Gå til innhold

Etter dette skal jeg sterilisere meg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det nok! Skal ha nr. 4 i februar, jeg er 36 år, og har slett ikke tenkt på flere barn, ingen flere svangerskap eller fødsler!! Når sistemann er ute kuttes strengen, bokstavelig talt! Men jeg elsker mine barn over alt i verden (og mannen da), men jeg kan ikke bli selvutslettende heller....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er inne på samme tanke, blir 3-barnsmor i november og da er jeg 32 år. Hele familien er skadelidende når jeg er gravid, særlig de første 3-4 månedene, da kan jeg ikke klare å delta eller bidra med noe pga hyperemesis... Senere er det bekkenet og kynnere som begrenser meg. Heldige som har klart å få til 3 barn, for det har ikke vært enkelt å få dem til!!! Men kroppen min har fått nok, og jeg orker ikke utsette meg selv eller familien for dette flere ganger. Så nå tror jeg vår familie er fulltallige:-)

Skrevet

Har tenkt samme tanken, ja. Venter nr 6 i september, og fyller 37 i desember. Føler meg ferdig med graviditet og babyer nå, ja. Den følelsen har jeg ikke hatt før. Dersom d blir ks kuttes strengen samtidig, ellers vet jeg ikke om jeg har råd. Det koster såpass mye. Mulig det går an å søke om å få dekt noe.

Skrevet

hehe,jeg venter kun nummer en, men dere høres ut som moren min:) da hun fødte min lillesøster som er nr 4, ble hun sterilisert i samme slengen. da slapp hun ventelister og ekstra kostnader.

Skrevet

tenker på det samme jeg og selv om jeg "bare" er 27 år. venter min 3. som ikke er planlagt (men veldig velkommen), + at jeg har to bonus unger i tillegg.

vil følge opp de ungene jeg har og kose meg med de:-)

og vil heller ikke gå på prevensjon resten av livet, for gravid blir jeg bare en mann ser hardt på meg.

Skrevet

HAHA nå lo jeg godt "blir gravid bare en mann ser hardt på meg", og nicket var jo genialt: "...lille hull i gummi" HAHA!

Men seriøst, det var jo smart å kutte strengen under ks, for ks er noe jeg vil søke om etter to litt for spennende fødsler...

Skrevet

Skulle vel tru 4 unger er nok :)

Jeg bærer på nr 3, men her er særkulsbarn også da. Jeg har to og samboer 1, og dette blir vårt første fellese.

Så blir igrunn 4. mann som kommer her i huset da :)

Trur vi stopper der vi også :)

Skrevet

ble altså en stooor overraskelse å finne ut at jeg var gravid med andre ord....

hadde tatt ut hormonspiralen for fikk 1 tonn med kviser av den og skulle begynne på p pillen igjen, men måtte vente på en blødning først. bruke kondom i mens. haha....joda...fikk virkelig bruk for pillene gitt;-)

har et halvt års forbruk av jasmin p piller i apotek skapet hvis noen trenger...

men men, nå ser jeg bare frem til å bli mamma igjen, kjenne den gode nyfødt lukta, amme, se inn i de utrolige baby øynene...

Skrevet

Steriliseringen får min mann ta seg av, mye mindre operasjon det... Jeg føder jeg, hehe

Skrevet

her har heldigvis samboer sagt at når vi har fått de barna vi skal så skal han kutte strengen..så vi har ikke hatt noen diskusjon på hvem som skal gjøre det. Jeg har prøvd omtrent alt av prevensjon med bivirkninger. Så hoppe av i svingen har funka for oss helt til vi planla å få denne. Men kan ikke sjanse på det når vi vet vi er ferdige med barn hehe.

Da vi hoppet av så var det ikke krise om jeg ble gravid da.

Men jeg har også blitt gravid på 1. forsøk alle 3 gangene..så sterilisering når vi vet vi er ferdige ja :)

Skrevet

Her skal det også steriliseres ja, uten tvil ;-)

Jeg skal ha nr 4 i februar, det samme året jeg fyller 35 år, så nå holder det! Etter forrige fødsel, hvor det holdt på å gå riktig galt ble jeg lovet keisersnitt (av gynekologen) om jeg skulle bli gravid igjen. Så nå blir det keisersnitt og sterilisering i samme slengen...

Nå er det på tide å gå videre til neste fase av livet, legge den koselige spedbarnsfasen bak seg, og inn i den morsomme småbarns og skolebarns fasen.

Skrevet

Der er jeg også Kristin1974! Skal jo ha nr.4 i februar, og det er "time to move on"! Vel er de nusselige og deilige, men jeg har noen planer som ikke inkluderer babyer for de neste fem årene for å si det slik. Bare for det neste 1,5 året...hehe.

Skrevet

Tenker på det jeg også. Venter nr. 2, men tror ikke kroppen min orker flere sv.skap. Skal ha ks 5. august og har litt lyst til å be de om å sterilisere meg samtidig, men er litt usikker også......ikke lett.

Skrevet

Har satt strek vi også nå. Man kommer til et punkt hvor man er klar for å gå over i en ny livsfase.

Men man trenger nå likevel ikke bli selvutslettende av å ha mange barn da. Livet sitt lever man slik man selv velger det enten man har barn eller ei.

Skrevet

Dere som sier dere vurderer å gjøre det under fødselen; har dere planlagt KS da? For det er vel et inngrep man må operere via buken for å gjøre, og keisersnitt får man vel bare ikke sånn uten videre..? (Eller får man det bevilget i denne sammenhengen?) Eller kan det gjøres under vaginal fødsel, ved å gå opp og inn? (Aner nemlig ikke. ;) Vurderer det selv for synes 4 barn er nok, men gidder ikke å måtte foreta en egen operasjon etc i etterkant av fødselen for å gjøre det da..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...