Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 11. juli 2008 #1 Skrevet 11. juli 2008 Her i huset kjøres 3 programmer Lyst 60 grader Mørkt/farget 40 grader Ullvask Sjekker sjelden vaskeanvisning (utenom på dyre plagg), følger vane og "instinkt" (ikke alt jeg tørketromler feks, men som har vist seg ved en feiltakelse å tåle tørkis veldig bra).
Miffs Skrevet 11. juli 2008 #2 Skrevet 11. juli 2008 Ull og noen dyre fine silketopper får 30 graders vask. Kjører all hvitvask og mørkvask på 60 grader, og gulpe/vaskeklutene til babyen på 90 grader. Nå gulper babyen min sinnsykt mye, så alt av skittent babytøy er sausa inn med gulp.
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 11. juli 2008 #3 Skrevet 11. juli 2008 sorterter ekstremt etter farge jeg da (blått, grønt, rødt/rosa, hvitt og sort), men vasker alt dette på 60 grader, med mindre det er enkelte klesplagg jeg er redd for. Ellers tenker jeg som så at "tåler det ikke 60 grader, så får det bare bli ødelagt". Håndklær og sengetøy tar jeg på 75 grader. Henger opp alt tøy, tørketromler bare håndklær og sengetøy.
camilla^ Skrevet 11. juli 2008 #4 Skrevet 11. juli 2008 Honkler, sengetøy vaskes på 90grader. Tøy på 40 grader, om det er veldig skittent eller om hu ene datteren har sår og blemmer (atopisk eksem, med veskende sår i perioder) så går alt tøy på 60 grader. Ull og fint tøy går på ullprogram. Men ny vaskemaskin nå, så nå blir det litt mer forskjellig siden det er plass til dyner, ryer osv i den (store ting) Men nå kjøper jeg bare bomullstøy til ungene som tåler tørketrommel, så tåler ikke hverdags tøy tørketrommel går det rett i søpla. (altså, min mann har sluttet å kjøpe klær til ungene for han glemmer og vet ikke forskjellen på syntetisk og bomull) Også en datter med eksem som bare må ha bomull så kjøperjeg det til alle, så slipper jeg sortere og styre når hun arver.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå