lykkelig78 Skrevet 11. juli 2008 #2 Skrevet 11. juli 2008 Jeg fortsatte til jeg var tom for folat (ca ut uke13), og fortsatte bare på omega 3 videre. Legen sa jeg kunne gjøre det i og med at blodprøvene mine var veldig fine på første kontroll!
umpa lumpa Skrevet 11. juli 2008 #3 Skrevet 11. juli 2008 Nei, JM sa til meg at jeg godt kunne fortsette med det. Folat er vannløselig så det er ingen fare for at man får for mye av det.
*Super*Mamman* Skrevet 11. juli 2008 #4 Skrevet 11. juli 2008 Jordmoren min sa at det var anbefalt å fortsette med det under hele svangerskapet + når en ammer. Men en kan redusere dosen til kun 200 istede for 400 mg..
mamarama og lille banan Skrevet 11. juli 2008 #5 Skrevet 11. juli 2008 jeg sluttet med folat (400 mg) da jeg var 12-13 uker på vei. da var pillebrett tomt. men jeg har fortsatt med omega 3 og sanasol. sanasol inneholder noe folat.
Ludviginne - mamma!! Skrevet 11. juli 2008 #6 Skrevet 11. juli 2008 Jeg skal ta folat hele svangerskapet. Er med på PregMetstudiet, og der sier en at en skal ta det hele svangerskapet.
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 11. juli 2008 #7 Skrevet 11. juli 2008 Jeg slutta. Har kun fortsatt med omeg 3-kapsler, og nå nettopp har jeg begynt med bringebærblad-kapsler.
mamarama og lille banan Skrevet 11. juli 2008 #8 Skrevet 11. juli 2008 ser du skal ha i oktober *oktober-spira*? det skal jeg også...jeg har ikke blitt anbefalt å begynne på bringebærbladkapsler før 4-5 uker før termin, fordi de skal hjelpe til med å modne livmora, gjøre den klar til fødsel. og tre mnd før fødsel er jo ikke spiren moden til å komme ut ennå. kjenner flere som har fått mange sammentrekninger i livmoren, har også hørt om noen som har fått begynnende rier. de sluttet på kapslene, og ble "normale" igjen etter det. tenkte bare å si fra jeg skal ta de også, men venter til slutten av september. (har termin 24. okt.)
Gjest Skrevet 11. juli 2008 #9 Skrevet 11. juli 2008 Jeg fikk beskjed om å slutte etter uke 12 av Riksen, så jeg tar kun omega-3, multivitaminer og nå jern (for å få opp jernlageret igjen)
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 11. juli 2008 #10 Skrevet 11. juli 2008 Heihei gutt i magen;) Jeg har hørt man kan begynne 2-3 mnd. før fødsel for å få beste effekt. Har veninner som har begynt 3 mnd før, så tror det går bra;) Tar ikke full dose. Begynte idag.
mamarama og lille banan Skrevet 11. juli 2008 #11 Skrevet 11. juli 2008 okei! går sikkert bra, i hvertfall når du ikke tar full dose
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 11. juli 2008 #12 Skrevet 11. juli 2008 Jepp! Har lest rundtforbi på nettet at det er helt ok å ta disse.. Merker jeg ubehag så slutter jeg jo bare. Jobber i helsekosten og ser det er mange som kjøper disse i hvertfall 2 mnd. før fødsel;)
suski22.12.08 Skrevet 11. juli 2008 #13 Skrevet 11. juli 2008 Det er ingen offisielle anbefalinger om å ta ekstra folat under graviditeteten etter 1. trimester. Da er anbefalingen 200mcg daglig, noe de fleste får dekket gjennom kosten. Det er uansett ufarlig å fortsette med de, da der vannløselige som noen andre skrev her. Det viktigste er å få i seg nok jern (etter legens anbefaling), kalsium og omega-3.
AO3 Skrevet 12. juli 2008 #14 Skrevet 12. juli 2008 Jeg har delvis tatt Gravid-tilskuddet (400mg) og delvis vanlige multivitamintabletter (200mg). Litt ettersom hva jeg føler for å kjøpe når jeg er på apoteket. I tillegg tar jeg omega tre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå