Meg, J & L Skrevet 11. juli 2008 #1 Skrevet 11. juli 2008 Har vert så svimmel de siste dagene.. Og nå har jeg akkuratt kastet opp. Lurer på hva det kommer av.. Har hatt lavt blodtrykk. Ligger på 90/60. Så det kan ikke være sv.skapsforgiftning. MEN har mye åreknuter som har verket de siste dagene, men de verker ikke i dag. Tenker kansje det er derfor jeg er svimmel??? Siden alt blodet går ned i beina, men ikke kommer seg så lett opp igjen. Alle sier: Spenn beina høgt! Men problemet er at jeg kan absolutt ikke ligge på ryggen, da blir jeg veldig dårlig (sikkert pga av den hovedpulsåra i ryggen) Bare jeg bøyer meg litt bak, så blir jeg svimmel... MÅ sitte 90 grader liksom. Så jeg klarer ikke spenne beina høyt. Hvis jeg ligger på siden og løfter en fot om gangen, så blir jeg også svimmel... Er svimmel uansett. Er veldig flink å drikke mye vann om dagen.. Hva skal jeg gjøre da? Hvordan få beina høyt?? Tror dere det er derfor jeg er svimmel? Eller burde jeg ringt legen? Nå er det jo helg, så får jo ikke gjordt det før mandag uansett.
Vannmann-86*med-liten-Emil Skrevet 11. juli 2008 #2 Skrevet 11. juli 2008 Ville ha ringt lfødeavdelingen/legevakten om jeg var deg..Om enn ikke bare for å bli sjekket å beroliget. Du kan jo ikke gå slik hele helgen! Klarer du å sitte i sofaen med ei pute under beina da? Du får iallefall beina lengre opp enn gulvhøyde da..Men tror ikke det er derfor du er svimmel. Blodtrykk på 90/60 er jo ganske lavt, så tipper det er derfor. Men jeg er jo ingen ekspert. Kanskje lavt blodsukker? Prøv med litt sterk saft eller noe annet sukkerholdig kanskje?
Gjest Skrevet 11. juli 2008 #3 Skrevet 11. juli 2008 ja ring enten legevakten eller føden.. som sagt over her..du kan jo ikke gå sånn i helgen.. ta en tlf så får de sjekket deg:)
Meg, J & L Skrevet 11. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 11. juli 2008 Hei! Takk for svar Ja, kan jo prøve å sitte i sofaen med pute under beina.. Prøvde meg på Cola i sted, men kastet opp 20min etterpå. Er så vanskelig å vite hvorfor man er svimmel liksom. Så begynner jeg å tenke da, når legen sier til meg etter å ha sett på åreknutene mine osv... ; Er du svimmel eller kvalm. Nei, sier jeg (for det var jeg ikke da) ok, sier hun. Så da begynner jeg å lure.. Om det var noe hun var ute etter liksom.. Siden hun spurte om det? Eller så kan det jo være at hun spurte om det pga blodtrykket. hmmmm....
Gjest Skrevet 11. juli 2008 #5 Skrevet 11. juli 2008 kan ikke være omgangsyken da? Jeg hadde det for ett par uker siden,juhuu det va spes altså!"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå