Gå til innhold

Hersens snyltere!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var inn på en annen debatt der der var ei som lurte på om en hadde rett på foreldrepenger når barna kom så tett at en ikke rakk å jobb 6 mnd før nestemann.

Et av svara ho fekk var at nei, dersom du er i permisjon teller ikke det og du får ikke rett til foreldrepenger. Ho som svarte meinte det var bedre å overføre permisjonen til far, gå tilbake i jobb 6 mnd før ny termin, jobbe et par uker og så sjukemelde seg for å få sjukepenger og foreldrepenger!!!'

DETTE ER OPPFORDNING TIL Å SNYLTE PÅ SAMFUNNET!!!!!!!

Dessuten teller foreldrepenger etter fødsel eller adopsjon som grunnlag til ny permisjon, står svar på hvitt på nav sine sider. Blir litt sur av slike holdninger eg, skal ikke sjukemelde seg uten grunn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spesielt siden det er mine skattepenger som betaler disse snylterne! Kunne skrevet mye om de som ser det som hobby å snylte på andre - men begynner jeg så blir jeg så irritert at jeg ødelegger hele fredagskvelden min :P

Skrevet

vell.. se det fra den andre siden.. skal de og barna sulte fordi mor ble gravid litt tidligere enn planlagt? nå har jeg ikke lest dette innlegget dere skriver om.. men ikke alle som har så god råd, og ting kan skje... er noen som har dette som "hobby" men andre som ikke overlever uten å gjøre det..

se på meg.. går på attføring, og har dermed ikke rett på fødselsperm, hva gjør jeg... tar jeg i mot en gangs stønaden, og blir hjemme med ungen, og har barnetrygden å leve av.. ? ikke alle som har det alternativet å ha far hjemme... føler at jeg straffes for å forsøke å gjøre noe ut av livet mitt... forsøker å komme ut av systemet..

hadde jeg fått sykepenger, kunne jeg blitt hjemme 1 år, hadde jeg fått dagpenger, kunne jeg vært hjemme et årmen ikke attføring... kunne valgt for et pr år siden å uføretrygde meg, men ville ikke det, ville bidra til samfunnet...

hadde jeg kunne "snyltet" på en eller annen måte, som kunne gjort at jeg kunne være hjemme med barnet mitt, og fått fødselsperm,hadde jeg gjort det.. jeg vil da være hjemme med barnet mitt, på lik linje som andre.. fortjener jeg ikke det? siden jeg går på skole?

Skrevet

Jeg driter nå i om jeg måtte snylte på samfunnet, jobbe svart eller hva jeg måtte, hvis dette var ting som måtte til for at barna mine skulle få det bra. Hadde ikke hatt et dugg av dårlig samvittighet...

Mange barn blir født uplanlagt, og pga firkantede systemer osv, er det ikke alle som får det de føler de burde hatt krav på.

Det er klart man ikke skal utnytte systemet dersom man ikke må, men skal man av prinsipp sitte uten penger da, bare fordi man skal være så fin på det?

Jeg vet om tilfeller der en familie på 3 lissom skulle klare seg på engangsstønad på 33 000 (eller noe) fordi verken far eller mor hadde rett på permisjonspenger!! Hva skal man gjøre da? Denne familien lever sammen, men moren er registrert som alenemor, rett og slett fordi de hadde ikke klart seg uten pengene hun får. HUn fikk til og med RÅD FRA SOSIALEN OM Å GJØRE DET, SIDEN SYSTEMET ER SÅ FIRKANTET!

Skrevet

Nå var dette aldri ment som kritikk av dei som gjer det som må til for å forsørge seg og sine, men av personer som misbruker systemet når dei er innenfor de kriteria som skal til for å ha rett på f.eks foreldrepenger. Er dessuten heilt einig i at systemet er for dårlig for dei som fell mellom alle stoler.

Men at folk sjukemelder seg uten grunn er heilt forkasteleg, i det nemnte tilfellet var der ingen grunn til sjukemelding. personen hadde uansett rett på foreldrepenger. Dette gjer at mange fastleger blir meir skeptiske til å sjukemelde de gravide som faktisk trenger det.

• 1 måned senere...
Skrevet

Helt enig i alt du skriver der.Det ersystemmet som er lagt opp til det,er det så mye bedre når polakkene kommer for å jobbe og dem får barne trygd,og kontantstøtte for å sende hjem til kjærringa si .Hvem betaler det da jo alle vi som betaler skatt.Så hvorfor skal folk henge seg oppi om noen er snyltere eller ikke.

Skrevet

Hva faen har polakker med dette å gjøre? Hold debatten saklig, eller dropp å si noenting. Dette er et helt annet emne, og har ingenting med hovedinnlegget å gjøre. Akkurat som polakker er de store synderne - de er tross alt bare her fordi vi "trenger" dem. Og mange av dem er ofre for sosial dumping som er forferdelig. Skamme deg, burde du!

