manonym Skrevet 11. juli 2008 #1 Skrevet 11. juli 2008 Gutten min begynte i barnehage tildligere i år og siden den gang har han vert syk konstant føler jeg... Har nesten brukt opp de 10 dagene på jobben jeg har til å vere hjemme med sykt barn... Noen ganger begynner det med tenner og han kommer seg liksom ikke etter det og utvikler seg til øre/halsbetennelse... Er det som har skjedd de siste gangene. På en to måneders periode fikk han diverse medisiner inkl. en kur med penecilin og en med antibiotika. Han har også begynt med krupp hoste, og hadde et anfall for ikke så lenge siden. Er dette normalt for en 1,5 års gammel gutt?
ifie Skrevet 11. juli 2008 #2 Skrevet 11. juli 2008 Helsesøstra vår sa at det ikke er uvanlig at unger er syke (infeksjon e.l.) opp til 14 ganger det første året i b.hg. Det er altså mer enn én gang i mnd!! Det må jo bety at det er helt normalt at gutten din er så mye syk nå, men selvfølgelig veldig sllitsomt...! Håper immunforsvaret vokser seg stort og sterkt nå da, så han slipper å være så mye mer syk!
DoubleTrouble Skrevet 11. juli 2008 #3 Skrevet 11. juli 2008 Hei! Jeg jobber på småbarnsavd. i en bhg og kan fortelle deg at dette er helt normalt. Når små barn starter i bhg for første gang kan det bli mange sykdomsepisoder. Mange nye bakterier, barna sutter på samme leker, låner hverandres smokker......Vanskelig å unngå å bli smittet. Men, etter ei stund blir det bedre. Du kan jo følge ekstra med da, for det kan jo hende at han plages med ørene sine. Mange små barn får lagt inn dren i ørene p.g.a.gjentatte ørebetennelser. Jeg sier ikke at din har det, men vær ha det i bakhodet. Jeg har tvillinger som starter i bhg. i aug. De vil da være 14mnd og jeg kommer sikkert til å få dobbelt opp med alt tenker jeg, så de ti dagene går vel unna i en fei:(((((((
manonym Skrevet 11. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 11. juli 2008 Takk for svar! Ja han har hatt litt ørebetennelse flere ganger, men har da ikke fått medisin for det. Men skal følge med, takk for tipset
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå