cecan24 Skrevet 11. juli 2008 #1 Skrevet 11. juli 2008 er det noen her inne som har reist så sent? Er det dumt av meg å evt bestille tur? Har så lyst til å reise og fått godt tilbud til Tenerife(2000kr) på kjempefint hotel. Vil være i uke 31 når jeg evt skal dra. Tusen takk for alle svar
Gjest Mamsen t 2,5 jenter *fødeklar* Skrevet 11. juli 2008 #2 Skrevet 11. juli 2008 Dersom du er i fin form ellers, skal det kunne gå helt fint. De fleste reiseselskaper setter en grense ved 34-36 uker. Snakk med dem. Flyselskapet har også litt de vil si, så snakk med dem også. Jeg var i uke 28, det gikk veldig bra Gor tur!?
Pysjen Skrevet 11. juli 2008 #3 Skrevet 11. juli 2008 Jeg reiste i uke 30. Ser ingen problem med det.
Gjest Skrevet 11. juli 2008 #4 Skrevet 11. juli 2008 Jeg angrer som en j**** på at jeg ikke kastet meg på en hopp-på-tur i mai-juni. Nå i uke 38 er det jo altfor sent å dra, og når babyen kommer kan en jo se laaaaangt etter noen ferietur på en stund! Så jeg synes du skal forte deg å bestille billett, spesielt dersom du føler deg i fin form nå!
cecan24 Skrevet 11. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 11. juli 2008 det eneste som kan være et problem er den dumme bekkenløsninga. er sykemeld pga det. (vet man ikke skal reise til utlandet når man er det. men, men) Har så veldig lyst til å dra. Kose seg i basenget med en stor badering med plass til magen oppi :-)
Elisin m gutt ute og pike inni Skrevet 11. juli 2008 #6 Skrevet 11. juli 2008 Hei, Jeg tror at etter uke 30 trenger du et anbefalingsbrev fra legen om at du er i form til å fly. Sjekke med flyselskapet, kjipt dersom du ikke f`r komme med dersom du mangler det. Tidligere var det slik at man ikke kunne dra til utlandet dersom man hadde sykemelding, men du behøver joikke å si til legen at du skal til syden. Man kan jo fly innenriks også. Jeg bor i Barcelona og vil bare si at det er veldig varmt! jeg er i uke 35 og sliter om dagen pga solen. Men om du drar så kos deg masse!
Buble Skrevet 11. juli 2008 #7 Skrevet 11. juli 2008 Hvis du velger å reise så IKKE reis til Tyrkia i hvertfall!! Jeg var der i mai da jeg var i uke 29/30, og ble kraftig matforgiftet. Vi bodde på 5 stjerners hotell og alt var skikkelig flott! Jeg endte opp med de j.... magekrampene du kan tenke deg i tillegg til den forferdelige diarèn. Jeg trodde faktisk fødselen var igang, så vondt var det! Ble innlagt på sjukehus og fikk antibiotika sprøytet i ræva:o (VONDT!) og intravenøst. Det fine var at de tok seg skikkelig av meg og tok alle mulige sjekker for å sjekke at babyen hadde det fint. Jeg angrer veldig på dette i dag for det er jo ingen garantier for at babyen ikke tok skade av det oppholdet der. Men det er ingenting jeg kan gjøre med det nå, men jeg lovte meg selv etter den turen at jeg ihvertfall ikke skulle anbefale andre gravide å reise til syden. Ihvertfall ikke Tyrkia. Vi har visst lavere imunforsvar. Men dette var meg, det er MANGE MANGE andre som reiser og nyter hver eneste dag av turene sine, så det må du jo velge selv:-) Det er ihvertfall herlig å få et lite "avbrekk" før alt liksom skjer..
cecan24 Skrevet 11. juli 2008 Forfatter #8 Skrevet 11. juli 2008 tusen takk for svar alle sammen. Tror jeg ender med å bli hjemme. Tror ikke legen har vil skrive at jeg er klar for en flyreise på 5 1/2 time med det dumme bekkenet... Men kan sitte hjemme og drømme om fine strender. Har jo et helt liv å reise på :-) Men skulle gjerne ha dratt :-) Ha en fortsatt god dag alle sammen.
Edelweis Skrevet 11. juli 2008 #9 Skrevet 11. juli 2008 jeg var i Tyrkia i uke 33. det var i begynnelsen av juni. kjempe fornøyd med turen. hadde med snuppa på snart 2 også. vi dro til en plass vi er kjennt da=) gikk kjempe fint og reise så sent i svangerskapet synes jeg. men, etter uke 28 krever flyselskapet legeerklæring på at du er fit to fly=) ellers er det lurt å ta med helsekortet i tilfelle. jeg hadde også plager med bekkenet mitt da vi dro, men legen skrev erklæring fordi om. det går an å ha med seg krykker på fly også. var oppe å gikk litt av og til. men ellers synes jeg det er best å sitte rolig med bekkensmertene jeg da=)
Makko med to små gutter Skrevet 11. juli 2008 #10 Skrevet 11. juli 2008 5.5time på fly med bekkenløsning er IKKE noe å anbefale nei! Jeg var i paris når jeg var 5mnd på vei (hadde da akuratt fått bl). Selvom flyturen kun var kort i forhold til din ble turen ganske jævlig mot slutten. Tårene randt når vi kom til hotellet. Og når vi kom hjem lurte jeg seriøst på om jeg måtte be sambo hente bilen for de 4 kvartalene fra bussholdeplassen (men ut og inn av bil er jo heller ikke noe særlig). Vi benytter vente tida til å være turister i egen by (ca 2 timers kjøring fra byen går greit). Har bodd her i 11år, men MYE vi ikke har sett :-) Du kan forresten fint reise til utlandet selvom du er sykmeldt, så lenge legen skriver en attest på at du ikke blir verre av å oppholde deg i utlandet....
Gjest Mamsen t 2,5 jenter *fødeklar* Skrevet 11. juli 2008 #11 Skrevet 11. juli 2008 Jeg dro som sagt i uke 28. Med BL og sykemeldt. Fikk anbefalingsbrev fra lege og skjema til lokal NAV. Jeg hadde en fantasktisk uke der jeg fikk slappet mye av og bare kost meg. Dersom du blir hjemme er det alltid et eller annet som må gjøres, og samvittigheten blir svart av å bare sitte i ro. Når du drar bort har du ingen kvaler ved å dag etter dag spise middag på restaurant og bare gjøre ingenting hele dagen. Jeg anbefaler på det sterkeste å ta den turen dersom du takler flyturen. Anbefaler kilepute fra Tempur og støttestrømper
maria isabell Skrevet 11. juli 2008 #12 Skrevet 11. juli 2008 var nett i usa:) vanvittig lang flytur for en gravid stakkar..kom hjem når eg var i uke 30 og veninna mi i uke 31..trur lange flyturer har en grense på 31 el 32..dette må du undersøke...flyturen var et mareritt..vil annbefale deg å betale ekstra for seter med plass til å ha beina høyt...en hovner mye opp og fare for blodpropp,som du sikkert vet..når det kommer til bekkenet fikk eg pang bekkenløsning etter den siste flyturen og hadde store problemer med å gå...bekkenet hadde låst seg..har ordnet låsningen,men bekkenet er framdeles ikke helt det samme..når det er sagt storkoset vi oss i usa:) det var verdt det...har reist til teneriff forrige svangerskap.. kom hjem i uke 29/30 trur eg...det gjekk helt fint....så lenge en ikke har små barn å ta seg av er det mye lettere å reise...usa turen hadde eg en 1 åring og kulemage...litt tungt...da er det godt med en mann som kan hjelpe:) så lenge du ikke har fare for for tidlig fødsel,så reis:) ta med bekkenbelte og krykker i tilfelle du skulle få vondt..lykke til:) tok en grundig undersøkelse før vi reiste til usa denne gangen,undersøkte livmorhalsen og babyen bare for å være sikker:)
maria isabell Skrevet 11. juli 2008 #13 Skrevet 11. juli 2008 støttestrømper pass på hva du spiser ikke salater ikke rått kjøtt drikk av flasker osv.. teneriff og kulemage funker veldig bra..temperaturen er perfekt og det kommer deilig vind fra havet...akkurat passelig.) skulle det blir for varmt kjøp vannspray og vifte som du kan ha med...husk høy solfaktor...pigmentflekker:) håper du reiser og storkoser deg.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå