Gå til innhold

kjenner jeg er redd for å skrive feil her inne..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en ivrig skriver her inne på BIM, men ettersom flere og flere blir sinna om noen har skrivefeil, så kjenner jeg at jeg sitter og kontrolerer og ser over flere ganger før jeg tørr og lagre innlegget mitt. jeg er ikke den flinkeste til å skrive rent, og noen ganger kan det også gå litt fort. jeg er nok også lat så jeg ikke gidder å holde inn shift knappen hver gang jeg skal skrive en bokstav etter punktum. synes det er leit at så mange skal hetse andre og ikke gidde å svare på seriøse innlegg, bare fordi tegnsetting og bokstaver ikke er helt 100%.

det var dagens fra meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enige.. eg sliter med dysleksi og klarer ikke å skrive rent. prøver men er ikke alltid like lett. må konsentrer meg fælt for å klare det. syns det er skikkelig dårlig av folk osm må klage på slikt.

Skrevet

Jeg synes det blir veldig feil dersom noen skulle føle seg redd for å skrive innlegg her! Det er lov å irritere seg over skrivefeil, men det er totalt unødvendig å henge ut folk eller drive å hakke på enkeltpersoner.

Ikke nødvendig å kommentere i selve tråden. Er det en type skrivefeil som irriterer en, så skriv et eget "utblåsnings" innlegg da vel!

Skrevet

Skriv ivei. Ikke vær redd for å skrive feil innimellom.

At folk føler behov for å rette på dere, det skal dere bare ta med ei stor klype salt.

Ikke la det stoppe skrivegleden =o)

Skrevet

Jeg tviler veldig på at det er de uskyldige skriveleifene folk her inne irriterer seg over! For min del er det iallefall alle som skriver sms/chatte språk, eller de som ikke gidder å skrive ord riktig/fullt ut.

Da æ de skiklig slitzomt åh lese lizzm.

Håper virkelig ikke dere med dysleksi/normalt språk men med noen feil slutter så skrive her inne!

Skrevet

"oxo" forstår ikke jeg at folk skriver, eller på dialekt. Det synes jeg blir tungt å lese. Men det irriterer meg ikke. Da hadde jeg hatt et problem, hvis sånne ting skulle irritere.

Skrivefeil har jeg selv også, så det tar jeg aldri tungt om andre skriver.

Men hvis jeg fks hele tiden skrev et ord feil, så hadde jeg satt pris på om noen rettet på meg...

Skrevet

Ser over flere ganger? Det har du ihvertfall ikke gjort nå, hehehehehe...

Skrevet

Jeg liker best å lese korrekt norskskriving, men har full respekt for folk med problemer (dysleksi). Sms- og chattespråket har jeg lite til overs for, men bruker det selv der det gjelder (sms, msn, irc). Samme med de som skriver dialekt - faen "døtte meg" håpløst å lese jo...

Så, moralen i dette svaret er: Ikke la noen enda få skrivefeil ødelegge for skrivelysten. Det er utrolig mye moro å lese i forumet, selv om det har sniki seg inn en feil i ny og ne!

Skrevet

Har også sett de som irriterer seg over nynorsk, så jeg skriver bokmål. Selv om jeg snakker nynorsk. Orker ikke kommentarer hele tiden pga jeg ikke skriver som en "prippen oslodame"..

Skrevet

HI skriver at en av grunnene til at hun ofte har skrivefeil er at hun er litt lat, og da synes jeg det bare er bra at hun synes hun burde lese gjennom det hun skriver før hun trykker på lagre. Andre skal tross alt lese det, og da er det greit at det er lett å forstå.

Du får ikke noe sympati herfra for at du må anstrenge deg bittelitt, i hvertfall. Det er bra at å opprettholde en grei standard på språket sitt,- både muntlig og skriftlig.

Skrevet

Synd med nynorsken, da.

Så lenge halve den norske befolkning har nynorsk som sitt skriftlige førstespråk, så får resten av oss bare værsågod å finne oss i det!

Kanskje det hadde blitt litt mindre sutring fra bokmålsfolket dersom de ble mer vant til å lese litt nynorsk?

Skrevet

Hver gang noen skriver innlegg med mange skrivefeil her inne og får pes på grunn av det, så roper de ut at de lider av dysleksi. Forunderlig at prosentandelen med dysleksi her inne er skyhøy i forhold til befolkningen forøvrig...

Skrevet

Jeg kan skrive, men det hender at jeg i iveren får en del skrivefeil. Jeg blir ikke direkte irritert når andre skriver feil, men jeg synes det er flaut og hyle opp om at en har dysleksi om noen kommenterer skrivefeilene.

Jeg har også lagt merke til at det er utrolig mange som unnskylder seg med dette, og at prosentandelen her inne umulig kan være representativ for resten av norges befolkning..

Dere som virkelig har dysleksi, beklager det var ikke myntet på dere og jeg mener ikke å såre noen, men resten bør ta seg selv i nakken og prøve å lære seg skikkelig norsk...

Skrevet

Skrive rent?? Den var ny for meg, hahaha

Skrevet

gidder ikke jeg å bry meg om. Jeg har mange skrivefeil fordi jeg på død og liv skal skrive så fort og bare sender av sted uten å lese over, så det blir noen skriveleifer ja :)

Om andre skriver feil bryr jeg meg ikke om, så lenge det er leselig så er det vel greit?

Noen har jo dyseleksi også, og synes det blir feil å rakke ned på de. Kan jo ikke noe for det de.

Jeg bare overser sånne kommentarer fra rettskrivingspolitiet her inne..

Skrevet

Nynorsk fikk jeg en femmer på i videregående,så jeg skjønner det godt.

Synes det er flott om dere som skriver nynorsk fortsetter med det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...