Skrevet

Barneproduksjon er buisness. Enkel vei til et liv uten innsats. Jævlig trash å utnytte samfunnets goder på den måten. Velferdsnorge er blitt til av tillit til folket, men hvor hen jeg snur meg er det snyltere ute å går. For jævlig å tenke på at jeg sitter og svetter på jobb hver jævla dag, for å finansiere husholdningen til hjemmeværende husmødre som ikke har planer om å returnere til arbeidslivet.

Skrevet

Hva har hjemmeværende husmødre med saken å gjøre? Du får ikke penger for å arbeide i hjemmet, med mindre du er syk, har foreldreperm. e.l.. OPSideisi, du er så sneversynt! Så nedlatende til alle som av en eller annen grunn ikke arbeider utenfor hjemmet og mottar lønn og betaler mye skatt. Håper ikke du er ansatt i en stilling der du må arbeide med disse menneskene du kaller snyltere! Alle har sin historie, og hver sin grunn for å handle som de gjør. Og la de som vil være husmødre! Du velger selv å svette på jobben, det gjør jeg og!

Skrevet

Jeg snakker i hovedsak om de mødre som er fullt arbeidsfør, men som likevel velger å være hjemme, fordi de føler dette er mer behagelig enn å gå tilbake til jobben. De som føder nye barn hvert 3.år, for å holde kontantstøtta gående og de som forventer at mannen skal forsørge hus og hjem, og de som samtidig sitter på slike forum og syter seg over hvor lite staten bidrar til å fø opp ungeflokken deres. DISSE menneskene finnes OVERALT, de finnes i min nærmeste omgangskrets, de finnes på arbeidsplassen, og de gjør meg forbannet. Og jeg er ikke sneversynt, jeg er tydeligvis den eneste som tør å kreve noe av mine medmennesker. Det er liksom så jævlig synd i alle hele tiden. Jeg fatter ikke hvorfor.

Jeg hørte en kjenning si her en kveld at kona hans ville være hjemme med barna til de begynte på skolen, hun fulgte venninnenes råd om dette. Han måtte jobbe overtid hver dag, og likevel klaga hun på at han ikke tilbrakte mer tid med familien og ikke var involvert nok følelsesmessig. Hun har i dag begynt i 50% prosent stilling for en myk start...og bla bla bla...jeg for min del kunne tenkt meg å sparka henne i ræva..men det er vel bare min mening. Dere andre kan jo bare fortsette å stryke slike blodsugere med hårene og være like late og kyniske. Og vet du hva det verste av alt er?? Disse kvinnene er overraskende nok de som skriker høyest om likestilling.

Skrevet

Men herregud, det er da virkelig ikke din sak om kvinner ønsker å være hjemmearbeidende! Og det å føde mange barn er en menneskerett, og en fin ting å gjøre! Og holde kontantstøtta gående? Kontantstøtta er jo en vits, det dekker vel kapt et måltid i uka... Du sier du vil kreve noe av dine medmennesker, hva er det du egentlig krever? At alle skal være som deg, og ha et ønske om å jobbe ute? Og ikke være husmor? Synes det er bra jeg, dersom jeg hadde kunnet, ville jeg ha vært hjemme med mine (framtidige) barn, iallfall lenger enn til de var 12 måneder gamle! Synes det er fælt jeg, at institusjonene ser barna våre mer enn vi gjør... Og hva mener du med blodsugere? Er de blodsugere når de velger å være hjemme med sine barn? Nei, dine holdninger kan jeg virkelig ikke begripe.

Skrevet

Å føde mange barn er ingen menneskerett. Du spotter ufrivillig barnløse når du sier det der.

Kontantstøtta er på over 3300 kr. i mnd, ikke skapt for å finansiere hele din husholdning fordi du ikke orker/vil jobbe, men som et tilskudd til din egen økonomi. Slik du snakker, forventer du tydeligvis at staten skal dekke alle dine måltider, alle bleiene og alle klærne. Snakker om hvor stor vits hele kontantstøtta er. Vil du se den forsvinne da??

Jeg mener det er sunt for små barn i sosialiseres med andre barn i barnehagen fra 1- 1,5 års stadiet. Kroppen og hjernen er i hyperrask utvikling her. Dette er med på stimulere utviklingen av sosiale normer, kroppsbeherskelse, disiplin og samspill generelt. Hvorfor nekte barna å ta del i denne fysiske og mentale oppforstringen, fordi man selv har lyst å være hjemme med barna? Jeg synes det er egoistisk av foreldrene jeg...

Skrevet

"det å føde mange barn er en menneskerett"

Helt seriøst??????

Skrevet

Helt enig med HI. Folk utnytter systemet til de grader av og til.. Ærlig talt! Man skal ikke sykemeldes uten grunn, og det er altfor mange som gjør dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...