Gå til innhold

Jeg sliter med en underlig problemstilling. Har du et godt råd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Egentlig er det bare teit. Vi skal i stor bursdagsfest neste helg. Dette har både jeg og samboeren min gledet oss lenge til, vi har snakket om å ta oss en skikkelig fest. Jeg har ikke rørt alkohol siden januar i fjor, pga graviditet og amming, så dette skulle liksom være premieren. Jeg har snakket med flere bekjente om festen og alkohol osv.

Men jeg er jo gravid! Igjen. Gledelig, åff kårs, men jeg gidder ikke at gud og hvermann skal få vite det med en gang. Hva gjør jeg nå da?

Unngår alkohol, og skylder på ferieturen på mandag?

Unngår alkohol, er ikke helt i form?

Drikker alkoholfritt?

Tar ett eller to glass vin for syns skyld?

Finnes det noen gode alkoholfrie viner da? Har mest lyst på pepsi max jeg ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er helt sykt at man må ha en unskyldning for å ikke drikke... jeg drikker ikke bestandig når jeg er ute ellerpå fest. Før vi fikk barn var vi jo gjerne på ting hver fredag og lørdag, og jeg synes det blir alt for myedrikking.

En gang sa jeg at jeg var alkoholiker bare for å slippe maset :)

Kos deg med Pepsi og la folk tro hva de vil!

Skrevet

Kan du ikke bare komme med et hvitløgn da? Kan ikke ser at det er skadelig. Det fins jo alkoholfrie viner, men det vil fatte mistanke med engang. (tror jeg da)

Skrevet

Skyld på at barnevakten ikke er helt i form (eller ungen), og at du kanskje må hente den i løpet av kvelden/natta. Da må du jo kjøre...

Skrevet

Det finnes noen gode alkoholfrie viner, uten at jeg husker navnet på de. Og om du ikke vil at andre skal få vite du har alkoholfri vin, helle den over på en annen flaske.

Alkoholfrie drinker på utesteder er faktisk veldig gode, og ingen som har sett rart på meg når jeg har drukket det. (man trenger ikke å si det er alkohol i de) Mye av det å drikke er det å holde det i handa, eller ha det på bordet. Jeg gikk hele graviditeten og gledet meg til å legge meg i badekaret, levende lys og ett glass iskald hvitvin. Så jordmor kikka stygdt på meg da jeg dro fra sykhuset og spurte om det var ok jeg drakk ett glass vin. Fikk den alkohol/barn reglen av henne, men da jeg sa saken som det var fikk jeg : kos deg!!!!! (jeg drakk bare to slurker, men utrolig deilig å ha vinglasset ved siden av meg)

Også kan man si at du blir så dårlig av alkohol dagen derpå fortiden, slik at du ikke orker det. Du vil heller ha en deilig morgen med din mann, uten å ligge dårlig (si dere skal elske hele natten og morgenen.............. da tier folk som oftes)

Skrevet

Du tar nu ihvertfall ikke 1-2 glass me vin for syns skyld.... :-(

Ka e galt me å si at du ikke har løst å drikke? evnt dn unnskyldninga me at ungen din/barnepia ikke følte sæ helt bra.

Lykke te å kos dæ masse :-)

Skrevet

Hva slags fest er det? Er det ta med alkohol selv-fest? Eller er det andre som stiller med drikke?

Tar du med selv, så er det enkelt å jukse. Kjøp to flasker vin, en alkoholfri og en med skrukork. Hell den med alkohol over på isterningsposer, du kan bruke de i sauser senere :-) Skyll flaska og hell på den alkoholfrie vinen og skru på korken igjen. Bli "brisen" sammen med de andre og heng med!

En annen vri, dersom du liker å drikke sprit er å helle vann på ei halvflaske som før inneholdt vodka. Flasken er jo selvølgelig vasket godt på forhånd, he he. Du kan tåle å drikke jus med vann og andre drinker blandet med vann èn kveld, selv om det ikke er den aller beste smaken.

Og siden det er du og samboeren som drar sammen, så kan dere alliere dere. Leste i en sånn pappa-bok at ett triks var at mannen skjenker dama. Han går for å hente mer drikke, og roper til deg "Hva skal du ha kjære?" og da kan du svare et eller annet alkoholholdig som han selvølgelig lager til uten alkohol.

Er ikke kjekt å plutselig stå i den problemstillingen der en har snakket om hvor kjekt det skal bli å endelig drikke igjen osv, for da får man garantert spørsmål og oppmerksomhet dersom man plutselig ikke skal drikke likevel! Kjipt, men sånn er det nå...

Skrevet

Drikk alkoholfritt og si det er fordi du slanker deg. Mye kalorier i alkohol, vet du.

Skrevet

Bruk en gammel vinflaske og fyll over alkoholfri vin i den, da ser det ut som at du drikker og du slipper spørsmål og mistanker.

Skrevet

Ja, det er en ta-med-drikke-selv-fest. Og det er ikke et problem i seg selv at jeg ikke kan drikke alkohol, problemet er jo at jeg har snakket med mange evt festdeltakere om at vi skal benytte sjansen å drikke oss fulle.

Og selvfølgelig skal jeg ikke ta en dram for syns skyld, det var bare en fleip i et ellers så tullete innlegg.

Jeg er forresten et drink-og-brennevins-menneske, har ikke sansen for verken øl eller vin. Det blir nok 100% pepsi tenker jeg.

Fikk beskjed fra barnevakta som skal ha ungene hjemme hos oss, om at hun måtte dra hjem på natta etter at vi kommer hjem. Og siden vi da blir nødt til å stå tidlig opp med 2 små troll er det kanskje like greit å være edru? :-) Fyllesyke er noe dritt.

Uansett, takk for svar.

HIlsen HI

Skrevet

Hva med de spørsmålene og mistankene som kommer ETTER at hun har fortalt at hun er gravid, om at hun har drukket i svangerskapet da?

Hadde heller skyldt på barnevakten ja....!

Skrevet

Hei!

Jeg syns det virker litt teit å late som du drikker osv... Folk vil kanskje da også tenke sitt når det blir offentlig at du er gravid. At du drakk mens du var gravid lissom...

MEN du kan jo si at du går på penicillin, pga uvi eller noe. Selv om det er mange som mener du kan drikke likevel vil du ikke ta noen risiko.

Er nok sjanse for at folk fatter mistanke om du bare sier at du ikke gidder hvertfall:)

Skrevet

Har vært i samme situasjon, jeg drakk druejus i rødvinsglass. Ingen la merke til noe. Ellers kan du jo alltid skylde på noe med barnevakten, eller sykt barn for å kunne kjøre hjem så kort varsel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...