Sigyn - 2barnsmor :) Skrevet 11. juli 2008 #1 Skrevet 11. juli 2008 hva er symptomene på dette? fikk høre hos jm i dag at jeg må være obs på dette og ringe føden med en gang hvis jeg kjenner at formen blir merkelig... jeg har +1 på protein i urinen i dag og 2 i ødemer og har forhøyet blodtrykk... det har økt med proteiner ødemer og blodtrykk ganske mye på 2 uker nå, så jeg skal inn til ny sjekk på mandag... men hva skal jeg kjenne etter?
Sj¤kkus med prinsen i magen Skrevet 11. juli 2008 #2 Skrevet 11. juli 2008 Hvis du for eksempel også får pannehodepine som om pannen henger utover i smerte, da ringer du føden/legen og sier i fra.
tutta møst Skrevet 11. juli 2008 #3 Skrevet 11. juli 2008 det er vel dette som kjennetegner svangerskapsforgiftning. Om jeg var det ville jeg tatt en telefon til lege eller jordmor. Bedre med en gang for mye. Lykke til
Sigyn - 2barnsmor :) Skrevet 11. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 11. juli 2008 tutta møst: kommer jo fra jordmor nå... hun sier at jeg må være obs på signaler på sv.sk.forgiftning... har ikke det enda... så jeg trenger jo ikke ringe da... men vil vite hva jeg skal kjenne etter...
Sj¤kkus med prinsen i magen Skrevet 11. juli 2008 #5 Skrevet 11. juli 2008 Hvis du har veldig høyt blodtrykk, proteiner i urin og ødemer, og også har noen av disse symptomene: Den gravide vil merke hodepine, flimring for øynene, kvalme og smerter i leveren øverst i magen Så ringer du sykehuset med en gang for å komme til sjekk!
Sigyn - 2barnsmor :) Skrevet 11. juli 2008 Forfatter #6 Skrevet 11. juli 2008 hvordan finner de forresten helt sikkert ut om man har svangerskapsforgiftning?
Sj¤kkus med prinsen i magen Skrevet 11. juli 2008 #7 Skrevet 11. juli 2008 Mye å forklare, men hvis du limer inn denne linken, så kan du lese om det selv. Det kan være ganske farlig hvis det ikke blir oppdaget. http://www.barnimagen.com/barnimagen_site/innhold/tema/komplikasjoner_under_svangerskapet/svangerskapsforgiftning
Rascal_4.11<3 Skrevet 11. juli 2008 #8 Skrevet 11. juli 2008 Må man ha høyt blodtrykk? Har vært på ett par sjekker nå pga av STERKE kynnere som ikke ville gi seg og legen nevnte i en bi setning når hun så på prøvene mine at jeg kunne ha en begynnende svangerskapsforgiftning, men blodtrykket mitt ligger bare på 110/74, men på papiret står det +9 i protein i urinen og 1 i ødem, mest fordi jeg var der forholdsvis tidlig på dagen pleier å hovne opp mye utover kvelden, ellers har jeg følt meg mye uvell, trøtt og sliten og masse hodepine, har trodd det skyldtes varmen, men ble litt usikker nå, fikk null info av legen utenom å levere enn urinprøve i resepsjonen på mandag...
Rascal_4.11<3 Skrevet 11. juli 2008 #9 Skrevet 11. juli 2008 har også gått opp 2.5 kg på under 3 uker, (syntes det virker mye på kort tid da jeg bare har gått opp 1kg frem til 25/26 uka...)
jente Skrevet 11. juli 2008 #10 Skrevet 11. juli 2008 * Stikkninger øverst i magen, og gjerne på høyreside * Vondt i hodet, da pannen. * kvalme * sysforstyrrelser * ødem * blodtrykket ditt * protoiner.. Jeg sliter selv med til og fra høytblodtrykk.. I dag var det "fint" 130/90 Men, jeg har vært oppe i 170/111 Så jeg har fått beskjed om at jeg må ta det med ro,, Og jeg har hatt de fleste overnevnte symtomer men ikke protoiner i urinen....
Sigyn - 2barnsmor :) Skrevet 11. juli 2008 Forfatter #11 Skrevet 11. juli 2008 jeg hadde lagt på meg 5kg på 2uker nå og det synes jeg var mye... hadde jo bare lagt på meg 4kg til for to uker siden... må vel følge med litt nå da... kan jo være farlig hvis det skulle bli forgiftning... på grunn av liten vekst hos jenta mi snakka de om å sette i gang om to uker, så vi får se hva som kommer først her... om det blir forgiftning av dette eller om jeg får gå til UL om litt under 2 uker... hmm... må vel pakke den bagen i tilfelle det skulle skje noe her...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå