitt veldig vanskelig å organisere... Måtte dratt fra Nord-Norge til Oslo, og det gidder jeg virkelig ikke! For det andre føler jeg egentlig ikke noe behov for det. Tok en ekstra privat UL (vanlig) for to dager siden, da jeg var 25+0, og klarer meg fint med det. Det jeg var ute etter, var rett og slett å få sjekket enda en gang at alt sto bra til med mini, noe det gjorde. Jeg ville ha en medisinsk vurdering, rett og slett. Noe bildeshow føler jeg ikke noe behov for, selv om det sikkert er veldig morsomt! Noen får jo helt fantastiske bilder. Neste gang vi ser mini, blir i oktober!
Sina med Sprellings Skrevet 12. juli 2008 #11 Skrevet 12. juli 2008 Vi skal! Har vært på tidlig og den vanlinge UL og har synes det har vært fantastisk begge gangene. Mest for mannen min sin del, tror han føler seg mer involvert men også for en medisinsk vurdering igjen. 3D-biten blir vel mest for gøy, og der vi bestilte var det faktisk billigere for 3D enn den vanlige private tidlige ul vi hadde.
Gjest Skrevet 12. juli 2008 #12 Skrevet 12. juli 2008 vi har mer eller mindre bestemt oss for å bestille time til 3D-UL denne gangen, mest fordi har hørt så mye positivt om det og selvsagt fordi vi har lyst :-) angrer litt på at vi ikke gjorde det med forrigemann! :-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå