Vanilla83 Skrevet 11. juli 2008 #1 Skrevet 11. juli 2008 Jeg har en liten historie om dette: Ifjor skulle vi kjøre på hytta med vår da 9mnd gamle gutt. Pakka i bilen og satte av sted, guttn satte i barnesetet bak meg på passasjersiden. Da vi nærmer åss en sving kommer der en bil me to 19 åringer i ei steikanes fart rundt hørnet, de klarer ikke svingen og farer i fronten på åss med en stjernesmell. Våkner etter noen sekunder til lukten av metall og min første tanke er å komme meg ut av bilen for å sjekke ungen. (som forsåvidt hylte som aldri før, var godt å høre han levde) Men døra mi sitter fast, vi står trengt opp i autovernet, så jeg sender gubben ut i ei salig fart mens jeg selv sitter og hyperventilerer fordi beltet stramma no salig over brystet mitt. Tar en stund før jeg greier og samle meg til å gå ut å se hvordan ungen har det. Mannen min hadde tat han ut av bilen fortsatt sittende i bilstolen, nå sto han bakpå koffertlokket å skrek, stakkar mens ambulansen kom. Jeg var på grensa til hysterisk, men fikk beskjed om ikke ta han ut av stolen. Man skal visst ikke det etter ei bilulykke. Vi dro på sykehuset og fikk sjekket nakken min og tatt røntgen av brystet, men noe annet enn en påkjenning på nakken var jeg frisk som en fisk. Mannen min fikk et sår i hudet, men ellers uskadd. Og mistemann, han var 100% ok. Værste for han var nok lyden av smellet. Så jenter, til babyene deres, kjøp MAXO COSI CABRIOFIX 0-13kg ! Vi kræsjet i sannsynligvis 100 + - km i timen, og han kom fra det uten så mye som en skramme. Takk for at du leste historien min som ble lengre enn den skulle Hilsen ei som alltid sikrer ungen sin i bilen, bakovervendt!
Thumper Skrevet 11. juli 2008 #2 Skrevet 11. juli 2008 Uff for en forferdelig historie som heldigvis endte godt!!! Jeg heier også på bakovervendt sete så leeeenge som mulig!! Tenker også at det er en fordel med sete i base, så d er lettere å ta ut barnesetet på kort tid!!! Takk for en tankevekkende historie, vi er veldig sårbare....og vil jo våre små det aller beste!!!
Gjest Skrevet 11. juli 2008 #3 Skrevet 11. juli 2008 Oi, det var imponerende. Glad for at jeg har kjøpt akkurat det barnesetet med base ja. Godt å høre at folk har positive erfaringer med det. Takk for din historie. Godt å høre at det gikk så bra som det gjorde. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå