Gå til innhold

Noen som kan hjelpe...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går ut i permisjon den 18 desember (perfekt;) ) og har bestemt meg for å ta 100% permisjon m 80% lønn... Det er tross alt da barnet er lite og trenger deg mest. Den eneste sjangsen man har for å være hjemme et helt år KUN for din lille`s del, så hos meg er det ikke tvil.

Men det jeg lurer på er: Hvor mange uker er 100% ? Syns jeg såg en plass at det var 54?? Finner ikke noe på NAV sine sider heller. Men i så fall.. så vil jeg for alt i verden unngå å begynne på igjen på jobb neste år TETT inn i jula... Er hjelpepleier, så det er ikke noe som heter "juleferie" for oss... :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke, men jeg skulle bare si at jeg også går ut i permisjon 18.desember :D Termin 8.januar?

Håper noen andre kan svare for dette har jeg også lurt litt på. Jeg har også tenkt å ta 100% perm med 80% lønn. Og i tillegg til de ukene man har i permisjon, så har man jo også 5 ukers ferie :) og far har vel krav på 6 uker (av permisjonstiden) som faller bort om han ikke tar de ut innen 3år..

Skrevet

80% lønn er 54 uker, og 100% lønn er 44 uker. Permisjonen begynner 3 uker før termin, og far har 6 uker av denne permisjonen. Det er vanlig å ta ut ferie i permisjonen også, så der har du noen ekstra uker.

Skrevet

fru furu med kongle:

Jepp, jeg har også termin 8 januar;) Har du fått mage?

Ja.. jeg er sikkert teit, men... hva skal jeg gjøre når far tar sin del da? Han kan vel ta den når jeg er ferdig med all min permisjon??

Blir heelt forvirret jeg altså.. masse snakk om uker og prosenter, hehe..

Skrevet

Har ikke fått noe som ligner på babymage, men har fått en stor valk. hehe. Du da?

Far kan ta sin del når du er ferdig, men det er 6 uker av de 54 ukene som kun gjelder for far, og om han ikke ønsker/har mulighet til å ta de innen 3år, så faller de bort, de kan ikke "overføres" til deg. Sånn har i allefall jeg forstått det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...