Ksenia & Anjem Skrevet 11. juli 2008 #1 Skrevet 11. juli 2008 søren jeg er sikker på at jeg kunne brukt 3 buksestørrelser mindre hadde det ikke vært for alt det fæle mageflesket..hadde ikke så mye etter første fødsel altså..
Gjest Skrevet 11. juli 2008 #2 Skrevet 11. juli 2008 Ja, har dessverre endel igjen etter siste graviditet (og det er 1,5 år siden :-S)
Gøril (210406) Skrevet 11. juli 2008 #3 Skrevet 11. juli 2008 same here... magen er der og så er jeg slank resten av kroppen.. merkelig fasong føler jeg at jeg har.. hehe
Gjest Skrevet 11. juli 2008 #4 Skrevet 11. juli 2008 Jau, jeg og - men det hjelper å trene - masse! Gått ned masse på det - rene styrkeøvelse og løping.
Gjest Skrevet 11. juli 2008 #5 Skrevet 11. juli 2008 Jeg har også Det er kanskje ikke så mye fett men det er utrolig slapt...
trude_fikk_tvillinger_mai08 Skrevet 11. juli 2008 #6 Skrevet 11. juli 2008 Gått ned 30 kilo siden fødsel i slutten av mai - men MAGEN den er der. Strekkmerkene skinner gjennom og huden har "trukket" seg sammen og ligner egentlig på pølseskinn som er kastet fordi det er for ubrukelig til å lage pylsor....
Trenger hjelp!! Skrevet 11. juli 2008 #7 Skrevet 11. juli 2008 Jepp har en del ja..Utrolig vanskelig å fåvekk...Grrrrr....Hadde nok gått ned to bukse str om magen min hadde blitt litt midre usynlig...
Scorpiogi Skrevet 11. juli 2008 #8 Skrevet 11. juli 2008 gi meg en mnd så har jeg det sikkert Nå: bare-i-veien-mage
Gjest Skrevet 11. juli 2008 #9 Skrevet 11. juli 2008 JAAAA!! Og sånne stygge love handles! Æææææææsj.
velsignet med to Skrevet 11. juli 2008 #10 Skrevet 11. juli 2008 Ja! Har gått mye ned ellers i kroppen, og kunne iallefall brukt en str mindre, om ikke to, om det ikke hadde vært for magen! Slapp pølse som bare henger der......fisj!
Anneama Skrevet 12. juli 2008 #13 Skrevet 12. juli 2008 Snakker vi reservefett eller strekkmerkemage her? For hvis det er strekkmerkemage, vettu, og du har mer enn 3cm overheng når du står oppreist, så får du dekket plastisk operasjon fra staten. ;-) Flere venniner av meg som har gjort dette. Jeg får ikke dekket :-( har ikke stort nok overheng.. (stort nok for meg. GRRR..)
meg & to små vampyrer Skrevet 12. juli 2008 #14 Skrevet 12. juli 2008 OI? Hvordan måler man det egentlig? Dette har jeg aldri hørt om før. Men kjekt å vite:)
melkekua™ Skrevet 12. juli 2008 #15 Skrevet 12. juli 2008 Ja ( Prøver så godt jeg kan å spise mer fornuftig, og kan se at magen har minket, men det henger fremdeles. Tror jeg kan få innvilget operasjon hvis jeg søker, men tenker at jeg venter til jeg er ferdig med å få barn.
2søtesmåh Skrevet 12. juli 2008 #16 Skrevet 12. juli 2008 Denne kroppen, denne kroppen.... Vi VET jo at en graviditet KAN gjøre at vi får strekkmerker, slappe pupper, mindre pupper, flere cellulitter OG hengemage.... Har selv nesten mistet puppene og har også denne "slapphuden" på magen. Faktisk så og si helt følelsesløs, så jeg antar at den nesten er "død" og kommer ialefall IKKE til å trekke seg sammen... Men ellerers føler jeg at jeg er i min livs form. Koser meg, leker og herjer med barna. Trener 5 gang i uka og kjenner meg sterk og sunn. (ikke sånn maratonløper, birkebeiner eller lignende super form altså).... Mye kunne vært annerledes, og jeg HAR mulighet (økonomisk) til å kunne gjøre noe med noe av "feilene" mine...Har også vurdert det tidligere (før jeg fikk barn...), men jeg har funnet ut at det så absolutt ikke er verdt det. Jeg valgt å få barn med den "risiko" det innebærer for utseende, og da får jeg ta konsekvensene..Hva om såret etter en plastisk operasjon ikke vil gro? Hva om innlegget i puppene gir meg en reaksjon slik at jeg ALDRI blir fysisk i form til å jobbe, trene eller (grøss) leke med barna mine... Hva skal jeg si til mine to gullunger om mamma må tilbringe store deler av dagen resten av livet i senga pga av en skjønnhetsoperasjon...Dere gjorde meg så stygg at jeg risikerte å bli så syk for å se penere ut???? Eller skal man lyve..... Altså, mest sannsynlig går en slik operasjon i orden, og mange blir fornøyd. Men ALLE vet risikoen som ligger i slike operasjoner, og jeg mener derfor at det ikke skulle være lov å klage når ting går galt.... (da tenker jeg selvfølgelig ikke på de som før skjønnhetsoperasjoner pga av FYSISKE plager som følge av utseende. Og som får det "tildelt" av det offentlige... men virker som om de fleste her inne gjør det ene og alene for de FØLER seg stygge...) Å jobbe med selvbilde starter ikke under kniven, men oppe i hodet......Og tro meg, jeg kjenner denne veien, den er lang og tung, men når man når "Målet" så får man det så bra .o) Hilsen; "den stygge andungen som ikke akkurat ble til en svane"...
melkekua™ Skrevet 12. juli 2008 #17 Skrevet 12. juli 2008 Hvordan klarer du å få trent 5 ganger i uka? Hadde nok følt meg i mitt livs form hvis jeg også hadde hatt den muligheten.
2søtesmåh Skrevet 12. juli 2008 #18 Skrevet 12. juli 2008 Når ungene er i seng så tar jeg fram elipsemaskinen min eller ergometersykkelen, tar en økt på ca 45 min, også avslutter med 15 min styrke for de deler av kroppen jeg føler trenger det. Lørdag eller søndag får jeg "fri" til å ta meg en joggetur på en liten time, avslutter med litt styrke.... Barna er små og i seng før halv ni,- så det er ikke noe problem. Under permisjonen med minsten har jeg trillet tur eller trent mens minsten har hatt duppen sin. Jeg prioriterer trening fremfor å sette meg ned å se på tv'n, noe som er mitt alternativ på kveldene. Husarbeid tar jeg etter hvert som det passer seg, på dagtid sammen med ungene. Så kveldene og denne ene dagen i helga er min "egen tid".... (en elipsemaskin som jeg har koster 1500, og fungerer meget bra så det er heller ikke dyrt) Anbefaler flere å prøve dette. Ikke begynn med 5 økter i uken, kanskje bare to, også øker man etter hvert som man kommer inn i rutinen og formen bedres:o) Og når lysten ikke er der, så tenkt på at for å se det TV programmet så MÅ jeg sette meg på maskinen å trene gjennom det, hvis ikke "får jeg ikke se det".... Eller, "det tar en time av mitt liv, og etterpå så føler jeg meg superflink:o)" Og disse kveldene med null lyst til å trene, de kommer sjeldnere og sjeldnere.... HAr holdt på slik siden jeg fødte førstemann for snart 5 år siden, og blitt en del av livet mitt.. I begynnelsen følte jeg at jeg brukte så mye tid på dette, men etterhvert kom rutinene inn, og ingen vet at jeg trener så mye som jeg gjør...Ikke at jeg "gjemmer" meg/skjuler det, men det tyder på at det ikke går utover venner, familie eller andre ting som jeg skulle ha gjort. Og jeg føler også at treningen ikke tar noe tid lenger.... Lykke til hvis du vil prøve )
Ksenia & Anjem Skrevet 12. juli 2008 Forfatter #19 Skrevet 12. juli 2008 Jeg trener allerede tre ganger i uka..2X kondisjon og 1X styrke
Bring_it_on!!:)) Skrevet 12. juli 2008 #20 Skrevet 12. juli 2008 Kanskje du skulle prøvd og legge om treningsrutinene.. Hva med og fortsette og trene 3 ganger i uken.. Men kontra 2*kondisjon og 1*styrke så tar du og kombinerer dette så du trener kondisjon og styrke 3 ganger i uken.. Du vil merker betraktelig raskere bedring med 3 ganger styrke kontra 1.. =)
Ksenia & Anjem Skrevet 12. juli 2008 Forfatter #21 Skrevet 12. juli 2008 det er godt mulig, men det er en gruppetime på 55 minutter som jeg synes var knallhardt, så det holder foreløpig. gidder ikke slite meg helt ut så jeg ikke klarer å holde motivasjonen oppe heller...trente 5 ganger i uka før, men det gikk jeg fort lei..jeg spiser allerede kjempesunt så det har mye å si oxo
Bring_it_on!!:)) Skrevet 12. juli 2008 #22 Skrevet 12. juli 2008 Hva type gruppetime er det?? Det er jo ikke sikkert at akkurat den treningsformen er perfekt for din kropp?? Noen reagerer forskjellig på forskjellige typer trening....
2søtesmåh Skrevet 12. juli 2008 #24 Skrevet 12. juli 2008 ..også slutte å lese ALT man kommer over av treningstips i media. Fant ut at jeg da følte det som om jeg ikke trente bra nok, samme hva jeg gjorde. For alle blader anbefalte ulike metoder som "best"..Særlig bldet "i form" ble jeg "deppa" av.... Man må nesten føle seg frem litt selv. Finne ut HVA som gir overskudd og hva man føler virker. Er ikke spesielt glad i styrke, så derfor gjør jeg minimalt av det (men litt hver økt), føler jeg får mer ut av kondistrening hvor pulsen går opp og jeg svetter skikkelig. Kanskje er det styrke som er er DIN favoritttreningsform, og hvis du føler at det gir deg overskudd i tilegg, så fortsett med mer av det... Man merker fort når man har funnet sin "perfekte" treningskombinasnon, og da er cluet å fortsette med det og ikke bry seg med hva man leser i media eller hva venner gjør. Jeg kom med tips om hva jeg gjør og råder folk til å PRØVE det, men ikke sagt at det passser for alle. Grunnen til at jeg TROR fler kan like det, er at jeg i utgangspunktet er veldig lite sporty og har alltid trent fordi jeg "Måtte" (følte det sånn iallefall) Etter at jeg oppdaget trening foran TV (er litt TV slave nemmelig) så har min treningsverden endret seg dramatisk og blitt som den er i dag ) Lykke til )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå