Gå til innhold

Stille i magen :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går og i dag har det vært kjempe stille i magen (han pleier riktignok alltid å sove på formiddagen da)... Lillegutt svarer hvis jeg dytter hardt på han, og kjenner av og til at han bokser litt (så det er liv!). Men ingen skikkelige "sparkeomganger". ER dette noe jeg bør sjekke opp?

Både jm og lege er på ferie, legen har jo vikar, men han greide ikke å skrive ut en korrekt sm engang, så ser ikke det store poenget med å ev. gå til han....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dette har skjedd med meg også. jeg ringte sykehuset og forklarte situasjonen. de ble veldig hysteriske og sa jeg måtte komme for ul med en eneste gang.(alt var bra) det er lurt å sjekke det så slepper du å gå rundt å være bekymret også_:) lykke til

Skrevet

Er han veldig mye mer stille enn til vanlig synes jeg du skal ta kontakt med føden.

Du kan jo eventuelt drikke et glass iskald brus/saft (noe med sukker) og legge deg på magen. Da skal de visstnok våkne.

Ikke noe hyggelig følelse du sitter med nå, var selv til en ekstra sjekk på føden søndag, da hadde min ligget musestille i evigheter.

Bedre med en sjekk for mye enn en for lite!

Lykke til!

Skrevet

Jeg vet ikke helt om jeg kan hjelpe deg. Jeg er "bare" 30+4 uker på vei, og lillegutt i magen har veldig ulikt sparkemønster fra dag til dag.

Til tider er jeg ganske bekymret, men har merket meg at han har et par-tre dager i uken hvor det er veldig rolig, for så å ha noen mer aktive dager (må også nevnes at jeg har morkake foran).

Jordmor har sagt til meg i hvert fall at hvis jeg plutselig kjenner store endringer i sparkemønsteret hans så skal jeg sjekke det opp. Jeg ble da usikker på om jeg skulle sammenligne med de dagene han er aktiv eller uka i sin helhet, og det var da mest naturlig å ta hele uka.

Jeg vet ikke om du har ført noen "logg" på sparkemønsteret hans, men jordmor sa til meg at jeg bør merke meg et par tidspunkt i løpet av en dag hvor han vanligvis er aktiv, og legge meg ned å kjenne etter liv (gjerne spise først). Selv de dagene det er lite liv, så kjenner jeg han ca kl 6 om morgenen og ca kl 1 om natta hver dag, så da slår jeg meg til ro med at alt er bra, selv om jeg enkelt dager nesten ikke kjenner noe på dagtid.

Men er du fortsatt engstelig, så kan du vel ringe føden?

Lykke til i hvert fall!

Skrevet

Det har vært stille i magen min og de siste dagene.. men nå har aldri jenta mi vært så veldig aktiv inni der så tror nok at alt er ok. Ligger på ryggen i sofaen nå og har nettopp spist en is. Tror nok at hun våkner snart da :) Jeg føler ihvertfall at alt er ok så velger å tro det men hvis ikke jeg kjenner noe spes i dag heller så blir jeg nok litt bekymret og ringer føden...

Men ikke nøl med å ringe hvis du har en dårlig magefølelse ihvertfall.

Skrevet

Gjett hvem som har våkna og beroliget mamma'n sin :-) Og raringen har snudd seg! Han har gjennom hele svangerskapet kun sparket på høyre side, men nå i uke 35 var det vistnok ikke bra nok lengre....

-Jm sier jo at man skal si fra når aktivitetsmønsteret er andeledes, men som mama73 beskriver er min også veldig varigjerende i aktivitetsmønsteret sitt, så hva tar man utgangspunkt i? Hmm ikke lett dette, gleder meg til han kommer ut!

Skrevet

Min prins var veldig aktiv et par dager, for så å bli veldig rolig (kjente litt liv, altså). Hadde time hos jm rolig-dag nr to, så jeg nevnte det for henne. Hun sendte meg på føden samme dag for sparketest, for å være på den sikre siden - og det var etter at vi hadde hørt hjertelyd og alt egentlig virket bra. Jm ønsker nok at vi heller tar en sjekk for mye enn for lite... og litt koselig å besøke føden og vite at snart er det vår tur! Alt sto forøvrig bra til med gutten vår:-) Men ikke nøl med å kontakte føden hvis du er litt engstelig, de er der for oss! (Ikke omvendt!)

Skrevet

Jeg var på privat ul. Skulle egentlig på 3d, men snuppa har hele veien nekta å vise oss ansiktet. Ikke engang profil, så det ble vanlig ul. Har vært på 3 ul, og enda ikke fått bilde av henne.

Hun som jeg var hos bemerka at ungen var veldig rolig, men hjertelyden var god, og det var noen spark.

Var hos jm på ktr ettpar dager senere, og hun sa at dersom jeg kjente litt ettpar ganger om dag, var det ingenting å bekymre seg over.

Har morkaka fram + at bebisen likker i tverrleie/seteleie. Hun reagerer sjelden på at jeg spiser/ drikker søtt og kaldt. Blir litt frustrert noen ganger. Er mitt 7. sv.skap, men blir min 6. baby. Mista ei lita jente for 3 år siden halveis i sv.skapet. Er kanskje mer på tuppa av den grunn. Skal på vekstestimering den 23.7 så da får jeg se snuppa.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...