Gå til innhold

Hvor lang er jeg egentlig på vei?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som fersk gravid er det selvfølgelig en hel del ting jeg lurer på, og da spesielt hvor langt jeg egentlig er på vei i mitt svangerskap. Hadde første dag av siste menstruasjon 7. juni, og EL ca. 15 dager senere. Tror at selve unnfangelsen sannsynligvis har skjedd rundt 22-23.juni. Er jeg da fem uker på vei (beregnet ut i fra siste mens) eller ca. tre uker (beregnet ut i fra unnfangelse)?

Og en ting til; når begynte dere andre å føle dere kvalm og slitne. Jeg føler meg nemlig i stormform. Eneste symptomer er litt ømme pupper, samt at jeg tisser ca. 20 ganger om dagen. Er også litt oppblåst i magen.

Takknemlig for svar:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann og gratulerer! Jeg er også førstegangsgravid og kjenner igjen det med at det er mye man lurer på. Når det gjelder og regne ut termin, så regner du fra første dag i siste menstruasjon, tar minus 3 mnd og plusser på 7 dager. Du er 5 mnd på vei i morgen etter det jeg klarer å regne meg til.

Jeg er 10 uker på vei og begynte å kjenne symptomene i den fjerde uken, ved at jeg hadde veldig ømme bryster (de er det ennå). Ifra uke 6 frem til idag har jeg vært sykemeldt pga kvalme og oppkast. Håper du slipper det:-) Mange er i storform store deler av svangerskapet har jeg hørt. LYKKE TIL! Dette blir spennende

Skrevet

Tusen takk for svar! Jeg regner med at du mener at jeg er 5 uker på vei, og ikke 5 mnd;) Jeg var vanligvis ikke vært noe særlig treig i matte, men tror at jeg må ha dette inn med t-skje allikvel: Hvis jeg trekker fra tre uker og plusser på syv dager kommer jeg bare frem til at jeg er tre uker på vei?!

Og til deg: Lykke til videre i svangerskapet! Jeg skulle nesten ønske at jeg hadde noen flere symptomer slik at jeg faktisk føler at jeg er gravid. Men jeg håper jo selvfølgelig at jeg slipper kvalme og oppkast. Krysser fingrene for at du blir bedre snart. Sjefen min var også sånn de første ukene, men hun er i toppform nå :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...