Gå til innhold

Hvordan kjenne forskjell?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Regner jo med at når rier først slår inn, så kjenner man det, men kjennes alle rier "like" ut? Sitter her med murringer og kynnere i rygg og mage, men klarer ikke å bestemme meg for hva som er hva. Jeg har jo aldri født før, så vanskelig å vite. Slimproppen gikk for noen dager siden, Og det har murret siden da..nå ikveld er det litt verre, men absolutt levelig. Føler kanskje at "menssmertene" blir litt sterkere, men da ikke så masse. Har også vært litt kvalm og uvel i dag, og ble kokvarm tidligere. Temperaturen gikk ned igjen etter ca 5 min..Så..Hvordan kjentes dine rier ut i begynnelsen? (tror egentlig ikke at jeg er ordentlig igang ennå, men skal aldri si aldri)

Er 37+4

Videoannonse
Annonse
Gjest Mamsen t 2,5 jenter *fødeklar*
Skrevet

Alle fødsler er forskjellige.

Men rier begynner kanskje litt forsiktig, men likevel vet man bare at det er rier. De skal tross alt åpne fødselskanalen, og det er ikke helt smertefritt. Likevel har alle forskjellig oppfatning av smerte og alle har forskjellig smerteterskel...

Dersom det er murringer som går over dersom du skifter stilling, kan du bare smøre deg med tålmodighet.

Dersom du er usikker, ta tiden og ring føden når de er jevne og tette.

Lykke til!

Skrevet

Uff ja..usikker selv jeg..enda jeg har født før:)men husker ikke koss riene var da,enda det bare er to år siden:s

tror hver dag at oi kanskje er dette starten på noe..men det går alltid over.hadde ikke så mye vondter i forrige sv.skap på slutten,som jeg har nå.vet at jeg er moden nå,det var jeg ikke sist i uke 40 engang,så derfor innbiller jeg meg at noe vil skje snart.sikkert derfor vondtene er her mer nå,pga modningen..jeg er idag helt øm fra rygg og hele veien rundt rompa og foran på magen.klarer nesten ikke å gå eller løfte beina,og deee hetetoktene som varer i noen min så går de over igjen.men så kommer de tilbake.kvalm og uvel er jeg også til tider.å da tenker jeg atter igjen,oi er dette starten på noe tro??blir jo gal av å gå å kjenne etter..men jeg tror det er som de sier,at du vil merke det når riene er her..selv om det er vanskelig å se det for seg:) jeg er 37+4 også idag;)

Skrevet

da jeg skulle føde sist, så ringte jeg til føden og sa at jeg tror kanskje muligens at jeg har rier men er ikke sikker. Hun sa at når jeg har rier så er jeg ikke i tvil! og det stemmer, jeg skjønte med en gang når riene kom, tvilte ikke et sekund! jeg bare visste det.

Skrevet

Hei!

Forskjell er ikke lett å kjenne for alle.... det kan jeg skrive under på!!

Er førstegangs.

Her gikk noe av slimproppen på en mandags kveld 7 dager før termin, og da begynte murringen som menssmerter,lik du beskriver.

Hadde spydd som en gris på Fredagen, og løs mage onsdag og lørdag var på do flere ganger. Føltes som omgangssyken

( Har hatt ett 100% smertefritt sv.skap )

Tirsdag: Mmurra det masse, murra om natta og husker jeg. Men ikke nok til at det var vondt-vondt.

Onsdag: Dabba det av.

Torsdag: Llitt, men ikke nok til å tro at noe var på gang.

Var hos JM den dagen, hu sjekka om jeg var moden å det var jeg 5 dager før termin. 1cm åpning, avflatet og klar for fødsel var ordene hu skrev på helsekortet.

Hu sa tom at hu ville satse penger på at senest søndag ville han være ute. Noe hu egentlig aldri pleide si til sine pasienter. Murra mer denne dagen, du hu hadde "vært oppi der" å tukla. Mer av slimproppen gikk denne dagen.

Fredag: Lite som skjedde, var ute å gikk tur en time i fjellet :/ ville virkelig komme i gang nå.

LØRDAG: Etter mye syting til samboer over en ukes tid fikk jeg han endelig å være med på at sex kunne hjelpe å få fart i sakene, siden jeg var moden.

Skal love deg at det starta med murring denne morningen.... å det fortsatte utover dagen, men jeg trodde dette BARE var kynnere og modnings smerter.Vil absolutt si at åpningsfasen og riene som det egentlig var ikke var smertefulle i det hele tatt for meg, for jeg trodde det var modnings smerter

4-5 timer før vannet gikk hadde jeg noen små stikk i underlivet 3-4stk. Dette var nok di 4cm som jeg hadde i åpning da jeg kom til sykehuset som jobba

Vannet gikk 1.50 natt til søndag og Dennis var ute kl 5.28 på morningen.

Jeg hadde INGEN klassiske symptomer som det er skrevet i boka da min fødsel var igang.

Ble lang dette...men men.

Lykke til videre!!

Det er helt fanstastisk å bli mamma :o)

Skrevet

Å riene kom etter vannet gikk, å da var jeg allerede godt i gang. Tok tiden å det var 1.30 min mellom hver rie.... å jeg trodde oxo at en ikke kunne ta feil om rier og kynnere....men det gjorde jeg gitt. Ante ikke i det heletatt at jeg var i gang FØR vannet gikk.

Skrevet

Takk for svar jenter!

Hadde kjempevondt både i gårkveld og i natt, men akkurat nå er det helt kurant..Så er vel bare modning på gang tenker jeg=)

Skrevet

Æ kjente forskjell med en gang. Først gikk slimproppen og ca en time etter fikk æ rie. Hadde såå ont allerede ved første ria at æ måtte opp å gå hele ria, mens når æ hadde hadd kynnera/falske rie før d hjalp det å slappe av for at det skulle gå over. Ingen tvil altså på mæ:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...