Gå til innhold

Slutter dere med folat etter 1.trim?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller fortsetter dere noe ut i 2.trim?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fortsatte til jeg var tom for folat (ca ut uke13), og fortsatte bare på omega 3 videre. Legen sa jeg kunne gjøre det i og med at blodprøvene mine var veldig fine på første kontroll!

Skrevet

Nei, JM sa til meg at jeg godt kunne fortsette med det. Folat er vannløselig så det er ingen fare for at man får for mye av det.

Skrevet

Jordmoren min sa at det var anbefalt å fortsette med det under hele svangerskapet + når en ammer.

Men en kan redusere dosen til kun 200 istede for 400 mg..

Skrevet

jeg sluttet med folat (400 mg) da jeg var 12-13 uker på vei. da var pillebrett tomt. men jeg har fortsatt med omega 3 og sanasol. sanasol inneholder noe folat.

Skrevet

Jeg skal ta folat hele svangerskapet. Er med på PregMetstudiet, og der sier en at en skal ta det hele svangerskapet.

Skrevet

Jeg slutta. Har kun fortsatt med omeg 3-kapsler, og nå nettopp har jeg begynt med bringebærblad-kapsler.

Skrevet

ser du skal ha i oktober *oktober-spira*? det skal jeg også...jeg har ikke blitt anbefalt å begynne på bringebærbladkapsler før 4-5 uker før termin, fordi de skal hjelpe til med å modne livmora, gjøre den klar til fødsel. og tre mnd før fødsel er jo ikke spiren moden til å komme ut ennå. kjenner flere som har fått mange sammentrekninger i livmoren, har også hørt om noen som har fått begynnende rier. de sluttet på kapslene, og ble "normale" igjen etter det. tenkte bare å si fra :) jeg skal ta de også, men venter til slutten av september. (har termin 24. okt.)

Skrevet

Jeg fikk beskjed om å slutte etter uke 12 av Riksen, så jeg tar kun omega-3, multivitaminer og nå jern (for å få opp jernlageret igjen)

Skrevet

Heihei gutt i magen;) Jeg har hørt man kan begynne 2-3 mnd. før fødsel for å få beste effekt. Har veninner som har begynt 3 mnd før, så tror det går bra;) Tar ikke full dose. Begynte idag.

Skrevet

okei! går sikkert bra, i hvertfall når du ikke tar full dose :)

Skrevet

Jepp! Har lest rundtforbi på nettet at det er helt ok å ta disse..;) Merker jeg ubehag så slutter jeg jo bare. Jobber i helsekosten og ser det er mange som kjøper disse i hvertfall 2 mnd. før fødsel;)

Skrevet

Det er ingen offisielle anbefalinger om å ta ekstra folat under graviditeteten etter 1. trimester. Da er anbefalingen 200mcg daglig, noe de fleste får dekket gjennom kosten. Det er uansett ufarlig å fortsette med de, da der vannløselige som noen andre skrev her. Det viktigste er å få i seg nok jern (etter legens anbefaling), kalsium og omega-3.

Skrevet

Jeg har delvis tatt Gravid-tilskuddet (400mg) og delvis vanlige multivitamintabletter (200mg). Litt ettersom hva jeg føler for å kjøpe når jeg er på apoteket. :) I tillegg tar jeg omega tre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...