Gå til innhold

Hvordan er det hos psykologen egentlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det sånn at man bare prater selv, eller prater psykologen også og sier hva han mener, tror osv? Eller stiller vedkommende bare spørsmål så man skal finne ut av ting selv? Kan jeg forvente at psykologen skal ordne opp i det som plager meg, men som jeg ikke vet hva er? Hvordan fungerer det egentlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørs vel på psykologen og hvilken retning han/hun står i. Jeg har vært i kognitiv terapi, som går ut på å endre handlingsmønstre. Timene der fungerte som samtaler, men styrt av psykologen. Jeg ble bedt om å fortelle om / reflektere over visse ting i livet mitt, psykologen fulgte opp med spørsmål og alternative synspunkter. Jeg synes det var veldig lærerikt, fant ut av en rekke ting som "plaget" meg, som jeg egentlig ikke hadde reflektert over før jeg kom dit. Psykologen gav meg råd om hvordan jeg burde forholde meg til visse situasjoner, gav meg "lekser", ting som jeg skulle jobbe med til neste gang. Og så lærte jeg å meg å bruke visse teknikker og redskaper som jeg kan bruke for å håndtere problemer senere. Det var veldig nyttig og lærerikt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...