Anonym bruker Skrevet 11. juli 2008 #1 Skrevet 11. juli 2008 Velger dere om dere skal ha noe form for lindring på forhånd? Skulle tro man kunne ta fødsel litt som den kom uten å måtte skrike opp mange mnd før, Blir ikke det litt sånn feigt egentlig å bestemme seg for dette på forhånd?
Randi86*Salt og Pepper' Skrevet 11. juli 2008 #2 Skrevet 11. juli 2008 Første gangen så skulle jeg ikke ha noe form for smertelindring utenom lystgass, så takket nei når spm om epidural kom opp, etter 1-2 timer med helt sinsyke smerter så ringte jordmora på epidural lege som kom og satte epidural (fikk ikke noe valg) og herregud så taknemelig jeg er for det nå i ettertid. Så jeg tror nok jeg vil ha epidural denne gangen også om det er tid til det.. Og nei det er ikke feigt og bestemme seg på forhånd, du skal ha litt krefter og overskudd igjen til selve pressinga og jeg er sikker på at hadde ikke jeg hatt epidural så hadde jeg ikke orket og presse når den tid kom for riene var så intense og kom uten pause så fikk aldri tid til og hente meg inn igjen..
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2008 #3 Skrevet 11. juli 2008 Det er uansett veldig greit å ha satt seg inn i de ulike smertelindringsalternativene på forhånd slik at du lettere kan ta en avgjørelse på dette om spørsmålet kommer opp midt i fødselen... Man har en litt annen vurderingsevne midt i en rie-storm enn man har før det hele setter i gang. Man må jo ikke bestemme seg 100 % på forhånd hva man evt vil ha, men det er kanskje lurt å være åpen for jordmors vurdering og forslag etter hvert. Personlig ville jeg helst unngå kjemisk smertelindring men ville se an. Det endte med lystgass og steriltvannspapler i ryggen. Hadde en middels hard fødsel med vakumforløsning og nesten 20 sting for overfladiske rifter. Hadde ikke "tid" til å tenke på om jeg ville ha noe mer. Men alle er vi ulike og hver og en må selv tenke ut hva som passer best for seg selv.
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2008 #4 Skrevet 11. juli 2008 Jeg skulle ha smertelindring hvis det ble for galt, men planla ingenting siden hver fødsel er forskjellig. Men nå fikk jeg en styrtfødsel(j**** bringebær te...), og fikk ingenting. Hadde ike trengt det heller, men de som må ligge med intense smerter i timesvis gjør nok klokt i å ta i mot noe, for en skal ha overskudd til både pressing og livet etterpå..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå