Gå til innhold

Gutten min er så mye syk!!! Er dette normalt???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min begynte i barnehage tildligere i år og siden den gang har han vert syk konstant føler jeg... Har nesten brukt opp de 10 dagene på jobben jeg har til å vere hjemme med sykt barn...

Noen ganger begynner det med tenner og han kommer seg liksom ikke etter det og utvikler seg til øre/halsbetennelse... Er det som har skjedd de siste gangene.

På en to måneders periode fikk han diverse medisiner inkl. en kur med penecilin og en med antibiotika. Han har også begynt med krupp hoste, og hadde et anfall for ikke så lenge siden.

Er dette normalt for en 1,5 års gammel gutt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt normalt!

Junior begynte i barnehagen i desember, og de første mnd var han så og si konstant syk..

Helt normalt det første året i bhg!

Skrevet

Høres helt normalt ut for meg. Vi har også hatt en lang periode med sånn. Etter de begynte i barnehage i høst har vi vært innom: skalagensfeber, to runder med vannkopper, tenner, forkjølelse med feber og x antall omgangssyke...... Nå har det endelig begnt å normalisere seg så det er lys i tunnelen.

Skrevet

Ja, er vanlig første år i barnehagen. Bygger immunforsvaret... ;-)

Skrevet

Det er nok ganske normalt.. Mini startet i barnehagen i Desember.. Han har kanskje hatt en uke her eller der hvor han har vært frisk.. Men hatt oppimot 2 mnd nesten hvor han har vært borte i strekk f.eks.

Han har hatt siden desember .. 2 ørebetennelser, 2-3 bronkitt, betennelsestilstand i kroppen, 4 barnesykdom., 5 barnesykdom, vannkopper og knakk leggen... + en lett øyekatarr...

Skrevet

Dessverre helt normalt og tøff tid for alle involverte, spesielt for nå høygravid mor som også har fått ALLE sykene inkl øyebetennelse, halsbetennelse, spysyke osv osv. Han hanglet en lang stund og hadde da fått hals, øre og øyebetennelse og var skikkelig syk. Så har det gått slag i slag, snørrete er han ihvertfall konstant. Nå har han ferie og vi nyter en frisk og rask gutt og gruer oss allerede til nyfødt baby og barnehagestart igjen...

Skrevet

Hehe, ble helt letta jeg nå så jeg nesten begynner å grine.. Blir så stressa av alle rundt meg som hele tiden bemerker hvor mye syk han er, og at NÅ er det VIRKELIG på tide å gå til legen. Føler meg som en hysterisk mor, , men de fleste gangene har det faktisk vert noe da....

Men er dere i jobb???? Hva i h****** gjør jeg når de 10 dagene er oppbrukt? Har en mann som reiser i Nordsjøen så han er borte i lengre perioder i strekk, og gutten blir syk dagen etter han er reist ut, slår ikke feil!!!

Skrevet

Sønnen min er også mye syk men jeg har ikke brukt noen av de 10 dagene man har. Jeg tar han til legen og får en sykemelding.

Skrevet

Eldste min var nesten aldri syk, takk gud.....Men minsten som begynte i barnehage når hun var 11 mnd var syk hele tiden. På en mnd hadde vi nesten brukt opp alle sykedagene, begge to!!! Endte med at jeg ble sykemeldt pga mangel på søvn. For å gjøre en lang historie kort så flyttet vi og jeg ble hjemmeværende til hun var 2 år. Hun var lite syk på den tiden og har nå gått i barnehage i ett år og fortsatt vært lite syk egentlig.

Lykke til videre, får håpe han er over det værste. :o)

Skrevet

Jeg vil tro du kan søke nav om å få mannen din sine sykt-barn-dager, da han har en jobb hvor han ikke kan være hjemme med deres syke barn.

Skrevet

Takk Joikabolla!! Har hørt om noe slikt, spørde på jobben idag, men hun var ikke sikker... Da skal jeg gjøre det.

Og jeg skal gå til lege for å få sykemld når det trengs.=) Har vert på jobb 2 dager denne uka, men burde egentlig ikke vert i det hele tatt...

Han har heldigvis truffet bra med å være syk i helgene og fridager, men denne uka dobblet jo antallet fravære dager jeg har pga sykt barn..

Nytt spørsmål: Hvor lenge kan de går med litt feber før man går til lege? De skal jo vere feberfri før de går i barnehagen, men gutten min har nå hatt to-tre dager med litt over 38 i feber, og med bra almennetilstand. Eneste at han hoster mye, sover litt dårlig om natta, og spiser litt mindre enn han pleier (men han spiser til vanlig myyye så er ikke noen fare akkuratt det;)).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...