Økologisk_knekkebrød Skrevet 11. juli 2008 #1 Skrevet 11. juli 2008 Har ikke peiling på vin, men har lyst på et glass god rødvin i kveld. Ikke til mat, men til å kose meg med senere i kveld. Kan ikke sjargongen, men vil ha en lett og fruktig vin, ikke så "kraftig" i smaken. Siden jeg sansynligvis ikke rekker å drikke opp flaska før vinen blir sur, så gjør det ikke noe om den ikke koster skjorta.. Eller holder pappvin seg lenger? -Om det finnes noen brukbare pappviner. Som sagt, jeg har ikke peiling..
kokko Skrevet 11. juli 2008 #2 Skrevet 11. juli 2008 en vin som hetter 120 santa maria (tro jeg) JEG kaller den bare 120 fordi det står 120 på etiketten den er kjempe god kommer fra chille. den liker jeg. og papp vin holder seg ca 1 mnd etter at den er åpen... der er det en vin så hetter J.P ..... et eller annet... flasken er litt skjev i toppen... det er bare til å spørre på polet. de har også denne vinen i flaske.. den er god den også...
mandel med to bøller og et frø Skrevet 11. juli 2008 #3 Skrevet 11. juli 2008 anbefaler en som heter Rosemount Estate. Den finnes i hvitvin også. Veldig frisk og fin. Lite garvesyre, så du får ikke den "tørre" smaken i munnen. Perfekt som kosevin på terassen etter at ungene er i seng ;-) Ellers Faustino no1 1996
Ett_øyelokk.... Skrevet 11. juli 2008 #4 Skrevet 11. juli 2008 Er ikke så gla i rødvin selv, men ARROW er ganske lettdrikkelig..
Gjest Skrevet 11. juli 2008 #5 Skrevet 11. juli 2008 Flott artikkel om viner på Dagbladet akkurat nå, anbefales. Der trekker de frem 19 vinanbefalinger for sommeren:)
najs Skrevet 11. juli 2008 #6 Skrevet 11. juli 2008 Gato negro & Primitvo Salento er knallgode viner, uten mye garvesyre (som kan gi tungt hode osv) og de koster rundt 100-lappen. Milde og smaker nydelig:-)
2 søte små:-) Skrevet 11. juli 2008 #8 Skrevet 11. juli 2008 La ferma er en nydelig fransk rødvin, koster 106,-
Gjest Skrevet 11. juli 2008 #9 Skrevet 11. juli 2008 På papp anbefales: Banrock station Bains Way Colle Doppio Lindemans
Cat.68 Skrevet 11. juli 2008 #10 Skrevet 11. juli 2008 Jeg anbefaler Arrow, akkurat som ei over her. Sitter med et glass av den her nå ;o))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå