Gå til innhold

når kjøpte dere den første

Anbefalte innlegg

Skrevet

-mamma klærne?

-første tingen til babyen?

Jeg har ikke kjøpt noe til babyen enda. kommer nok ikke til å gjøre det før etter at jeg har vært på UL.

Men har kjøpt meg en mamma bukse og ne mamma pirat bukse.

kjøpte jeg når jeg var i uke 10

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er i uke 19. Har kjøpt kanskje 7-8 sett med babyklær samt to bamser (alt ble kjøpt etter ordinær ultralyd i uke 17). Mammaklær har jeg heldigvis ikke hatt bruk for ennå. Håper magen holder seg unna litt til, foretrekker mine egne klær og liker ingen av mammaklærne i butikkene. *ler*

Skrevet

Heihei! Jeg kjøpte min første mammabukse da jeg var ca 21-22 uker på vei tror jeg.. Jeg har gått en del i tights og tunika og baggy jeans så kunne bruke det meste fram til da;) Nå er jeg glad over å ha de 2 komfortable mammabuksene slik at det blir litt variasjon i klesvalget. Har ikke kjøpt noen topper, har mange lange fra før av.

Første utstyr ble kjøpt for ca en måned siden da jeg var 5 mnd. på vei. Da kjøpte jeg seng på Ikea, bleiebøtte og stellebord over nettet. Men kjøpte jo masse klær før den tid, i begynnelsen da det var veldig stas;) Så nå blir det kjøp av vogn og bilsete i ferien om ca en uke til, det nærmer seg jo med stormende skritt til termin, og vil helst få handla mens det fortsatt er gøy og ikke tungt...;) Småklatt kan jeg fordele gjevnt utover;)

Skrevet

Har "kjøpt" et stellebord/kommode på finn.no allerede, må bare avhentes... Er bare 13+5, men det var et så pass bra tilbud at jeg ikke ville gå glipp av det... Er veeldig utålmodig med shopping, og har lagt meg ut i magen så mye allerede, og finner ingen fine bukser som er høye i livet på butikken så har handlet en del mammaklær allerede. Orker ikke presset over magen, samt BHer måtte jeg kjøpe allerede i uke 10-11 da jeg gikk opp en str der også... Det rare er at jeg har gått ned 3 kg og ikke opp, litt positivt mht jeg er litt overvektig fra før ;-)

Barnetøy vil jeg vente med til etter ord.UL for å være litt mer sikker på hva jeg skal kjøpe!

Skrevet

Jeg er bare 14 uker, og har bestemt meg for å vente med å kjøpe noe særlig før etter ultralyden 19. august. Har fått en kurv (fra når pappa var liten) som babyen kan bruke den første tiden, og så har mamma kjøpt dyne og pute til. Mamma er for øvrig helt vill og har hevet seg i strikkinga:) Har funnet frem masse babytøy fra når jeg og broren min var liten og sortert ut det som gikk an å bruke. Særlig det som mamma hadde strikket. Mange gøye mønster og farger på 70-tallet :D Har ikke kjøpt mammaklær enda.... Men begynner å bli på tide for buksene mine er ganske ubehagelige nå... Har nok lagt på meg litt mer siden de 2,5 kg som vekta viste på kontrollen :S Ferie, ferie og atter ferie... Mye god mat... Og jeg som er lærer og har enda lenge igjen!!! Hvordan skal dette gå?!?! :P

Skrevet

Kjøpte et par plagg etter ultralyden...

Skrevet

Har kjøpt noen bodyer, ei bukse, noen luer og et sett på 50% for ca ei uke siden.. uke 11.. :)

Jeg bare klarte ikke vente litt, selv om det er tidlig. Men, har vært på ultralyd, og vet at alt så fint ut, er en trygghet det. Og skulle det skje noe, så skal jeg jo ha baby senere uansett..

Så jeg bare måtte, var så mye søtt, og siden det var på salg ;D

Skrevet

Har vært på UL på tirsdag, og klør sinnssykt i fingrene etter å kjøpe en liten sparkebukse! Gjorde det med en gang etter UL med nr. 1, men denne gangen sitter jeg "stuck" på hytta og kommer meg ikke i noen butikk! Får ikke shoppet før om over en uke....

Blir gaal, for vi skal ha jente denne gangen, og gleder meg til å kjøpe litt rosa! :-)

Skrevet

Første mamma bukse måtte på i uke 7 ca. Magen vokste pang rett ut, og var nok en del luft og slikt i starten, men den er fortsatt stor..

Har to barn fra før så ikke så mye jeg trenger egentlig. Men har kjøpt meg vogn. Det gjorde jeg etter UL. Ellers har jeg ikke kjøpt noen ting. Og kommer ikke til å kjøpe noe før helt mot slutten. Da skal jeg kjøpe inn noen helse tepper og to tre kles sett slik at jeg har den første tiden. Skal først se gjennom alle klærne som jeg har fra før. Kjøpte ikke noe tidlig med de to første heller.

Skrevet

Jeg er i 26. uke nå. Kjøpte mammabukser da jeg var rundt uke 15-16. Er fleregangsfødende, så magen kom fortere denne gangen. Sist gang kom den ikke før på på disse tider..

Kjøpte litt babyklær da vi testet positivt, men trenger egentlig ikke å kjøpe så mye da vi har en datter på 1 1/2 år fra før og venter jente denne gangen også.

Sist så ventet vi lenge med å kjøpe klær. Resultatet var at jeg ble så stor, vaggete og hadde vann i beina (kom nesten ikke inn i sko) at jeg nesten ikke orket å gå i butikkene..

Skrevet

Er 13+2 og har kjøpt en mammabukse og to topper (en singlett og en tynn genser). Har desverre lagt på meg noen kilo det siste året før jeg ble gravid, så mange av klærne mine er allerede litt trange selv om jeg kun har lagt på meg kun 0.5 kg.

Av ting til babyen har jeg kjøpt en pysjamas (kumønstret, jeg liker ku-ting...) og et stellebord til å feste på badekaret. Stellebordet kjøpte jeg for 100 kr av en venn av en venn, og var altfor godt tilbud til å si nei siden vi ikke har plass til stellekommode på noen av badene.

Ellers er jeg ofte innom H&M og titter på babytøy, men har ikke planer om å begynne å kjøpe inn noe mer før etter 18.ukers ultralyd. De jeg kjenner som har barn sier at barna vokser så fort og man får utrolig mye klær når ungen blir født, så ikke vits å kjøpe inn mer enn basisplaggene+litt ekstra. (Har en venninne som er gravid i uke 34 og hun har en hel kommode full av klær og div. allerede... Kommer sikkert ikke til å få brukt alt før ungen vokser ut av det...)

Skrevet

26+0 i dag, og har ikke kjøpt noe til baby enda. Kjøper meg stadig klær, men ikke mammaklær. Finner bare skikkelig "kjærringtøy" på mammaavd, dårlig utvalg synes jeg. Heldigvis mye annet fint man kan bruke:)

Gleder meg til å handle litt til gutten i magen da, men venter litt til. Så mye sommertøy enda...regner med det blir mer til oktoberbarn med tiden. Mamma har begynt å strikke hentesett til han da, det blir koselig å ha:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...