Gå til innhold

Ang sterilisering - dersom man skulle angre...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det da lettere (eller mindre plagsomt) å skulle bli gravid med en attpåklatt dersom det er mannen eller dama som har sterilisert seg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er vel lettere og gjøre om igjen om det er en mann som er sterelisert en en kvinne. mindre ingrep også

Skrevet

Ja hvis man skal gjøre det om - men om det likevel blir prøverør feks? Jeg har virkelig ikke peiling på mannlig (mandig) fysiologi, men prøverøret var ikke sånn helt gærnt for meg...

Skrevet

Vel, dersom mannen steriliserer seg er det reversibelt, dersom kvinnen gjør det er det ikke reversibelt. Så om kvinnen ble sterilisert kan man angre så mye man vil. Ikke noe å gjøre med det.

Skrevet

Har diskutert dette med legen, han sa at uansett så er det ikke noe garanti for noen av partene, men det er større sansynlighet at en mann vil kunne få barn igjen enn en kvinne. Uansett så anbefalte han ikke et slikt inngrep hvis det var den minste tvil. For kvinner så er det en mulighet og det er kunstig befruktning(prøverør), men da må man nok koste dette selv og det er svært dyrt. For eggene har man jo uansett etter et slikt inngrep....det er veien ned som er stengt.

Driver selv å vurderer litt fram og tilbake.....tror jeg skal sterilisere meg...men vil være 110% sikker først, så jeg skal vente et par år tror jeg...

Skrevet

Vurderer også. Har egg på frys etter forrige prøverørsforsøk, så om vi skulle finne på å ville ha en til (veldig lite sannsynlig egentlig) så er jo det en mulighet. Hormonpreparater som prevensjon funker ikke så bra da jeg får endel bivirkninger, og kondom er gørr. Så da frister jo det mest (har kjørt på sikre perioder tidligere, men sånt kan man jo ikke stole på) med kutt av en eller annen streng...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...