Gjest Skrevet 11. juli 2008 #1 Skrevet 11. juli 2008 Jeg trodde ikke jeg skulle få det, ihvertfall ikke av alt. Men en venninne av meg mente at man får feriepenger av alt om man får lønn rett fra arbeidsgiver, slik at arbeidsgiver får tilbakebetalt fra NAV. Men om man får foreldrepenger fra NAV, får man bare feriepenger for noen få uker.. Noen som vet om dette stemmer?
(,")Elsker *Lunajenta* mi(",) Skrevet 11. juli 2008 #4 Skrevet 11. juli 2008 Oiiii.. stemmer dette? Jeg har heller ikke regnet med å få noen feriepenger neste år. Jeg får også lønn rett fra arbeidsgiver..
Pittamitta Skrevet 11. juli 2008 #5 Skrevet 11. juli 2008 hentet dette fra NAV Du har rett til feriepenger for de første 12 ukene av stønadsperioden. Har du valgt foreldrepenger med 80 prosent ytelse får du feriepenger for de første 15 ukene. Dersom begge foreldrene har tatt ut foreldrepenger i de første ukene, deles feriepengene mellom dere.
Gjest Skrevet 11. juli 2008 #6 Skrevet 11. juli 2008 Ja, men dette gjelder jo om man får foreldre-pengene utbetalt av NAV. Håper det stemmer som dere sier over her; at om man får utbetalt pengene fra arbeidsgiver, regnes det som lønn og feriepengegrunnlag for neste år! Jippii!
solita 06 Skrevet 11. juli 2008 #7 Skrevet 11. juli 2008 Jepp! Jeg fikk gledessjokk i juni, trodde at jeg bare skulle få feriepenger av de første ukene men fikk av hele perioden fordi arbeidsgiver forskuterte lønn. Fantastisk :-)
KruseKnallkul Skrevet 11. juli 2008 #8 Skrevet 11. juli 2008 Du er jammen heldig, ikke mange arbeidsgivere som gjør det på den måten, min hadde aldri gjort det. Kjempebra gjort av arbeidsgiveren:)
Gjest Skrevet 11. juli 2008 #9 Skrevet 11. juli 2008 Da tror jeg jammen min arbeidsgiver er over gjennomsnittet kul. Jeg får utbetalt lønn av arbeidsgiver, også det som overstiger max-summen på 6G. Da får jeg en slump penger til ferien neste år også! Det kommer godt med, så nå ble jeg glad:)
~~ElleMelle~~ Skrevet 11. juli 2008 #10 Skrevet 11. juli 2008 Jeg jobber i staten og får også lønn rett fra arbeidsgiver, og også det som overstiger 6 G. Så tror de fleste statlige og kommunalt ansatte er heldige og har denne fordelen=)
___ Skrevet 11. juli 2008 #11 Skrevet 11. juli 2008 De fleste som får foreldrepenger fra arbeidsgiver får fulle feriepenger, men hvis det ikke er avtalt i arbeidsavtale eller tariffavtale er det arbeidsgiver selv som avgjør om du skal få det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå