Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg var til min første svangerskapkontroll i dag, er 12+2 i dag, og jordmor skulle høre om hu fabt hjertelyd, men detfant hu ikke.Flere som har opplevd dette? Vet ikke om det har noe å si,men jeg har en del "polstring" rindt magen da.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den jordmora jeg går til nekter å lete etter hjertelyd før uke 14 hun, nettopp fordi den kan være vanskelig å finne og det er så skremmende for en vordende mor...

Forrige svangerskap tok hun sjansen i uke 13 da, og fant den med en gang. Er sikker på dere finner den på neste kontroll.

Skrevet

Det kan nok bare være at det er for tidlig. Jeg var heldig å få høre den i uke 12(11+0),men jordmora gjorde det klart på forhånd at det ikke var sikkert det var mulig å høre noe så jeg måtte ikke bli redd. Jeg var veldig klar over dette og sa at jeg ikke kom til å bli bekymra hvis det ikke var noe å høre. Ho brukte litt tid før ho fant den og det var(hvertfall for meg) ikke lett å skille ut fra de andre lydene.

Skrevet

Jordmor fant ikke hjertelyd hos meg så tidlig heller. Men jeg hadde akkurat vært til en ultralyd sjekk, så jeg visste at alt stod bra til. Ellers hadde hun ikke turt å sjekke tror jeg. Jeg har også en del polstring, tror det gjør det litt vanskeligere å høre hjertelyden. Men det kommer nok til neste kontroll :)

Skrevet

var på min første kontroll hos jordmor i dag, jeg ba om å få prøve å høre hjertelyden ennå jeg vet sjansene er små for å kunne høre så tidlig. er 13+1 dag. hun lette en stund, men fant den ikke, sa at jeg ikke måtte bli bekymret da det var normalt. hun sa også at det var en av grunnene til at de ikke lytter etter hjertelyden såpass tidlig for å ikke bekymre vordende mødre unødig :) må nok bare vente til ul vi da, men føler alt er bra så :)

Skrevet

Det er ingen garanti at man kan høre hjertelyd i uke 12.

Det kan være litt fortidlig å høre den da. Så du trenger ikke bekymre deg iallfall :)

Skrevet

de fant den ikke på meg i uke 12, men nå er jeg i uke 19 og alt er bra :o)

Skrevet

nå er jeg i uke 29 skulle det stå.

Skrevet

Tusn takk for alle svar,jenter:) Fikk ikke lest de før nå,men ble beroliget.

jeg mista en spire i uke 11 i februar i år og er nok litt prega av opplevelsen ennå,redd for at det skal gå galt nå også.Så tusen takk :)

Skrevet

er ikke så lett å finne disse små spirene.. kan lete lenge, og ikke finne hjertet deres.. de er jo så små.. og har man litt ekstra polstring, som meg, er det jo et stort område å lete i,... ;o)

Skrevet

Jeg har opplevd dette både i uke 12 og 14. Ble sendt på tidlig UL etter den i uke 14 for å se. Alt var i skjønenste orden;) Hørte hjertelyden først i uke 20 da jeg var på kontroll hos jordmor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...